Salg af reservedele til udlandet... :)
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 12-11-02 21:48

Hmm.. Surfede rundt på nettet og havnede på et Amerikansk forum , hvor der
var en der for 4-5 måneder siden havde søgt en motor til en GSX-R 250. Skrev
for sjov, at jeg havde en, men der var lige langt til DK. Sørme om ik der er
en fra Romænien der har skrevet en mail til mig, at han gerne vil købe den
.... Ehhh jow
Men er der nogle der har prøvet at sælge dele til udlandet? Hvordan skal det
forgå med at få pengene overført osv?

Der er åbenbart rift om GSX-R250 stumper rundt omkring i verden. De findes
jo ik ret mange steder.. Men jeg synes dog at det i flere tilfælde er muligt
at finde links til sider fra forskellige lande, hvor der er en der har
importeret en eller to. Såeee.. Måske man skal til at sælge ud af
reservedelene til udlandet , who knows.

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : wheeler

Dato : 12-11-02 22:40

"Thomas Buus Andersen
> Men er der nogle der har prøvet at sælge dele til udlandet? Hvordan skal
> [...]

Det er vist noget med en "remburs", banken tager sig godt betalt herfor

Kort fortalt går det ud på at varerene ikke slippes før køber har erlagt
beløbet (banken er så garant herfor).

Jeg har en kollega, somn har brænd fingrene ved ikke at have haft styr
herpå/stolet for meget på køber (i 1997/98 da den russikske økonomi
krakkede) - de skylder ham stadig for 20 Tons kylling-udbening

Hovedregelen er at man ved nye kundeforhold ikke bare levere før varen er
betalt!

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-11-02 11:43

> Hovedregelen er at man ved nye kundeforhold ikke bare levere før varen
er
> betal

Yep - som udgangspunkt kan du bede ham om at forudbetale til din
bankkonto - Så er du på den sikre side.

Men der findes også internetfirmer med løsninger for private der
handler. Ideen er at køber indbetaler til firmaet, der så fortæller
køber at pengene er der. Når køber har modtaget varen frigiver han så
pengene til sælger.

Jeg kan ikke huske navnet på dem der tilbyder det, men prøv at kigge på
ebay/paypal sider. Der er en henvisning et sted.

/A - der lige har forudbetalt et par hundrede euro til en tysker for
nogle computerstumper

Fra : Steffler

Dato : 13-11-02 12:43

"Thomas Buus Andersen" <t-buusREMOVE@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> at finde links til sider fra forskellige lande, hvor der er en der har
> importeret en eller to. Såeee.. Måske man skal til at sælge ud af

Jeg har solgt en del dimser fra min ZXR (bl.a. bagdæmper, fodhvilere,
spejle)
til folk i staterne.. Jeg har brugt paypal som betaling.. Virker bare..

/S

Fra : Anders Thorup

Dato : 14-11-02 12:20

<SNIP salg til udlandet>
> til folk i staterne.. Jeg har brugt paypal som betaling.. Virker bare..

Ja tak, og så får du hele 7Kr pr. $ når du skal hæve dine penge fra PayPal
igen. Næææh du de er simpelthen et fuskerfirma, der allerede har kostet mig
næsten 800kr i tab pga. af deres latterligt lave vekselkurs.
Hold jer langt væk fra PayPal, er mit råd, brug NetEller istedet for.
Iøvrigt har PayPal også lagt gebyrer på, når du modtager en betaling, så
vidt jeg husker tager de 3,9% i gebyr.
Skal du overfører til en Dansk Bank tager de 12.75kr i gebyr, og går
overførslen af en eller anden grund galt, tager de 42kr i gebyr.
PayPal lever fedt at dumme danskere (no offense!!)

MVH
Anders Thorup
Suzuki 250 GSX ´82
http://dfm.divvy.dk/Anders_Thorup