Havregrød
Fra : Michael Schrøder

Dato : 13-11-02 09:46

Igen kunne jeg ikke helt huske forholdet mellem gryn og vand

På Solgryn pakken står der 1 dl. gryn til 1½ dl. vand og så i mikroovnen...

- men hvis vi her i huset skal kunne spise det skal der være dobbelt så
meget vand (eller halvt så mange gryn)...

Er det opskriften der er forkert, eller os der foretrækker en grød der kan
spises med ske ?

Er der nogen af jer andre der har undret jer over opskriften - jeg har da
overvejet at skrive til "OTA"....

mvh Michael

Fra : Hanne Christensen

Dato : 13-11-02 11:44

"Michael Schrøder" <mis@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

dobbelt så
> meget vand (eller halvt så mange gryn)...
>
> Er det opskriften der er forkert, eller os der foretrækker en

Opskriften er vist forkert.
I kogebogen til min mikrobølgeovn angives 1dl. gryn og 2 dl.
vand. Jeg har vist kun lavet havregrød i mikroen en gang.
Konsistensen blev fin og min lille nevø spiste med velbehag hele
den ( i forhold til ham) store portion.
venlig hilsen
Hanne

Fra : Mikkel Winther

Dato : 13-11-02 11:56

In <news:aqtadn$tf$1@sunsite.dk>, Hanne Christensen babbled:

> [...]
> vand. Jeg har vist kun lavet havregrød i mikroen en gang.
> Konsistensen blev fin og min lille nevø spiste med velbehag hele

Lavede du en portion havregrød, der var større end din nevø?

m.
--
"I don't know why people expect art to make sense. They accept the fact
that life doesn't make sense."

Fra : Hanne Christensen

Dato : 13-11-02 12:41

"Mikkel Winther" <mikkel.wintherNOSPAM@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:3dd2300a$0$132$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Lavede du en portion havregrød, der var større end din nevø?

> m.

Det var ikke helt galt . Han var så vidt jeg husker 10 mdr. og
spiste en portion lavet af 3 dl. gryn og 6 dl. vand til
morgenmad. Derudover noget brød. Og nej han er aldrig blevet
sultet men alligevel idag en tynd 10årig.
vh
Hanne

Fra : Inger Pedersen

Dato : 13-11-02 11:00

"Michael Schrøder" <mis@fabel.dk> skrev i en meddelelse
klip

> Er der nogen af jer andre der har undret jer over opskriften - jeg har da
> overvejet at skrive til "OTA"....

Jeg har alle dage brugt 1 dl havregryn og 2 dl vand - men om det bliver
anderledes i microovn ved jeg ikke.
Den opskrift, du refererer, ville jeg kalde træskogrød (grød, man kan gå på
med træsko på).
Men lav det da, som I kan li' det.

Hilsen Inger

Fra : Michael Schrøder

Dato : 14-11-02 14:34

"Inger Pedersen" <inger@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Den opskrift, du refererer, ville jeg kalde træskogrød (grød, man kan gå

> med træsko på).
> Men lav det da, som I kan li' det.

Det gør vi skam også, men det sjove er jo at OTA har haft opskriften på
"træskogrød" stående på Solgrynspakken i årevis

Det er nok bare en fejl - tasten "½" sidder jo lige ved siden af "1"...

mvh Michael

Fra : Stroyer

Dato : 14-11-02 11:03

Hej Michael

1 dl. gryn til 3 dl. vand det virker og bliver ikke for tyk eller tynd.. jeg
har spidst grød hver morgen i de sidste 20 år.. og det slår aldrig fejl.....
prøv nogle evt. lidt grovere gryn en OTA solgryn... så får du mere bid.. og
bliver mere mæt.

Hvis du kan lide det, kan du 5 min. , før grøden er færdig komme lidt æble
stykker i og lidt rosier og så med kanel sukker oven på.. så er det guf.

Hilsen Stine

13.11.02 9:45