Andet multimedie
bentjuul 3670
Spørgsmål til grafik
Fra : Anders Brandt

Dato : 13-11-02 17:39

Hvis jeg kigger på eksempelvis
http://images.usatoday.com/weather/photos/stirup2.jpg kunne jeg ekstremt
godt tænke mig at vide, hvorledes denne 3D-effekt man ser på billedet kan
skabes i Photoshop 7.0

Jeg tænker på såvel fronterne som den underliggende mere eller mindre
transperente kasse.

Hvad skal der til, ud over viljen?

Mvh
Anders

Fra : Tomasz

Dato : 13-11-02 22:01

Hej
Photoshop er ikke den bedste til at skabe sådan noget illustrationer. Jeg
vil foretrække at arbejde i en vektorbaseret program fx Illustrator.
Baggrund er selvfølgelig bitmap men resten er nem at tegne eller skabe med
de rigtig værktøjer og effekter.
MVH
Tomasz

Fra : Digit

Dato : 13-11-02 22:01

"Anders Brandt" ræsonnerede, og skrev d. 13 nov 2002:

> [...]
> billedet kan skabes i Photoshop 7.0
>
> Jeg tænker på såvel fronterne som den underliggende mere eller mindre

Kassen er forholdsvis let (den er jo blot nogle få flader der er
"distorted" (perspektiveret) på plads og opacity banket ned). Fronterne
er straks værre. Selvfølgelig kan det lade sig gøre hvis du er ferm til
at tegne/bruge photoshop, men et eller andet 3D-program ville kunne lave
det langt lettere og hurtigere. Pilene..tjae, lidt bevel og en
dropshadow (via layereffects). Landbilledet.. Render filteret 'clouds'
og et par andre. Derefter lightning effetcs og du har dit
plastic-topografiske landskab.

> Hvad skal der til, ud over viljen?

Viden om hvordan "3D" laves og en god portion viden om Photoshops
forskellige værktøjer. Sagt med andre ord: Det kan næppe lade sig gøre
hvis du er n00..øhh jeg mener nybegynder ;D

Få fat i noget brugervenligt "3D-fiserende" soft --det ville være det
letteste IMO.

--
/Digit

»The enigma lies broken
Searching for those precious moments
Reaching for a higher of existence
Like a newborn migrant in the void«
Dimmu Borgir

Fra : Anders Brandt

Dato : 15-11-02 16:07

Takker for forslagene.

Jeg håber ikke der er noget ondt i at lade sig inspirere og hente gode råd
her i gruppen som noget nær nybegynder - Rom blev jo ikke bygget på én
dag...

Mvh
Anders

Fra : Digit

Dato : 15-11-02 16:34

"Anders Brandt" ræsonnerede, og skrev d. 15 nov 2002:

> Jeg håber ikke der er noget ondt i at lade sig inspirere og hente gode
> råd her i gruppen som noget nær nybegynder - Rom blev jo ikke bygget
> på én dag...

Nej da. Vi elsker at hjælpe.
Det med nybegynder var faktisk ikke myntet på dig...hmm, den er lidt svær
at forklare men det var "internt" ;)

Fra : Digit

Dato : 15-11-02 16:34