/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Gixxeren på værksted
Fra : Jon Larsen


Dato : 13-11-02 18:23

Så måtte jeg bide i det berømte sure æble og sende mekanikken på værksted...

Det blev til F.A- værkstedet for at prøve noget nyt...

Han lyder til at være en ret reel fyr.
Han sagde at var det banaliteter ville han bare lave det... Var det noget
med at åbne motoren ville han ringe til mig med det samme..

Da han har meget at lave, og han fik det indtryk at jeg brugte den meget
ville han forsøge at putte min model ind blandt alle de andre opgaver han
har... Så jeg sidder lige nu og glæder mig til den er klar.. men samtidig
frygter jeg at det er motoren der er kaput...


--
Jon Larsen ( Jihaaa... gyyyyysss )
Gixxer 250 ( savner sin ejer ;- )
DMCN#: 555
Odense
Stud. Procesteknolog.
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"



 
 
Søren Lindholt (13-11-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 13-11-02 20:41


"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3dd2a4c3$0$63943$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Så måtte jeg bide i det berømte sure æble og sende mekanikken på
værksted...
>
> Det blev til F.A- værkstedet for at prøve noget nyt...
>
orv ja, Steffen Hansen på Middelfartvej? Han virker reel, og jeg synes nu
altid han har mere travlt med at snakke end mekke.
Og motorer er i hvert fald noget han har forstand på, har også tunet
dragstere der har vundet løb osv...

mvh Søren



Andrew (14-11-2002)
Kommentar
Fra : Andrew


Dato : 14-11-02 00:23

> Så måtte jeg bide i det berømte sure æble og sende mekanikken på
værksted...

hvad fejlede dyret???

MVh Anders



Jon Larsen (14-11-2002)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 14-11-02 13:34


">
> hvad fejlede dyret???
>
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nu er den kommet hjem Motoren er slidt... Normalt skulle komp. ligge
mellem 10 og 12 kg pr cylinder,, de 3 af dem ligger på 6 kg og den sidste
ligge på 4 kg

Den køre marginalt bedre nu, men den kan overhovedet ikke trække som den
normalt skal... Så hvis det skal laves koster det en halv bondegård eller en
"ny"/ brugt motor...

Det var det jeg frygtede.. så sæsonnen er slut for mig indtil næste sommer
nok.. hvis ikke jeg køber en motor af en her fra gruppen...


--
Jon Larsen ( snøft )
Gixxer 250 ( host, hark )
DMCN#: 555
Odense
Stud. Procesteknolog.
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"



finn sander (14-11-2002)
Kommentar
Fra : finn sander


Dato : 14-11-02 14:15

Uden at kende din MC , - har du prøvet at give den ventilrens?? min
kammerat har kørt over 120.000km( meget hård kørsel ) på en impulse 400,
han sørgede for at varme den op inden han skulle ud at køre, da han solgte
den fik den nye ejer at vide af en MC forhandler at den var slidt op!!! den
kan ikke passe den skulle bare have haft en tur med ventilrens.
FS



Jon Larsen (14-11-2002)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 14-11-02 15:05


> Uden at kende din MC , - har du prøvet at give den ventilrens?? min
> kammerat har kørt over 120.000km( meget hård kørsel ) på en impulse 400,
> han sørgede for at varme den op inden han skulle ud at køre, da han solgte
> den fik den nye ejer at vide af en MC forhandler at den var slidt op!!!
den
> kan ikke passe den skulle bare have haft en tur med ventilrens.
> FS
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nej det har jeg ikke.. jeg valgte at stole på mekanikeren... men på den
anden side har han jo ikke haft den åben.. Han har haft det der ur-dims
skruet ned i tændrørsåbningen. og er der jo ikke nogen ventiler der styre
noget ?!?!?! PÅ den anden side.. hvis ventilerne er beskidte kan den jo ikke
lukke tæt..


--
Jon Larsen
Gixxer 250
DMCN#: 555
Odense
Stud. Procesteknolog.
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"



Psycho Cowboy (14-11-2002)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 14-11-02 15:49

> Nu er den kommet hjem Motoren er slidt... Normalt skulle komp. ligge
> mellem 10 og 12 kg pr cylinder,, de 3 af dem ligger på 6 kg og den sidste
> ligge på 4 kg
>
> Den køre marginalt bedre nu, men den kan overhovedet ikke trække som den
> normalt skal... Så hvis det skal laves koster det en halv bondegård eller
en
> "ny"/ brugt motor...
>
> Det var det jeg frygtede.. så sæsonnen er slut for mig indtil næste sommer
> nok.. hvis ikke jeg køber en motor af en her fra gruppen...
>
>
> --
> Jon Larsen
____________________________________

Det lyder sq da ikke så rart... :o/
Kom problemerne egentlig ikke efter du havde skiftet tændrør, eller har jeg
forstået det forkert??

Hvor meget har den gået? Jeg spørger lidt af interesse, da jeg jo selv har
magen til din, som har gået 34 kkm.


Psycho Cowboy
Babygixxer




Jon Larsen (14-11-2002)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 14-11-02 22:35


> Det lyder sq da ikke så rart... :o/
> Kom problemerne egentlig ikke efter du havde skiftet tændrør, eller har
jeg
> forstået det forkert??
>
> Hvor meget har den gået? Jeg spørger lidt af interesse, da jeg jo selv har
> magen til din, som har gået 34 kkm.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jo.. lige pludselig efter jeg havde skruet et tændrør ud for at se farven,
og satte det i igen ville den ikke starte.. og da jeg efter 2 uger endelig
fik den startet gik den meget dårligt....

Den har gået 73.000 så det er langt for den lille model....


--
Jon Larsen
Gixxer 250
DMCN#: 555
Odense
Stud. Procesteknolog.
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"



Psycho Cowboy (14-11-2002)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 14-11-02 22:53

> Jo.. lige pludselig efter jeg havde skruet et tændrør ud for at se farven,
> og satte det i igen ville den ikke starte.. og da jeg efter 2 uger endelig
> fik den startet gik den meget dårligt....
>
> Den har gået 73.000 så det er langt for den lille model....
>
>
> --
> Jon Larsen
> Gixxer 250
____________________________

Lyder det ikke skummelt??
Jeg kan ikke helt få til at passe, at et tændrør skulle kunne sænke
kompressionen på alle 4 cylindre så pludseligt som du selv beskriver - altså
med mindre topstykket er flækket, eller sådan noget lignende...
Der må sq da være en logisk forklaring på problemet... desværre er der jo
nok ikke andet at gøre, end at skille hele toppe ad, for at se hvad faen der
sker nede i hullerne.

Psycho Cowboy
Babygixxer - som efter statistikkerne tilsyneladene har et par go'e år
endnu!



Jon Larsen (15-11-2002)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 15-11-02 09:17


> ____________________________
>
> Lyder det ikke skummelt??
> Jeg kan ikke helt få til at passe, at et tændrør skulle kunne sænke
> kompressionen på alle 4 cylindre så pludseligt som du selv beskriver -
altså
> med mindre topstykket er flækket, eller sådan noget lignende...
> Der må sq da være en logisk forklaring på problemet... desværre er der jo
> nok ikke andet at gøre, end at skille hele toppe ad, for at se hvad faen
der
> sker nede i hullerne.
>
> Psycho Cowboy
> Babygixxer - som efter statistikkerne tilsyneladene har et par go'e år
> endnu!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jeg kan heller ikke se hvordan pokker det kan lade sig gøre.. Mekanikeren
sagde at hvis man skulle se på slid-kurven for den lille model så var det
ikke noget med at den langsomt kørte dårligere, men kurven var lodret så når
det gik galt så var der ikke noget at gøre..
Jeg ville gerne prøve at skille det ad, men tør ikke helt... har heller ikke
det rigtige værktøj..

Der var en der snakkede om noget ventil rens.... er det noget man tilsætter
benzinen eller skal man have topstykket af og pille lidt ?!?!?!? Man kan jo
købe noget Bel-Ad og hælde i bensinen, som skulle rense.. men ved ikke hvor
godt det virker.. Jeg kan jo bare prøve for det kan næsten ikke gå værre end
det er nu..


--
Jon Larsen
Gixxer 250
DMCN#: 555
Odense
Stud. Procesteknolog.
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"



Claus Rittig (15-11-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 15-11-02 11:49

"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3dd4ad8b$0$2543$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Mekanikeren
> sagde at hvis man skulle se på slid-kurven for den lille model så var det
> ikke noget med at den langsomt kørte dårligere, men kurven var lodret så
når
> det gik galt så var der ikke noget at gøre..

Det lyder nu underligt.

> Der var en der snakkede om noget ventil rens.... er det noget man
tilsætter
> benzinen eller skal man have topstykket af og pille lidt ?!?!?!? Man kan
jo
> købe noget Bel-Ad og hælde i bensinen, som skulle rense.. men ved ikke
hvor
> godt det virker.. Jeg kan jo bare prøve for det kan næsten ikke gå værre
end
> det er nu..

Det var da forsøget værd, du har jo ikke noget at miste.
Lav kompression kan jo skyldes så mange ting. Hvis nu det der vidundermiddel
ikke virker (det gør de jo som regel ikke), så kunne du jo prøve at tjekke
om ventilerne er nogenlunde tætte, og så evt. få dem slebet så de bliver
tætte. Så ku det jo være der var 10.000 km i motoren igen.

Men okay, de helt store mekanikerregninger er noget man skal kalkulere med,
hvis man køber en gammel 4-cylindret.

Rittig
(med 6 cylindre fordelt på 5 cykler)



Armand (15-11-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-11-02 16:54


Jon Larsen <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en
news:3dd4ad8b$0$2543$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> > ...............desværre er der jo nok ikke andet
> > at gøre, end at skille hele toppe ad, for at se hvad faen der
> > sker nede i hullerne.
> Jeg ville gerne prøve at skille det ad, men tør ikke helt... har
heller ikke
> det rigtige værktøj..

Jeg har én gang fået foretaget en kompressionstest ved "Karsten
Midtfyn" (som mine bedste anbefalinger følger), og han testede ved at
blæse
luft igennem en adapter iskruet tændrørshullet - På et tilkoblet
flowmeter
kunne han derved se i hvilken grad der fes luft igennem; men væsenligst:
I fald at der var en kompressionslæk kunne han ved at lytte konkludere
om lækken lå i cylinderen (=> sydende lyd i motorblokken
(oliepåfyldningen)!), udstødningsventilen (=> sydende lyd i
udstødningen!) eller indsugningsventilen (= sydende lyd i
luftfilterkassen)

Ved at sætte modellen i lavt gear og skubbe fremad vil man ved hjælp af
2.person kunne stille samme "syde-diagnose"!

--
Armand.






Jon Larsen (15-11-2002)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 15-11-02 22:04


>
> Ved at sætte modellen i lavt gear og skubbe fremad vil man ved hjælp af
> 2.person kunne stille samme "syde-diagnose"!
>
> --
> Armand.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ville det gøre en forskel om man smed modellen på en stativ og satte den i
gear og skubbede på baghjulet istedet ????







Armand (16-11-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-11-02 11:06


Jon Larsen <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en
news:3dd5614f$0$15040$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> >
> > Ved at sætte modellen i lavt gear og skubbe fremad vil man ved hjælp
af
> > 2.person kunne stille samme "syde-diagnose"!
>
> Ville det gøre en forskel om man smed modellen på en stativ og satte
den i
> gear og skubbede på baghjulet istedet ????


Jup!
Rent fysisk, derved at dét er nærmest umuligt!
Havde der været en kickstarter istedet ville det ikke have været et
problem!

--
Armand.





Jon Larsen (16-11-2002)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 16-11-02 16:47


>
> Jup!
> Rent fysisk, derved at dét er nærmest umuligt!
> Havde der været en kickstarter istedet ville det ikke have været et
> problem!
>
> --
> Armand.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Det må se sjovt ud at den ene skubber modellen og den anden vrælter efter i
gåsegang med øret nede ved udstødningen

I øvrigt, kommer jeg i tanke om nu, så sagde mekanikeren at han var nødt til
at lave et specielt gevind til sin komp. tester.. før den kunne passe ned i
hullet.. Bør jeg så stadig stole på at hans målinger er korrekte ????


--
Jon Larsen ( der ser sig om efter en anden model ... )
Gixxer 250 ( træt )
DMCN#: 555
Odense
Stud. Procesteknolog.
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"





Thomas Buus Andersen (16-11-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 16-11-02 13:43

"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3dd4172c$0$63920$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Jo.. lige pludselig efter jeg havde skruet et tændrør ud for at se farven,
> og satte det i igen ville den ikke starte.. og da jeg efter 2 uger endelig
> fik den startet gik den meget dårligt....

Det må sq da have været under optræk længe. For det du har gjort burde da
ikke gøre nogen forskel.
>
> Den har gået 73.000 så det er langt for den lille model....
Ja det er okay langt, hvis der aldrig er lavet noget ved den. Tegner da godt
for mig. Min har gået godt 17kkm :)
Prøv da med det ventilrens, ellers så ved du hvor du kan finde en motor :)

> --
> Jon Larsen
> Gixxer 250
> DMCN#: 555
> Odense
> Stud. Procesteknolog.
> "Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"



--
Venlig Hilsen
Thomas Buus
GSX-R 250
http://dfm.divvy.dk/?id=102



Jens Jacob Bager Jen~ (14-11-2002)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 14-11-02 17:18

> Nu er den kommet hjem Motoren er slidt... Normalt skulle komp. ligge
> mellem 10 og 12 kg pr cylinder,, de 3 af dem ligger på 6 kg og den sidste
> ligge på 4 kg

Du kunne lave finten di tit laver på Horsens egenen:
Køb Tommys Gixxer 250 for 18.000kr saml en GSXR til dig selv af de bedste
stumper. Sælg den anden samlet for 15.000kr som håndværkertilbud Der er
nogen der vil hoppe på den. Især hvis den er pudset.

Krejlus Maximus est

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt ½ Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Jes Vestervang (14-11-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 14-11-02 17:14

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

>> Nu er den kommet hjem Motoren er slidt... Normalt skulle komp.
>> ligge mellem 10 og 12 kg pr cylinder,, de 3 af dem ligger på 6 kg og den
>> sidste ligge på 4 kg
>
> Du kunne lave finten di tit laver på Horsens egenen:
> Køb Tommys Gixxer 250 for 18.000kr saml en GSXR til dig selv af de bedste
> stumper. Sælg den anden samlet for 15.000kr som håndværkertilbud Der
> er nogen der vil hoppe på den. Især hvis den er pudset.
>
....og sælg den til Brdr. Jensen A/S - De har sgu fortjent det!

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Cll (14-11-2002)
Kommentar
Fra : Cll


Dato : 14-11-02 22:06


>
> Du kunne lave finten di tit laver på Horsens egenen:
> Køb Tommys Gixxer 250 for 18.000kr saml en GSXR til dig selv af de bedste
> stumper. Sælg den anden samlet for 15.000kr som håndværkertilbud Der
er
> nogen der vil hoppe på den. Især hvis den er pudset.
>
> Krejlus Maximus est
>
> --
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 samt ½ Suzuki DR 600
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
>
Passer bedre med ( Præsident for Kynisk MC forretning )

Carsten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408646
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste