FTP sikkerhed
Fra : CADmageren ApS

Dato : 13-11-02 09:42

Hejsa

Jeg har lavet et VB6 program til at konfigurere og bestille en pumpestation.
P.t. benytter jeg mig af MAPI til at maile bestillingen til firmaet, men jeg
havde overvejet at bruge FTP istedet (Inet controllen).

Jeg har også allerede fået det til at virke, ved at brugernavn og password
er compilet i exe programmet, men nu er jeg ikke særlig velbevandret i
hacking. - Så hvad med sikkerheden? Hvor let er det at bryde ind på en FTP
server (ScanNet), og er det f.eks muligt at se hvilke login oplysninger som
mit program sender til ftp serveren.

En dygtig hacker kan sikkert bryde ind de fleste steder, men hvad er ellers
den PRAKTISKE sikreste metode til at overføre data til en server over
internettet?

Med venlig hilsen
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen

Fra : N/A

Dato : 14-11-02 09:54

Fra : CADmageren ApS

Dato : 14-11-02 09:54

Ja det tænkte jeg nok.

Der er jo egentlig ikke tale om "statshemmeligheder", men det er
selvfølgelig trist hvis en eller anden hacker laver fuck i det.

Hvor vil du anbefale at jeg kigger efter SSL/TLS, til lige vores behov.

Mvh
Michael Christoffersen

Fra : CADmageren ApS

Dato : 14-11-02 11:23

Hvis nu der oprettes en bruger, som kun har write access (NT server), så er
han vel rimeligt lukket af?? Selvfølgelig kan han uploade en masse crap, men
vel egentlig ikke browse eller ødelægge noget andet? Har jeg ret?

Mvh
Michael Christoffersen

Fra : Nox

Dato : 17-11-02 20:39

Bare husk at han ikke har execute rettigheder

Fra : Anders Kristiansen

Dato : 02-12-02 18:31

Du bør sende det krypteret