Mine oplevelser i DDV og ups....
Fra : Kirsten Lehd

Dato : 13-11-02 13:18

ups....jeg havde skrevet forkert ved tidspunkt, det er rettet her og jeg har
slettet den tidlige...men måske nogen har nået at hente den på
serveren...sorry...

Fra : Carsten Riis

Dato : 13-11-02 13:57

Kirsten Lehd wrote:

> ups....jeg havde skrevet forkert ved tidspunkt, det er rettet her og jeg har
> slettet den tidlige...men måske nogen har nået at hente den på
> serveren...sorry...

snip: Indlæg om en konsulent som ikke styrede det med tiden.

Tja, den med tiden havde Tina Thorsted også problemer med 2 mandage i
træk.

Så blev systemet lavet om, så hun simpelthen "lukkede køen" 10 minutter
før klokken 1630 hhv. 1830 hvor undervisningen starter. Så kunne dem
der stod i køen blive vejet og dem der ventede fik sig vejet. Og når
klokken blev 1630, så gik mødet igang. Voila. Problemet løst.
Det kan være at Tina Thorsted og Mette Roed lige skal snakke sammen.

Den der med at forstyrre med fx mobiltelefoner, rejse sig før tid osv
osv osv. Tja for mig er det almindelig høflighed at slukke mobilen,
snakke ikke med sidemanden eller blive til man er færdig.

Jeg har desværre oplevet (ikke nødvendigvis at det gælder for dig eller
andre her i gruppen), at dem der rejser sig før tid også har sat sig et
sted hvor man forstyrrer flest mulige mennesker for at kunne komme ud,
samt at man larmer mest mulig.
Det er mildest talt ikke smart!

Ved man at man bliver lidt tidspresset i slutningen af lektionen, så kan
man da i det mindste sætte sig et sted hen hvor man forstyrrer færrest
mulige og mindst mulig (fx har man hårde hæle og gulvet er hårdt, så går
man på tæer; Overtøj venter man med at tage på osv osv osv).
Besidder man ikke den form for høflighed, så har man i mine øjne vist,
at man ikke kan håndtere hensyn til andre mennesker. Og så har jeg altså
ikke noget problem med, at man får nogle kommentarer med på vejen om, at
det altså ikke er så fedt at man forstyrrer.

Den der med, at man selv kommer tidlig, tja den kan løses med at man
selv er en af dem som kommer til sidst.
Jeg bor ret tæt på, der hvor jeg skal vejes/undervises (faktisk kan jeg
se over på bygningen fra lejligheden), men jeg kommer ikke før ca. 20
minutter før tid (så er der tid til køen), samt at jeg ikke skal vente
alt for mellem vejning og undervisning.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 13-11-02 14:12

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre her i gruppen), at dem der rejser sig før tid også har sat sig et
> sted hvor man forstyrrer flest mulige mennesker for at kunne komme ud,

Her må jeg lige indskyde at jeg sad på bageste række uden mobiltelefon og
jeg hører altså ikke til dem der hverken forstyrrer under mødet eller larmer
når jeg går. Hendes iritation over at folk var begyndt at gå blev blot
udløst da jeg og min sidemand forlod mødet.

At møde senere til vejning som du foreslår, se det var jo problemet at det
var der mange der gjorde )
og tiden fra jeg blev vejet og til mødet burde starte, det var jeg jo i
forvejen klar over, men den tid hvor vi bare fik lov at sidde og spilde
ekstra var ikke ok. Og mødet gav mig absolut intet den dag.
mvh Kirsten

Fra : Carsten Riis

Dato : 13-11-02 14:28

Kirsten Lehd wrote:

> [...]
> når jeg går. Hendes iritation over at folk var begyndt at gå blev blot
> udløst da jeg og min sidemand forlod mødet.

Jeg beklager, hvis du fik indtrykket at det var dig jeg var ude efter.

Det var mere et generelt "det er jeg irriteret over når jeg sidder i en
forsamling, hvor man vil fokuserer sig på en bestemt ting, men en eller
anden forstyrrer uhensigtsmæssig meget"-budskab.

> At møde senere til vejning som du foreslår, se det var jo problemet at det
> var der mange der gjorde )

Ja, tilgengæld er det jo ikke mit/dit problem, at andre vælger at vente
længere.

Jeg ved hvad jeg vil.

Du ved vel hvad du vil?

> og tiden fra jeg blev vejet og til mødet burde starte, det var jeg jo i
> forvejen klar over, men den tid hvor vi bare fik lov at sidde og spilde
> ekstra var ikke ok.

Næh. Det er det ikke.

Måske er jeg bare heldig, at jeg har en konsulent som selv tager hånd om
den slags problemer.

> Og mødet gav mig absolut intet den dag.

Sådan kan vi vel alle have det, at man til tider ikke får noget ud af
den tid man har brugt (tilgengæld ved man det ikke før tiden er brugt).