Sortlistning af 213.237.13.196
Fra : Per Rønne

Dato : 13-11-02 04:36

Er der nogen der ved hvordan jeg sortlister en bestemt IP-adresse? Den
fremkommer i headerne i X-Trace og i NNTP-Posting-Host.

Foreløbig har jeg sat den i »Distribution«.

Er der i øvrigt nogen der ved om der overhovedet er noget på sagen?
Eller er der tale om en »Søren Moesgård«? Han sender under pseudonymet
[?] »Johnny louis«, med fast IP-adresse men også uden egentlig signatur.

--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-11-02 07:21

Hej Per

Hvis du læser den foregående message ID, som alle Johnnys svar relaterer
til, så er det et svar på hvert enkelt af Morten Reippuerts seneste indlæg.
- Og ikke spor andet. Og jeg synes ikke, du af den grund skal blackliste
nogen som helst - da slet ikke Johnny! - Det var langt bedre, om du
blacklistede MRK, da det er ham, der er årsagen til hele missæren.

Jeg tror godt, jeg på Johnnys vegne kan sige, at han og den omtalte 'hr.
mosegaard' INTET har med hinanden at gøre!

Og mht. 'sagen', som du kalder den, ja så er jeg bange for, at der endda er
temmelig meget om det.

Det, Morten R. har gjort, synes jeg er så lavt, at det mangler udtryk, der
er dækkende. - At lave en god handel er ét, - det har Morten pralet af
flere gange, men direkte at snyde og bedreage - for ikke at sige stjæle -
sig til en computer, er så lavt og nedrigt, at jeg direkte væmmes ved det.
- Set i det lys, sætter jeg nu også meget store spørgsmålstegn ved Morten
R.'s såkaldte 'gode handler'.

Jeg vil også tilføje, at en stor del af de kommentarer, som MRK er kommet
med i de omkring 30 svar, han er kommet med i løbet af aftenen er lige så
fejlagtige og usandfærdige, som en stor del af hans øvrige indlæg gennem
tiderne har været. Men MRK har en evne til tilsyneladende at komme med
noget, der ser fornuftigt ud og selvfølgelig også i visse tilfælde er
rigtige, men som når det virkelig sættes på prøve er så langt fra
virkelighedens verden, at det er ren løgn og opspind. Og desværre er der en
del af denne gruppe, der har været så hm.... 'dumme', at de er hoppet med
på MRKs udgydelser.

Og jeg vil give Johnny ret i, at det vil være på sin plads, om MRK enten
leverede computeren tilbage eller betalte det resterende beløb. Og jeg
synes også, Johnny har været endda meget large indtil nu overfor MRK, -
hvis det havde været mig, det var gået ud over, så var han forlængst meldt
til politiet for tyveri.

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 13-11-02 08:06

> [...]
> hvis det havde været mig, det var gået ud over, så var han forlængst meldt

Hvis sagsfremstillingen er rigtig er der kun én måde at reagere på.

En politianmeldelse. For Johnny louis [hvorfor lille l?] må naturligvis
have papir på dels hans oprindelige køb, dels papir på handlen med MRK.

Dét har jeg i hvert fald altid sørget for.

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-11-02 20:06

In article <1flktge.961hs71xy25f9N%per.ronne@invalid.dk>,
per.ronne@invalid.dk (Per Rønne) wrote:

> Hvis sagsfremstillingen er rigtig er der kun én måde at reagere på.
>
> En politianmeldelse.

Uden ellers at tage stilling, så er det hverken en sag for RKI eller
politiet. Hvis der er en tvist, så skal der et civilt søgsmål til for at
afgøre den.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 13-11-02 20:11

> Uden ellers at tage stilling, så er det hverken en sag for RKI eller
> politiet. Hvis der er en tvist, så skal der et civilt søgsmål til for at
> afgøre den.

OK, og her er sagsomkostningerne vist væsentlig større end det beløb,
tvisten drejer sig om ...

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-11-02 20:51

> [...]
> rigtige, men som når det virkelig sættes på prøve er så langt fra
> virkelighedens verden, at det er ren løgn og opspind.

Som én af dem der har nydt godt af Mortens meget omfattende og præcise
viden om Mac OS, vil jeg gerne be' om dokumentation Erik - direkte
citeret - ikke "søg selv på google og du vil kunne læse at..."

Som eksempel vedlægger jeg selv to svar fra Morten som siger noget om
den kvalitet der ofte ligger i hans indlæg:

---- 1. indlæg ----

"Newsgroups: dk.edb.mac
Subject: Re: Danish localization - problemer
From: Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk>
Date: Tue, 12 Feb 2002 10:29:41 +0100

In article <1f7hjqv.d0i0691vz82i2N%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Kan heller ikke få skidtet op og køre selvom jeg fulgte vejledningen
> slavisk. Blev ved med at få fejmeddelelser vde start af programmer som
> bruger spellchecker, så nu er aspell røget ud igen.

Jeg har med flid og hård arbejde (læs: RTFM) og alt for lidt søvn ,
endelig fået skidtet til at køre i andet forsøg

Jeg opdagede ved nærlæsning af FAQ'en følgende:

1) eksterne ordbøger vil ikke kompilere hvis den fulde sti til
ordbøgerne indeholder et mellemrum - Og da jeg havde cocoAspell liggende
i ~/Library på en sekundær partition der netop indeholdt et mellemrums
tegn, var løsningen at smide hele svineriet i /Library i stedet.

2) Login-items vil ikke altid starte de specificerede emner (vidste jeg
egentlig godt) - Start cocoAspell.services manuelt, med et script eller
med cron/anacron.

Jeg havde været alt igennem: installeret de almindelige Aspell, Pspell
og kompileret ordbøgerne manuelt - startet cocoAspell manuelt fra CLI
(det var denne fejlmeddelelse der ledet mig på sporet) - kort sagt:
sent i nat var jeg meget tæt på at kyle G4'eren efter avisbudet...

Der _er_ ingen services menu, så det er kun programmer der understøtter
text-services og dermed Apple's stavekontrol, som kan drage nytte af
cocoAspell (in-line stavekontrol er også intakt).

Da de engelske ordbøger er langt mere omfattende end Apple's egne og man
kan installere eks. danske og tyske ordbøger er det absolut en
forbedring. Ifølge udviklerne af Aspell er Aspell både hurtigere og mere
præcis end den "motor" som MS bruger i Word

Hvis Stefan Hallers carbon suppe understøtter text-services bliver jeg
en glad gammel gris) Er der nogen som har set en beta??

Alt i alt kan jeg godt anbefale cocoAspell. Jeg har nu dansk, tysk,
us-english, og uk-english in-line stavekontrol direkte i mit icq og
email program (og andre programmer) - Jeg kan skifte sprog on-the-fly.

Newsreader'en "Halime" understøtter i øvrigt også text-services, måske
skulle jeg hente seneste alpha-beta og se om den er bedre end de
tidligere versioner - det hjælper muligvis også, at jeg igen har fået
lagt leafnode ind på G4'eren...

what a beautiful morning...

<icq:131382336>"

---- 1. indlæg slut ----

---- 2. indlæg ----

Newsgroups: dk.edb.mac
Subject: Re: Nu _blev_ det jul (var: *Ny bærbar til jul)
From: Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk>
Date: Mon, 31 Dec 2001 02:36:24 +0100

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> - er der nogen bestemt fordel (stabilitet?) i at partitionere HD'en i to
> (tre?) partitioner. Lægge MacOS X på én og MacOS 9.x på en anden - og
> programmer og dokumenter på den tredie?

Ikke mht. til stabilitet, men med henblik på nem vedligeholdelse. Hvis
du "fucker" noget op i Mac OS X, kan du ikke bare genetablere med
træk-og-slip fra en backup, det kræver en geninstallation.
(Jeg går ud fra at du ikke har styr på hver enkelt Mac OS X fils "file
permission")

Jeg vil anbefale dig at lave:

En partition på +3GB til Mac OS X + en minimal Mac OS 9 systemmappe
(til at boote Classic).

En partition til dit Mac OS 9 miljø. Hvis du nøjes med at holde de
programmer Mac OS 9 installerer på partitionen, kan du holde den på
1.5GB - 2GB hvis der også skal være plads til VM (der skal også være nok
plads til et midlertidigt 700MB disk image til Discburn).

En partition til /Users mappen (eller til /Users/dit_navn). Du skal lave
et symbolic link fra din Users mappe på den separate partition til
/Users. (gammeldags Mac OS 9 genvej duer ikke)

Installer alle dine "ikke-apple" programmer i
/Users/dit_navn/Applications. (også dine Mac OS 9 programmer).

Du kan evt. også vælge at lægge din classic mappe i din user mappe.

Husk også at kopierer eventuelle 3 parts programmers emner i
/Library/bla,bla,bla til /Users/Library/dit_navn/bla,bla,bla - eks.
Prefrencespanes, CMM, Appliacationsupport, QuickTime codecs osv., så de
ikke skal geninstalleres efter en geninstallation af Mac OS X.

Hvis du planlægger at installere Unix programmer, bør du bruge "fink"
der installerer dem uden for Apples installation i /sw. Det kan være
fornuftigt at holde sw mappen på sin egen partition eller på samme
partition som Users. (igen, opret et symbolic link fra til sw mappen til
/sw)

På den vis kan du genetablerer Mac OS X på under et kvarter, ved at
slette hele partitionen, geninstallere Mac OS X, udfylde
netværksoplysninger/oprette bruger og oprette et sybolic link til din
/Users/dit_navn mappe

> - den kom formatteret som HFS (tror jeg), er der nogen fordele / bagdele
> ved at formattere i HFS+ (det er jo pladsbesparende, men med 20 Gb er
> det næppe nødvendigt, det er tords alt ti gange så meget som på denne
> PB, hvor jeg kun har brugt ca. 1,2 Gb .... i HFS+)

Jeg er ganske sikker på at den kom med HFS+, Mac OS X kan slet ikke
afvikles fra HFS, da HFS ikke understøtter file permissions.

<icq:131382336>

---- 2. indlæg slut ----

Martin

Fra : Christian Bech

Dato : 13-11-02 22:41

> [...]
> del af denne gruppe, der har været så hm.... 'dumme', at de er hoppet med

Vorherrebevares. Jeg får større og større forståelse for Villys
bemærkninger om dit religiøse tilhørsforhold.

--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-11-02 23:11

giambattista.vico@mail.tele.dk (Christian Bech) writes:

> Vorherrebevares. Jeg får større og større forståelse for Villys
> bemærkninger om dit religiøse tilhørsforhold.

Jeg tror nu bare det er almindelige sure rønnebær over at Mortens råd
og vejledninger vægtes tungere her i gruppen end ERS's ditto.

Jeg undres så over den valgte fremgangsmåde når det kunne oprettes ved
at underbygge argumenterne noget bedre i stedet for bare at lade
påstandene stå alene, men det er jo ikke mit valg.

Erik, du burde holde dig for god til den slags udtalelser.
http://bigfoot.com/~thunderbear
Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Fra : Jan Jonasen

Dato : 14-11-02 20:23

In article <kkbs4tglx4.fsf@mimer.null.dk>, Thorbjoern Ravn Andersen
(nospam0000@unixsnedkeren.dk) wrote:
> Erik, du burde holde dig for god til den slags udtalelser.

Burde måske, men hvad kan man forvente af en mand, der beder andre holde
kæft når de kommer med hårde facts, der går mod hans påfund?

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-11-02 01:24

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Jeg tror nu bare det er almindelige sure rønnebær over at Mortens råd
> og vejledninger vægtes tungere her i gruppen end ERS's ditto.

Hvad I finder for godt at kalde det, er mig egentlig komplet ligegyldigt, men er
der noget, jeg hader som pesten, - så er det svindel og bedrag! - Og det har INTET
at gøre med mine kristelige sym- og antipartier! - Eller i hvilke forhold jeg står
til disse.

Og hvad MRKs 'vægtige' indlæg angår, så er jeg da kun glad for, at folk skriver
til mig og takker mig for den hjælp, jeg har givet, - på trods af, at MRK har
givet de stik modsatte råd, - så har det gang på gang vist sig, at det var mine
råd, der var løsningen på problemerne.

> [...]
> påstandene stå alene, men det er jo ikke mit valg.
>
> Erik, du burde holde dig for god til den slags udtalelser.

Der er meget, 'MAN' burde holde sig for god tl... Det gælder også andre i denne
gruppe, der ikke har bestilt andet end at svine mig til - stort set hver gang, jeg
er kommet med noget, der ikke har harmoneret med, hvad den herskende klike har
ment var god tone og rette vejledning. - Det er jeg blevet træt af, og jeg gider
ikke blive ved med at finde mig i den slags bagtalelser og miskrediteringer, - og
så er jeg bedøvende ligeglad med, hvorfra det kommer!

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 15-11-02 01:54

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> writes:

> givet de stik modsatte råd, - så har det gang på gang vist sig, at det var mine
> råd, der var løsningen på problemerne.

Det var da godt. Har du et par eksempler?

> ment var god tone og rette vejledning. - Det er jeg blevet træt af, og jeg gider
> ikke blive ved med at finde mig i den slags bagtalelser og miskrediteringer, - og
> så er jeg bedøvende ligeglad med, hvorfra det kommer!

Prisværdig holdning. Gælder den kun når det er dig der er den
forurettede part?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-11-02 05:47

"Erik Richard Sørensen" <kml.ers@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
men er
>der noget, jeg hader som pesten, - så er det svindel og bedrag! - Og det

Hvorfor lyver du å stærkere end en hest kan rende. Det er måske ikke svindel
og bedrag for dig, men nærmere en livsstil..

> [...]
miskrediteringer, - og
>så er jeg bedøvende ligeglad med, hvorfra det kommer!

Mon ikke det bare er, fordi folk vil have dokumentation for de horrible
påstande, din underlige og muligvis noget forskruede personlighed indimellem
har det med at fostre?

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-11-02 14:46

> [...]
> at MRK har givet de stik modsatte råd, - så har det gang på gang vist sig,
> at det var mine råd, der var løsningen på problemerne.

Dokumentation!?

Martin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-11-02 15:18

"Martin Bredthauer" <spam_spam_spam@talent.dk> skrev i en meddelelse

> Dokumentation!?

Det må enten blive kraks vejviser, den nærmeste beverding eller en gonat
historie fra svaneparken.

Retardo dokumenterer af princip *aldrig* sine påstande. Retardo er, i kraft
at sit storslåede og massive intellekt, nemlig hævet over alle andre, og
synes derfor ikke at finde det nødvendigt at dokumentere sine dagdrømme,
som ifølge ham selv bør anses som den absolut eneste sandhed, blot fordi de
er blevet fremsat!

Claus

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-11-02 18:06

Hej Martin

Den her kan jeg snart sætte en 'autoreply' på....

Jeg offentliggør _IKKE_ private mails! - Det må du respektere.

Martin Bredthauer wrote:

> Dokumentation!?

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Kiil

Dato : 15-11-02 18:29

in article 3DD52985.3C9853E7@mail1.stofanet.dk, Erik Richard Sørensen at
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote on 15/11/02 18:06:

> Hej Martin
>
> Den her kan jeg snart sætte en 'autoreply' på....
>
> Jeg offentliggør _IKKE_ private mails! - Det må du respektere.

Er det ikke bare lettere at du i din signatur skriver noget i retning af:

"Dokumentation - Nej tak!"
"Dokumentation er ikke relevant da jeg altid har ret!"
"Al relevant dokumentation er fortrolig- så lad være med at spørge!"

Find selv på flere.....

--
/peter

"It's clearly a budget. It's got a lot of numbers in it."
George W. Bush.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-11-02 19:54

> Jeg offentliggør _IKKE_ private mails! - Det må du respektere.

Du behøver ikke at offentliggøre private mails, blot påpege hvilke af
Mortens råd der ikke har virket. Dvs. citere usenet indlæg, som jo er
offentlige i forvejen.

Martin

Fra : Jan Jonasen

Dato : 15-11-02 21:00

In article <3DD43EB3.CC3A66F6@mail1.stofanet.dk>, Erik Richard =?iso-8859-
1?Q?S=F8rensen?= (kml.ers@mail1.stofanet.dk) wrote:
> Og hvad MRKs 'v=E6gtige' indl=E6g ang=E5r, s=E5 er jeg da kun glad for, a=
> t folk skriver
> til mig og takker mig for den hj=E6lp, jeg har givet, - p=E5 trods af, at=
> MRK har
> givet de stik modsatte r=E5d, - s=E5 har det gang p=E5 gang vist sig, at =
> det var mine
> r=E5d, der var l=F8sningen p=E5 problemerne.

Kom med 3 eksempler.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 14-11-02 17:19

Christian Bech wrote:

> Vorherrebevares. Jeg får større og større forståelse for Villys
> bemærkninger om dit religiøse tilhørsforhold.

Og i de tilfælde jeg har haft brug for det har Mortens svar bare været helt OK
og virket efter hensigten (såvidt min virtuelle hukommelse rækker).

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 14-11-02 16:55

> (...) en hel masse uvederheftigt MRK kritik (...)
Projektion
Tænd noget røgelse og se en indisk romantisk film det vil måske gøre dig
godt. Du kan sgu ikke tåle at hidse dig sådan op, du bliver da fanme
urimelig.

vh Flemming Rubini