Hjælp: Opsætning af IPX i Red Alert 2
Fra : Colzen

Dato : 13-11-02 21:13

Er der en der kan hjælpe? Det er originalt spil og begge maskiner kører w2k.

På forhånd tak.

Colzen

Fra : Jesper

Dato : 13-11-02 21:43

"Colzen" <colzen@colzen.dk> wrote in message
> Er der en der kan hjælpe? Det er originalt spil og begge maskiner kører
w2k.

Du skal i netværksegenskaberne ( der hvor TCP/IP protokollen ligger) og
tilføje en protokol (IPX) - så virker det.

mvh
Jesper

Fra : Colzen

Dato : 13-11-02 21:56

Det er gjort på begge maskiner, men vi kan ikke se det spil den anden
opretter. Er der nogle specielle ting den skal stå på ved rammetype osv. Der
er også flere indstillings muligheder inde i spillet, men uanset hvad vi gør
kan vi ikke få det til at lykkes.

Colzen

Fra : Jesper

Dato : 13-11-02 22:18

> [...]
Der
> er også flere indstillings muligheder inde i spillet, men uanset hvad vi

Sidst jeg spillede det spil - længe siden! Husker jeg at man ikke skal pille
i standard opsætningen af IPX protokollen i windows - men at man skal vælge
et eller andet "port" nummer inde i spillets opsætning - det skal være ens
på begge maskiner... Jeg kan ikke huske hvad feltet hedder i ipx
opsætningen i spillet - men der kan indtastes et tal. Det må ikke være 0 så
vidt jeg husker.

mvh
Jesper

Fra : Robert Eriksen

Dato : 26-11-02 17:39

Colzen wrote:

> [...]
> er også flere indstillings muligheder inde i spillet, men uanset hvad vi gør

Det er vist et ret normalt problem med IPX baserede spil at man skal
indstille rammetypen manuelt. Det er svjv ligegyldigt hvilken type i
vælger, bare den er ens på begge maskiner.

Men man kan jo få lidt på fornemmelsen at Novalogic er det
eneste firma der holder IPX i live :-/