[Xnews] Markerer læst ved hent + Krimskram~
Fra : Lars Stokholm

Dato : 13-11-02 18:53

Ohøj alle sammen.

Jeg er sådan set blevet meget tilfreds med Xnews, på trods af nogle
små skavanker. For det første markerer den alle indlæg i en gruppe
læst, når jeg henter nye headere. Det er mildt sagt ekstremt
irriterende i de binære grupper når forbindelsen til TDC's dejlige
server af den ene eller anden grund afbrydes. Jeg går ud fra at der
er råd for det, jeg kender det bare ikke. Fortæl mig at løsningen
findes i manualen og I skal få lov til at sige RTFM, for så er det
vist fjerde gang jeg overser noget.

Det andet problem jeg har er lidt mindre konkret, men det er noget
der nogle gange sker med emnelinjerne i diverse indlæg. Nu kan jeg
selvfølgelig ikke lige finde et eksempel, men jeg prøver at spørge
alligevel. Det jeg ser er noget der ligner: "Jeg har et kæmpemæssISO-
8859-1igt problem" så vidt jeg husker. Der er muligvis et par andre
tegn, men jeg er ret sikker på at iso-nummeret er at finde, og det
skal det vel ikke være midt i et emne :) Jeg har selvsagt ikke fundet
løsningen på problemet, men jeg har fundet ud af hvordan man kan gøre
emnet pænere - man henter bare indlægget, så udskiftes al den
underlige tekst med et mellemrum, så der kommer til at stå: "Jeg har
et kæmpemæss igt problem". Første gang jeg så det antog jeg at det
var serveren der var noget i vejen med. Men jeg havde altså før jeg
begyndt at bruge Xnews, aldrig set det før. Nu er det vel fem-syvende
gang eller noget i den stil, jeg ser det på en måned. Hvad kan det
skyldes? Det er med vilje at jeg ikke har placeret krimskramset i
stedet for en dansk vokal, for det har aldrig været tilfældet.

PS: Tag jer god tid, det HASTER!!!! ikke :)

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 13-11-02 18:59

In dk.edb.internet.software.mail+news, Lars Stokholm wrote:

> [...]
> Fortæl mig at løsningen findes i manualen og I skal få lov til
> at sige RTFM, for så er det vist fjerde gang jeg overser noget.

Ja, det er jo klart, først i det øjeblik indlægget er afsendt,
begynder hjernen at fungerer igen. Indtil videre kan I bare ignorere
ovenstående afsnit, for jeg er ret sikker på at det ikke er sandt
hvad jeg siger ;) Det var noget jeg opdagede tidligt i morges i en
binær gruppe, og jeg har egentlig ikke tænkt mere over det før for et
minuts tid siden, da jeg opdaterede d.e.i.s.mail+news for at modtage
mit eget indlæg, og opdagede at gamle indlæg ikke blev markeret læst.
DOH!

--
Lars Stokholm

Fra : N/A

Dato : 13-11-02 20:49

Fra : N/A

Dato : 13-11-02 20:49

Fra : N/A

Dato : 13-11-02 20:49

Fra : N/A

Dato : 13-11-02 20:49

Fra : Lars Stokholm

Dato : 13-11-02 20:49

In dk.edb.internet.software.mail+news, Palle Jensen wrote:

> Er der noget med RICHED32.DLL filen?

Et godt bud, men...

> Har du kopieret den ind i XNews biblioteket?

Ja, desværre havde jeg nær sagt. Så det er ikke den.

--
Lars Stokholm

Fra : Palle Jensen

Dato : 13-11-02 21:42

> Et godt bud, men...

Øv..

Hvad med "Custom Headers"?

Min ser sådan ud:

-----------
-----------

Hvad med din?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 13-11-02 22:11

In dk.edb.internet.software.mail+news, Palle Jensen wrote:

> Hvad med "Custom Headers"?

Det skulle gerne stå i mine headers ;)

--
Lars Stokholm

Fra : Dino

Dato : 13-11-02 21:47

Den 13-11 2002 skrev Lars Stokholm i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> selvfølgelig ikke lige finde et eksempel, men jeg prøver at spørge
> alligevel. Det jeg ser er noget der ligner: "Jeg har et kæmpemæssISO-

Det er Xnews manglende evne til at kode/afkode karaktærsæt (Charset).
Så du er ikke alene, vi andre ser det også. Og vi skal ikke forvente der
sker noget på det område med Xnews.
Hvis der sker noget overhoved med Xnews mere, det ser ud til at Luu er
træt af sin "baby"! Og det er usikkert, om han nogensinde går i gang med
sit, siden længe planlagte, projekt - den ultimative news-klient :0(

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren

<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Palle Jensen

Dato : 13-11-02 21:56

> Det er Xnews manglende evne til at kode/afkode karaktærsæt
> (Charset).

Men i det nævnte tilfælde har jeg ikke det problem med tegnsættet?!

Fra : Lars Stokholm

Dato : 13-11-02 22:17

In dk.edb.internet.software.mail+news, Dino wrote:

> Det er Xnews manglende evne til at kode/afkode karaktærsæt
> (Charset). Så du er ikke alene, vi andre ser det også. Og vi
> skal ikke forvente der sker noget på det område med Xnews.

Det lyder trist. Nu har jeg lige fundet mig tilpas. Der er ikke nogen
der kender noget til nogen der vil overtage projektet? Man hører jo
så meget. Jeg er ikke interesseret i at fortsætte med at køre et
fejlfyldt program, når jeg ved det ikke kommer længere.

> [...]
> Luu er træt af sin "baby"! Og det er usikkert, om han nogensinde
> går i gang med sit, siden længe planlagte, projekt - den

Det lyder godt, men hvis det bare er varm luft kan det jo være det
samme :( Hvad er så alternativet, hvis man nu godt kan lide Xnews'
måde at gøre tingene på, og faktisk ikke mere bryder sig om Agent?
Jeg har prøvet NewsXpress som er en smule halvdød for at sige det
mildt (endda mere end Xnews). Men jeg kunne nu godt lide den. Hvad
findes der af nyhedslæsere der ligner?

--
Lars Stokholm

Fra : Dino

Dato : 13-11-02 22:39

Den 13-11 2002 skrev Lars Stokholm i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det lyder trist. Nu har jeg lige fundet mig tilpas. Der er ikke nogen
> der kender noget til nogen der vil overtage projektet? Man hører jo

Ind til flere, men Master Luu vil ikke frigive koden...

> så meget. Jeg er ikke interesseret i at fortsætte med at køre et
> fejlfyldt program, når jeg ved det ikke kommer længere.

Jeg vil ikke sige det er fejlfyldt, men det har nogle mangler, ja.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 14-11-02 06:58

> Ind til flere, men Master Luu vil ikke frigive koden...

Hmm...

> Jeg vil ikke sige det er fejlfyldt, men det har nogle mangler,
> ja.

Ja ok, det var måske lige hårdt nok, men det er vel fejl ;)

--
Lars Stokholm

Fra : Palle Jensen

Dato : 14-11-02 10:53

> [...]
> hører jo så meget. Jeg er ikke interesseret i at fortsætte med
> at køre et fejlfyldt program, når jeg ved det ikke kommer

Har det lidt på samme måde. Nægter dog O.E., men har valgt at traske
videre med XNews indtil Agent 2.0 kommer. Hvis den altså nogensinde
sker

Fra : Lars Stokholm

Dato : 14-11-02 18:07

In dk.edb.internet.software.mail+news, Palle Jensen wrote:

[snip]

> Nægter dog O.E., men har valgt at traske videre med XNews indtil
> Agent 2.0 kommer. Hvis den altså nogensinde sker

Jeg er ikke sikker på at jeg vil gå tilbage til Agent nogensinde
igen. Den skal i hvert fald være bedre end 40tude Dialog (som jo er
blevet kaldt et godt bud på Agents efterfølger) hvis det nogensinde
skal ske. Det gør for min skyld heller ikke noget at den er en smule
mindre pop-smart.

--
Lars Stokholm

Fra : Madsen

Dato : 13-11-02 22:21

Palle Jensen skrev:

> Men i det nævnte tilfælde har jeg ikke det problem med tegnsættet?!

Heller ikke her, men lur mig om det ikke er KorrNews der retter op
på det her(?).

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/xnews/lidt_laengere.png>

Derimod har jeg problemer med f.eks.:

Det ser sådan her ud hos mig:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/xnews/hvor_billig.png>
- men jeg vælger at tro at det er afsenderens newsreader der er syg.

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-11-02 23:55

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Derimod har jeg problemer med f.eks.:

Lige netop det indlæg er også forkert kodet.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 13-11-02 22:25

Madsen skrev:

> Heller ikke her, men lur mig om det ikke er KorrNews der retter op
> på det her(?).

Eller Morver måske.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 14-11-02 02:34

Madsen skrev:

[Ikke problemer med krimskrams i subject]

Det passer ikke helt, jeg har vist bare ikke bemærket det tidligere,
men et indlæg som lige er sendt med OE ser sådan her ud i Xnews:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/xnews/ikke_laest_eller_laest.gif>

Som screenshottet viser så bliver subject korrekt afkodet når det er
blevet læst. Hvorfor det skal læses først aner jeg ikke, men sådan
fungerer det her.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 14-11-02 07:10

In dk.edb.internet.software.mail+news, Madsen wrote:

> [Ikke problemer med krimskrams i subject]
>
> Det passer ikke helt, jeg har vist bare ikke bemærket det
> tidligere, men et indlæg som lige er sendt med OE ser sådan her
> ud i Xnews:

[Screenshot]

Samme her.

> Som screenshottet viser så bliver subject korrekt afkodet når
> det er blevet læst.

Samme her.

> Hvorfor det skal læses først aner jeg ikke, men sådan fungerer
> det her.

Samme her :)

--
Lars Stokholm

Fra : Rudi Stegen

Dato : 14-11-02 15:16

> [...]

> Som screenshottet viser så bliver subject korrekt afkodet når det er
> blevet læst. Hvorfor det skal læses først aner jeg ikke, men sådan

Det er fordi, at Luu ikke kan hitte rede i af afkode headeren korrekt,
brødteksten har han derimod ikke haft problemer med. Af samme grund
skiftede han fra og med en eller anden version til, at emnelinjen stod
som en del af brødteksten (hvilket tydeligt ses når man bruger editoren
og kigger på linjerne øverst), når den læses/afkodes.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 14-11-02 18:58

Rudi Stegen skrev:

> [...]
> emnelinjen stod som en del af brødteksten (hvilket tydeligt ses
> når man bruger editoren og kigger på linjerne øverst), når den

Takker for forklaringen.

Madsen.