[DVD] Hvilken version
Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 12-11-02 23:26

Da jeg har købt en Playstation 2, har jeg tænkt mig mig at ønske nogle DVD-
film i julegave.

Hvilken version af følgende film skal jeg ønske mig?
Memento
Starship Troopers
Fight Club
The Fast And The Furious
Shrek

Vægten skal være på billede og lyd, men også på ekstramateriale som deleted
scenes og kommentar-spor

Da jeg næppe får taget mig sammen til at få chippet min PS2 før jul, skal
det være til region 2

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

Marge Gunderson: "I'm not sure I agree with you a hunnert percent
on your policework, there, Lou."

Fra : KNL DtP

Dato : 12-11-02 23:38

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken version af følgende film skal jeg ønske mig?
> Memento
> Starship Troopers
> Fight Club
> The Fast And The Furious
> Shrek

Ta' et kig på www.dvd-basen.dk her kan du finde reviews af stort set alle DVD'er
finder findes...

Hos www.dvdoo.dk sælger de Fight Club i en feeeed 2-disc udgave til 99 kr. inkl.
porto - det er et kup til prisen!!!!

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 13-11-02 00:43

KNL DtP wrote:
> [...]
>
> Hos www.dvdoo.dk sælger de Fight Club i en feeeed 2-disc udgave til
> 99 kr. inkl. porto - det er et kup til prisen!!!!

Har nu hørt rygter om at den er identisk med den engelske udgave, hvilket
vil sige at der er klippet i den (ikke meget, men et par sekunder/voldsomme
slagscener). Den R2 udgave man kan købe hos cd-wow er i alt fald seks
minutter længere (og koster ikke meget mere, £10.99) - ved dog ikke om det
bare er en fejl (PAL vs. NTSC)?
hygge,
Nicolai

Fra : Jens Thomsen

Dato : 13-11-02 12:21

"Nicolai Zoffmann Heiredal" <nicolai@heiredal.dk> skrev i en meddelelse

> Har nu hørt rygter om at den er identisk med den engelske udgave, hvilket
> vil sige at der er klippet i den (ikke meget, men et par
sekunder/voldsomme
> slagscener).

Nope. Den engelske er ganske vidst klippet en smule, men den danske er IKKE
identisk med denne, men derimod med den australske PAL-udgave, der er
ucensureret. Du kan se forskel på de undertekster, der er inkluderet i
udgivelserne.

MVH
Jens

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 13-11-02 13:10

Jens Thomsen wrote:
> [...]
> er IKKE identisk med denne, men derimod med den australske
> PAL-udgave, der er ucensureret. Du kan se forskel på de undertekster,

Okay, jeg var misinformeret og undskylder uforbeholdent . Jeg ville nu
alligevel foretrække cd-wow's udgave, da den kommer i en lækker inpakning,
hvorimod den danske "bare" er i gennemsigtigt plastikcover.
hygge,
Nicolai

Fra : Henrik Larsen

Dato : 13-11-02 13:26

"Jens Thomsen" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> "Nicolai Zoffmann Heiredal" <nicolai@heiredal.dk> skrev i en
meddelelse

> sekunder/voldsomme
>
> Nope. Den engelske er ganske vidst klippet en smule,

Klipningen er i ekstramaterialet, ikke selve filmen.

Vh Henrik

Fra : Jens Thomsen

Dato : 13-11-02 13:51

"Henrik Larsen" <info@cultmovies.dk> skrev i en meddelelse

> Klipningen er i ekstramaterialet, ikke selve filmen.

Både og. Selve filmen skulle have fået udskiftet fire sekunder med
alternative indstillinger.

MVH
Jens

Fra : Henrik Larsen

Dato : 13-11-02 13:54

> "Henrik Larsen" <info@cultmovies.dk> skrev i en meddelelse

>Både og. Selve filmen skulle have fået udskiftet fire
>sekunder med alternative indstillinger.

Åh nej og jeg som stadig venter på min forbestilte DVD fra Blackstar!
Hvad skulle det være for en scene og hvor har du læst det?

Vh Henrik

Fra : Jens Thomsen

Dato : 13-11-02 14:10

> Åh nej og jeg som stadig venter på min forbestilte DVD fra Blackstar!
> Hvad skulle det være for en scene og hvor har du læst det?

Jeg kan ikke huske det længere. Sandsynligvis på the dvd forums. DVDFever
skriver dog det samme i deres anmeldelse, mens Rewind angiver, at filmen er
klippet fire sekunder, og at yderligere tre sekunder er udskiftet. Dem skal
man dog tage med et gran salt, så mit argument er lidt tyndt, kan jeg se.
Det kan lige så godt være kilderne, der tager fejl, for de fleste andre
anmeldelser af den britiske udgave nævner det ikke.

MVH
Jens

Fra : Jens Thomsen

Dato : 13-11-02 14:26

> Det kan lige så godt være kilderne, der tager fejl, for de fleste andre
> anmeldelser af den britiske udgave nævner det ikke.

Jeg undersøgte lige et par kilder mere:

UK DVD Cuts angiver ligeledes fire sekunder klippet i dvd-udgaven:
http://homepage.ntlworld.com/bwescombe/F.htm

BBFC angiver "cuts of 0m 4s were required., some or all of these cuts were
substitutions".

Den må altså være god nok.

MVH
Jens

Fra : Henrik Larsen

Dato : 13-11-02 14:27

> [...]
> http://homepage.ntlworld.com/bwescombe/F.htm
>
> BBFC angiver "cuts of 0m 4s were required., some or all of these cuts

LOL! Det er mig som har læst forkert, jeg troede tråden her handlede om
"Fellowship of the Ring" :)

Vh Henrik

Fra : Jens Thomsen

Dato : 13-11-02 15:05

> LOL! Det er mig som har læst forkert, jeg troede tråden her handlede om
> "Fellowship of the Ring" :)

Hehehe, så kan jeg godt forstå, at du fik sved på panden

MVH
Jens

Fra : Morten DH

Dato : 13-11-02 22:51

> [...]
> scenes og kommentar-spor
>
> Da jeg næppe får taget mig sammen til at få chippet min PS2 før jul, skal

Jeg ville nok vente til efter jul og så købe reg. 1 udgaverne af dem alle
sammen; men ellers så vær specielt opmærksom på Starship Troopers for den
findes i 2 udgaver i Danmark og den gamle er en "flipper" (hvilket vil sige
du skal vende disc'en midt i filmen)... Og Memento er for fed i den nyeste
reg. 1 udgave....