Frontpage på egen IIS- webserver.
Fra : søren forchhammer

Dato : 13-11-02 19:45

Jeg bruger windows 2000 pro og frontpage 2000 og access 2000 .
Har installeret IIS5 - hele pakken. Og er begyndt at eksperimentere med
ASP-filer, som jeg så med IE-henter på egen webserver
(http://localhost.index.htm)
Jeg har sat hjemmesiderne til læse og script rettigheder.

I index.htm kalder jeg forskellige testsites - asp filer.

Har gjort forsøg med eksempler fra IDGs Databasestyrede websider.
Alt dette går godt. Webserveren svarer. Og jeg kan se og rette i
access-database på denne måde.

Problemet for mig er: Nu har jeg forsøgt med Frontpage 2000 at oprette site
med den samme access-database, som fungerede i det enkle design, men lige så
snart jeg starter den asp-fil op, som er dannet i frontpage stopper
indlæsningen og IE-browseren hænger. Jeg får ikke fejlmeddelelser tilbage.
Derefter stopper jeg programmet, men kan se at min personal web server ikke
bliver nulstillet.

Når jeg så herefter prøver at køre de asp-filer som tidligere virkede,
bliver også disse hængende i IE.

Det hjælper ikke at genstarte IIS. Det eneste der hjælper mig er
fuldstændigt at fjerne IIS-pakken og derefter geninstallere denne.

Men så snart jeg igen prøver frontpage-asp-filen. Gentages mit problem med
at IE hænger. (IE fungerer godt nok på kald til alle eksterne websider)

Kan nogen hjælpe mig - hvad er galt? Mangler der noget software eller skal
der sættes nogle flags ?

hilsen søren

Fra : Ulrik Friis

Dato : 13-11-02 22:39

"søren forchhammer" <sf-holbk@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Kan nogen hjælpe mig - hvad er galt? Mangler der noget software eller skal

Når du laver FrontPage genererede asp filer skal det foregå "online" på
serveren. Lad os antage, at du har fremstillet en hel almindelig database på
din PC. Når du så skal have serveren til at connecte til databasen skal du
først gå "online" på webserveren med FP, derefter importerer du databasen,
så FP i samarbejde med FP server extensions kan lave en connection med
serverens ODBC drivere. Resultatet bliver en global.asa fil, som ligger i
websitets rod. De asp filer du skal ha' dannet skal du lave "online".

Du skriver flere sites. IIS5 på W2K pro har nogle begrænsninger mht. hvor
mange websites der kan oprettes og køres. Jeg mener tallet er 5, men hæng
mig ikke op på det.

mvh
Ulrik