Fortrudt køb
Fra : Britta & Torben

Dato : 13-11-02 19:55

Hej

Problem:

Bestilte en R600 med Telia abbonement,fortrød købet og annulerede den EFTER
at kontrakten var afsendt.Telefonen kunne sagtens afbestilles,men det kniber
vist mere med abbonementet........Så er det korrekt at man hænger på et
abbonement ,selv om resten af handlen er annuleret??????????

Hilsen
Torben

Fra : N/A

Dato : 13-11-02 21:55

Fra : N/A

Dato : 13-11-02 21:55

Fra : N/A

Dato : 13-11-02 21:55

Fra : N/A

Dato : 13-11-02 21:55

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-11-02 21:55

Britta & Torben skrev:

>Ja netop...........formodede at abbonementet var uløselig knyttet til købet
>af telefonen,

Det er det ikke, du kan sagtens få det samme abonnement uden
telefonen.

>dermed kunne jeg jo ikke ha` et abbonement uden
>telefonen..........

Jo - men ikke den anden vej rundt.

>Det ,der er mest irriterende, er at Telia ikke engang havde færdig behandlet
>sagen,den var "under kreditvurdering" - telefonen var heller ikke bestilt
>hos leverandøren.......For nu at gøre det endnu værre,så gik der 2 dage før
>Wanna-Save opdagede at jeg havde hævet handlen via deres hjemmeside,så
>telefonen er muligvis på vej med posten........ja,sådan kan det gå

Det lyder til at være noget pladder, og det er ærgerligt - men når man
nu engang har skrevet kontrakten under og sendt den, så er det ikke
bare sådan lige... Men prøv at kontakte Telia - selvom de jo desværre
ofte er ganske tunge at danse med.

--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Søren Blom

Dato : 14-11-02 00:45

Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev
> Men prøv at kontakte Telia - selvom de jo desværre
> ofte er ganske tunge at danse med.

Du har da noget fortrydelsesret, når man får oprettet et telefon nummer hos
f.eks. TDC, så har man 14 dages fortrydelses ret. Nu er jeg ikke særlig
stærk i købe loven, men noget fortrydelsesret har man da, prøv at spørg i

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-11-02 01:17

Søren Blom skrev:

>Du har da noget fortrydelsesret, når man får oprettet et telefon nummer hos
>f.eks. TDC, så har man 14 dages fortrydelses ret.

TDC er ikke det samme som Telia

Når du køber et produkt i en 'rigtig' butik, så har du ingen
fortrydelsesret, med mindre butikken vælger at tilbyde dette (det er
der mange der gør).

Jeg skal ikke kunne sige, om der gælder specielle regler for netkøb,
hvor man skriver under på en kontrakt. Jeg kunne dog sagtens
forestille mig, at der ikke er noget at gøre for Torben, og egentlig
mener jeg også, at det er fair nok - man bør tænke sig helt om inden
man skriver under.

--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Olsen

Dato : 14-11-02 02:00

> [...]
> forestille mig, at der ikke er noget at gøre for Torben, og egentlig
> mener jeg også, at det er fair nok - man bør tænke sig helt om inden

Internetkøb sidestilles med postordre, også kaldet fjernsalg. Der har
kunden ALTID 14 dages fortrydelsesret.

http://www.fi.dk/ret/e-handel/rettigheder_pligter/rettigheder_fjernsalg/

Olsen

Fra : Basic Electronics

Dato : 14-11-02 14:59

> Internetkøb sidestilles med postordre, også kaldet fjernsalg. Der har
> kunden ALTID 14 dages fortrydelsesret.

Måske, men derfor er en underskrift stadig juridisk bindende.
Når man skriver under på noget skal man huske at læse betingelserne!!
MVH Janus Olsen