Installation af OS 9 efter X...
Fra : Artemis McAldon

Dato : 13-11-02 13:05

Hi,
Hvordan installerer jeg OS 9 EFTER, at jeg har installeret X ?
Naturligvis uden at slette mine data

Art ?

Fra : Michael Holm

Dato : 13-11-02 13:13

Artemis McAldon <artemismcaldon@yahoo.dk> wrote:

> Hi,
> Hvordan installerer jeg OS 9 EFTER, at jeg har installeret X ?
> Naturligvis uden at slette mine data
>
> Art ?
du starter blot op fra en os 9 cd og installere.. der skulle ikke være
problemer.

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-11-02 14:52

kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com (Michael Holm) writes:

> du starter blot op fra en os 9 cd og installere.. der skulle ikke være
> problemer.

Det kan der nu godt vaere. Min OS 9 installations CD vil fx ikke
kendes ved disken, men nu kunne jeg jo teste om Mortens raad det
duer...
http://bigfoot.com/~thunderbear
Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Fra : Michael Holm

Dato : 13-11-02 23:17

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Det kan der nu godt vaere. Min OS 9 installations CD vil fx ikke
> kendes ved disken, men nu kunne jeg jo teste om Mortens raad det
> duer...
var det det der med at installer OS 9 driveren først ? det skal
ihvertfald gøres hvis man glemte at sætte fluebenet da man installeret
OS X
og så er det også vigtigt at det ikke er en gamle OS 9 CD man har....
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-11-02 00:22

> [...]

> var det det der med at installer OS 9 driveren først ? det skal
> ihvertfald gøres hvis man glemte at sætte fluebenet da man installeret

Jeg prøvede igen, og jeg er ude af stand til at betjene apparatet så
den vil lege med. Den dukker kun op som drev i Diskværktøj men jeg
kan ikke se partitionerne og den vises på en måde der klart antyder at
den ikke vil kunne bringes til at være med.

Jeg er ved at kaste håndklædet. Det ender med at jeg må tøffe til
Hammel, låne Villys fw-disk (hvilket var meget pænt tilbudt) og så
gøre det hele forfra. Alternativt undlade at køre børnespil og
Netscape 4.x. Svært! Svært!!

> og så er det også vigtigt at det ikke er en gamle OS 9 CD man har....

Den fulgte med maskinen. Det skulle vel være godt nok.

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-11-02 00:41

In article <kk7kfhgin1.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Den fulgte med maskinen. Det skulle vel være godt nok.

Kører du også den OS X der fulgte med maskinen?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-11-02 09:52

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Kører du også den OS X der fulgte med maskinen?

Nej. OS X 10.2.2.

Reformatterede og geninstallerede pga Dock problemet.

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-11-02 19:14

In article <kku1ikpm8v.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Nej. OS X 10.2.2.
>
> Reformatterede og geninstallerede pga Dock problemet.

Så *kan* det være pga forskelle i diskdriver. Hvilken version er din OS
9?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-11-02 19:49

> Så *kan* det være pga forskelle i diskdriver. Hvilken version er din OS
> 9?

En 9.2'er. Jeg har opgivet indtil videre at gøre mere ved det problem.

Fra : Jesper

Dato : 14-11-02 21:05

> [...]

> Hammel, låne Villys fw-disk (hvilket var meget pænt tilbudt) og så
> gøre det hele forfra. Alternativt undlade at køre børnespil og

NUTscrape 4.x!! Installer Mozilla 1.2b i stedet.
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com
This is a message from God: "Rebooting the universe, please log off."