Håndtering af mikrobetaling
Fra : Jimmy

Dato : 13-11-02 02:23

Hej

Jeg skal nok snart til at modtage betaling fra mine brugere af en
hjemmeside.

Beløbene vil ikke nødvendigvis være ret store ad gangen - måske 25, 50, 100,
200 kr ad gangen.

Hvordan er den letteste måde at håndtere dette?
Det kan jo hurtigt blive et frygteligt stort arbejde at udskrive fakturaer
for hver betaling!

Mvh
Jimmy

Fra : Niels Henriksen

Dato : 13-11-02 14:29

"Jimmy" <spoerg@efter.den> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan er den letteste måde at håndtere dette?
> Det kan jo hurtigt blive et frygteligt stort arbejde at udskrive fakturaer

Du er ikke den eneste. Jeg har haft kig på coinclick.dk.

Ellers vil jeg anbefale dig at lave et automatisk system der selv laver en
faktura og sender den til en bruges mail. Der vil vedkommende så kunne
skrive den ud og evt. overføre via deres bank.

--
Niels

Fra : Jimmy

Dato : 13-11-02 14:34

"Niels Henriksen" <niels@biggs.dk> wrote in message
> [...]
> faktura og sender den til en bruges mail. Der vil vedkommende så kunne
> skrive den ud og evt. overføre via deres bank.

Den med at sende ud havde jeg også tænkt på.
Den er bare ret administrativt beværligt at holde styr på og kreditnotaer
osv osv.

Måske man bare skulle køre coinclick eller valus eller hvad de tyve systemer
nu hedder....
Hører min revisor ad...
mvh
Jimmy

Fra : Palle Svendsen \(Web~

Dato : 14-11-02 02:56

"Jimmy" <spoerg@efter.den> skrev

> Den med at sende ud havde jeg også tænkt på.
> Den er bare ret administrativt beværligt at holde styr på og kreditnotaer
> osv osv.

Sørg for den også selv laver kreditnota, hvis betalingen ikke falder.. Det
kan jo blive lavet som modul til et regnskabsprog.

--
/Palle Svendsen

Spar penge på dine .com/net/org/biz/info domæner.
Betal kun 90 kr. i Årsafgift plus GRATIS oprettelse/flytning

Fra : Jimmy

Dato : 14-11-02 19:53

> "Jimmy" <spoerg@efter.den> skrev i en meddelelse

> 100,

> Du er ikke den eneste. Jeg har haft kig på coinclick.dk.

Ja men de koster jo 15.000 i oprettelse!
Og Valus koster 8.000 (Eller også er det omvendt)
Men pointen er, at det er alt for dyrt til mindre virksomheder.

Min revisor fortalte mig, at man ikke behøver udskrive fakturaer for hver
transaktion af småbeløb.
Man kan samle dem op over en periode - f.eks. en måned - og så lave en
samlet faktura.

Jeg ved så bare ikke om man skal opskrive alle de enkelte bidragere eller
man bare kan skrive 5000 kr - Internetbrugere.
Det svarer han nok tilbage omkring på et tidspunkt.

Mvh
Jimmy