Endnu flere FOTR ext. ver. spørgsmål
Fra : Devast8or

Dato : 12-11-02 22:36

Hej med jer,

Jeg er en af dem der stadig lever i fortiden (Jeg har ingen
DVD-afspiller/drev :)

Nu da jeg har læst så meget om FOTR ext. ver. kunne det jo godt være man
skulle overveje at finde nogle penge til et drev og FOTR. Men der er lige et
par ting jeg må vide, for jeg har ikke fulgt supermeget med i hvad de
forskellige versioner har og ikke har (og hvor mange forskellige versioner
der er).

Så:

Hos dvdoo.dk har de to forskellige.

Den her http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=8946 som er uden
bogstøtter,

og den her http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=8956 som er med
bogstøtter og i en flottere æske.

Så vidt jeg kan se er der ikke andre forskelle end det, og noget med
lydformaterne. Men giver man virkelig 150,- for det?

Er der andre versioner der er mere interessante at kigge på? Og kan de
findes billigere (jeg har set et par forskellige forretninger nævnt, kan dog
ikke lige huske hvad de hed)?

Det var vidst det indtil videre. Men det kan jo være jeg vender tilbage :)

TIA

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : HKJ

Dato : 12-11-02 22:59

"Devast8or" <No@no.blowme> wrote in message
> Er der andre versioner der er mere interessante at kigge på? Og kan de
> findes billigere (jeg har set et par forskellige forretninger nævnt, kan
dog
> ikke lige huske hvad de hed)?

Der findes en udgave mere, men den sælges kun i USA, den indeholder foruden
bogstøtterne også en DVD med en National Geografic TV udsendelse.

Fra : Devast8or

Dato : 12-11-02 23:46

Ok, den skive er jeg lidt ligeglad med. Så bliver jeg også fri for at skulle
hive den hjem fra USA :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : ottesen

Dato : 12-11-02 23:01

> [...]
>
> Så vidt jeg kan se er der ikke andre forskelle end det, og noget med
> lydformaterne. Men giver man virkelig 150,- for det?

Jep. Det er nøjagtig den samme version bare i en lækker indpakning og med
bogstøtter. Jeg mener bestemt ikke at der skulle være forskel på
lydformaterne, som du nævner. Anyone?

> Er der andre versioner der er mere interessante at kigge på? Og kan de
> findes billigere (jeg har set et par forskellige forretninger nævnt, kan
dog
> ikke lige huske hvad de hed)?

Udover ovenstående som er Extended version er der jo biografversionen
(2-disc) som udkom i august... Tjek evt.
http://www.sf-film.dk/ringenesherre/ for yderligere info..

/ottesen

Fra : Devast8or

Dato : 12-11-02 23:49

ottesen <ottesen@sol.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jep. Det er nøjagtig den samme version bare i en lækker indpakning og med
> bogstøtter. Jeg mener bestemt ikke at der skulle være forskel på

Ok, rart at ide for jeg betaler sq ikke 150,- for et par bogstøtter :)

Ifølge dvdoo.dk er der forskel på lydformaterne på dem, men det kan jo
sagtens være en fejl. Anyway har jeg hverken surround eller noget som helst
andet fancy så det gør vel ikke så meget.

> dog
> >

> Udover ovenstående som er Extended version er der jo biografversionen
> (2-disc) som udkom i august... Tjek evt.
> http://www.sf-film.dk/ringenesherre/ for yderligere info..

Det er klart, den er der også, men jeg mente nu kun af forskellige ext. ver.
udgivelser.

> /ottesen

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Devast8or

Dato : 13-11-02 00:56

Hmm, har lige kigget lidt priser. Collector's Edition (R1) med bogstøtter i
fancy æske koster hos Barnes & Noble 412,- kr. inkl. fragt her til landet.
Det er da en noget andet pris en det denkan fås til herhjemme. Kommer der
noget told på den hvis man bestiller den (i USA)? Er der nogen der vd noget
om det?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Devast8or <No@no.blowme> wrote in message

(snip Fellowship ext. ver.)

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 13-11-02 01:52

Devast8or wrote:
> [...]
> fragt her til landet. Det er da en noget andet pris en det denkan fås
> til herhjemme. Kommer der noget told på den hvis man bestiller den (i

Skal det være R1? Ellers kan den fås her:
http://www.blackstar.co.uk/video/item/7000000071165 til £32, og så slipper
du for moms - du skal dog betale £1.40 ekstra i porto, men det er da
stadigvæk billigere.
hygge,
Nicolai

Fra : Devast8or

Dato : 13-11-02 13:56

Det ser da lækkert ud. Det er da det bedste tilbud jeg har set indtil
videre. Om det er R1 eller R2 gør mig ikke så meget, jeg skrev det bare for
at gøre opmærksom på at der var den lille forskel på den jeg fandt hos B&N
og på dem jeg har set hos danske forhandlere. Jeg går ikke ud fra at der er
anden forskel på en R1 og en R2 udgivelse end de sprog underteksterne og
evt. talen er. Og der foretrækker jeg engelsk under alle omstændigheder :)

Det kunne da godt se ud som at det er Blackstar der skal have mine penge...

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Taba

Dato : 13-11-02 14:53

> [...]
> http://www.blackstar.co.uk/video/item/7000000071165 til £32, og så slipper
> du for moms - du skal dog betale £1.40 ekstra i porto, men det er da

Portoen er ikke kun 1,40£ desværre ;(
Der er flere end én disc i og derved stiger portoen´. Det står forklaret i
deres FAQ (eller hvad den nu hedder derinde:
http://www.blackstar.co.uk/help/help_postage )
Hvad jeg kan forstå på det derinde er portoen på minimum 4 gange 1,20£ =
4,80£ (og mon ikke mere pga. bogstøtterne?)

mvh
Taba

Fra : Taba

Dato : 13-11-02 15:00

> [...]
> Hvad jeg kan forstå på det derinde er portoen på minimum 4 gange 1,20£ =
> 4,80£ (og mon ikke mere pga. bogstøtterne?)

Jeg lagde den lige i min indkøskurv for at se den præcise pris på portoen,
og den er på hele 9,00£
om det så er det værd er op til jer

Fra : Devast8or

Dato : 13-11-02 15:11

£9,00 ? Damn, det var da en hel del ekstra. *regne* Så kommer den jo op på
479. Ouch. Tak for advarslen.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : flemsus

Dato : 13-11-02 15:48

> £9,00 ? Damn, det var da en hel del ekstra. *regne* Så kommer den jo op på
> 479. Ouch. Tak for advarslen.
>
> Devast8or

Hos CD-wow koster reg.1 kun 22£ = regne regne ca. 260 kr.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Devast8or

Dato : 13-11-02 16:02

Jep, men det er ikke collector's edition, som er den der koster 479,- hos
Blackstar. Men det kan være det ender med at blive den du nævner jeg køber.
Grunden til at jeg begyndte at kigge på CE paken var den meget lille
prisforskel der så ud til at være. Jeg giver sq ikke 150,- for to små
bogstøtter men ~50,- kan jeg leve med :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 13-11-02 15:52

Taba wrote:

> Jeg lagde den lige i min indkøskurv for at se den præcise pris på
> portoen, og den er på hele 9,00£
> om det så er det værd er op til jer

*Smæk*
Den havde jeg sq glemt, godt du gjorde opmærksom på det. Nå, jeg beholder nu
også bare den jeg bestilte hos cd-wow til £22, det er så "kun" extend
edition, men med mine "lukkede" hylder ville man alligevel kun kunne se
forsiden af bogstøtterne
hygge,
Nicolai

Fra : Taba

Dato : 13-11-02 22:49

> [...]
> også bare den jeg bestilte hos cd-wow til £22, det er så "kun" extend
> edition, men med mine "lukkede" hylder ville man alligevel kun kunne se

Hehe.... Den på cd-wow er R1, ik?
Kan det passe at den ikke har undertekster (mener engelske ;p)?

//Taba

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 13-11-02 23:54

Taba wrote:
> Hehe.... Den på cd-wow er R1, ik?
> Kan det passe at den ikke har undertekster (mener engelske ;p)?
>
> //Taba

Jo, cd-wow's er R1 og med engelske undertekster:
http://www1.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=3326
hygge,
Nicolai

Fra : flemsus

Dato : 13-11-02 09:05

> [...]
>
> --
> Spamfilter activated
> To reach me via e-mail: ask me for an adress :)

Hvis du ikke kan få den "Sneget" igennem tolden som gave, skal der betales
told så snart afsenderen er udenfor EU.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Devast8or

Dato : 13-11-02 16:04

OK, så dropper jeg den ide. Jeg går ud fra at tolden nok til at det i sidste
ende kunne blive en dårlig forretning. Er der nogen der ved hovr meget told
man skal regne med (det er vel en procentsats)?

Devast8or

Fra : David T. Metz

Dato : 13-11-02 20:10

Devast8or kalligraferede, i
> OK, så dropper jeg den ide. Jeg går ud fra at tolden nok til at det i
> sidste ende kunne blive en dårlig forretning. Er der nogen der ved
> hovr meget told man skal regne med (det er vel en procentsats)?

Det er et stykke tid siden jeg købte i USA og Canada, men tolden er ikke så
høj - til gengæld kommer momsen oveni (af den samlede pris inkl. fragt og
told).

Bemærk du altid betaler moms - også ved EU-køb, hvor det nogle gange er
butikkens hjemlands moms og nogle gange dansk moms (afhænger af mængden af
butikkens salg til DK).

David

Fra : David T. Metz

Dato : 18-11-02 17:20

David T. Metz kalligraferede, i news:aqu81k$9lp$1@sunsite.dk
> Devast8or kalligraferede, i
>
> Det er et stykke tid siden jeg købte i USA og Canada, men tolden er
> ikke så høj - til gengæld kommer momsen oveni (af den samlede pris
> inkl. fragt og told).

Tolden er 3,5% og oveni kommer momsen på 25% ialt 29,38%

http://www.postdanmark.dk/erhvervsservice/elektronisk_handel/eposthus/Eimpor
t4.htm
http://tinyurl.com/2snu

David

Fra : Rasmus Toft Lauridse~

Dato : 13-11-02 21:03

Devast8or wrote:

> [...]
> told
> man skal regne med (det er vel en procentsats)?

Det er ikke kun told du skal tænke på

Det hele er
Told
Moms 25%
Ekspeditionsgebyr pestdk hvistnok 50 kr sidste pakke jeg fik sendt
gennem andre var på 150 kr sååååå.... det bliver meget for dyrt

--
Rasmus
Debianforum.dk - Et forum for Debian brugere

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 13-11-02 00:53

Jeg prøver nedenfor at sammenfatte hvad folk har skrevet om de forskellige
udgaver hidtil:

1) Biografversionen:
2-disc, 2h58 og indeholder de sædvanlige ekstrabidder, trailers, musikvideo
med Enya, behind-the-scenes-documents, alt det der. Lidt lir om TTT for
reklamens skyld.

2) Extended Edition:
4-disc, 3h28 og indeholder INTET af ovenstående ekstramateriale, men i
stedet får man på to disc 5-6 timers film om tilblivelsen af filmen, alle
mulige røverhistorier om Tolkiens skriverier, projektfinanciering,
manuskriptarbejdet, casting, indspilning, post production,. visual effects,
alt muligt. Rigtigt fedt faktisk, især nogle af hobitter-firkløveret Elijah,
Sean, Dominic & Billys røverhistorier og pjatteri i pauserne mellem
optagelser som er blevet fanget på video (de er simplethen nogen værre
drengerøve!). Kommentar-sporet med skuespillerne er også guld værd (har kun
hørt det indtil videre). Hvis man leder lidt, finder man både en bizar
MTV-parodi på disc 3 og biograf-teaseren om TTT på disc 4.
EE findes i flere udgaver:
2a) DK EE standard - danske tekster, incl. på al ekstramaterialet (!)
2b) UK EE standard - kun engelske tekster
2c) DK Collector's Edition - incl. danske tekster på al ekstrameterialet,
incl. bogstøtterne
2d) US Collector's Edition - ingen danske tekster, ingen engelske tekster på
ekstramaterialet (lit surt), inkl. bogstøtterne, inkl. 5te disc med National
Geographics dokumentar om filmen og Tolkien-universet. Denne docu er faktisk
rigtig ok.

Jeg ved INTET om DTS, mv. på andet end min 2d) US udgave (købt på Kbh.
Hovedbanegård, de havde kun en kasse stående), denne er så til gengæld både
med DTS og det hele. Det skal også siges at der er mange detaljer jeg ikke
kender om de øvrige udgaver, så folk må meget gerne fylde på ovenstående
model så vi ender med et godt overblik.

Hvaffor en udgave at købe? Bogstøtterne er egentlig ravende ligegyldige
(siger en der selv har købt dem), de er selvfølgelig meget fede, men man bør
nok være nørdet fan. Ville sige at 2a) lyder bedst (afhængig af lydsporet)
og at jeg egentlig burde have købt denne, men jeg var utålmodig og NG-docuen
er dog ok at have.

Fra : Devast8or

Dato : 13-11-02 14:03

En god og overskuelig gennemgang, tak skal du have :) Men mangler du ikke en
UK CE? Den som Nicolai Z. H. har peget mig hen til har da ikke nogen 5te NG
disc som US CE har. Men UK CE og DK CE er måske den samme uden at jeg har
opdaget det?

Lige et nysgerrigt spørgsmål om bogstøtterne - hvad er de lavet af? Jeg har
set flere steder at der står Polystone men det står ikke i min ordbog og
heller ikke på dictionary.com. Ordet antyder at det er flere forskellige
typer sten, kan det passe?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Jens Thomsen

Dato : 13-11-02 15:07

> [...]
NG
> disc som US CE har. Men UK CE og DK CE er måske den samme uden at jeg har

Jep. Bortset fra underteksterne SVJV.

MVH
Jens

Fra : Jim Andersen

Dato : 20-11-02 12:01

> [...]
> set flere steder at der står Polystone men det står ikke i min ordbog og
> heller ikke på dictionary.com. Ordet antyder at det er flere forskellige

Eller at det er en polymer der ligner/føles som sten. Det hælder jeg til.
Men mit internet er nede så jeg kan ikke kigge efter om weda har en
hjemmeside.

/jim

Fra : Jim Andersen

Dato : 20-11-02 17:17

Og så kom min forbindelse tilbage

http://www.sideshowtoy.com/lotr_home.html

Der er lidt af hvert på den side. Men ikke nogen decideret forklaring. Men
en søgning på google viser at det bl.a bliver brugt til trappesten. Så det
er vist temmelig slidstærkt. Var ellers lidt nervøs for om Argonath'ernes
hænder ikke kunne knække af rimeligt nemt....

/jim

Fra : Jim Andersen

Dato : 20-11-02 17:27

For den kemisk interesserede:

http://www.roechling.com/polystone/physical.html

/jim

Fra : HKJ

Dato : 13-11-02 07:22

> [...]

National
> Geographics dokumentar om filmen og Tolkien-universet. Denne docu er

2d) er forkert, den skal deles op i:

2d1) US Extended edition (ved FutureEnt: Lord of the Rings - Fellowship of
the Ring - Platinum Series Extended Ed., pris cirka 300 kr), som er en 4
disk version.

2d2) US Limited edition (Ved FutureEnt: Lord of the Rings - The Fellowship
of the Ring - Limited Edition Gift Set, pris cirka 750 kr), som er en 4 disk
version, med bogstøtter og National Geografic DVD.

Det ser ud til at forskellene på de forskellige 4 disk versioner er minimal:
http://www.bytesandbobs.com/dvdcompare/comparison.asp?T=1636