Voodoo 3 kort - problemer
Fra : Anders Baden Nielsen

Dato : 12-11-02 21:29

Hej,

Mit Voodoo 3 2000 PCI kort begyndte for et par uger siden at opføre sig
mistænkeligt. Det ville kun give billede på min skærm ca. hver tredje gang
jeg tændte computeren. Oftest virkede det hvis alt-tasten blev holdt nede
når jeg startede maskinen (Beige G3/266 (overclocked 233). Jeg ved godt at
alt-tasten normalt holdes nede når der skal bootes i OS9 i stedet for X men
det virkede rent faktisk oftest :-/ Nu giver kortet dog uheldigvis intet
billede uanset hvad jeg gør. Apple System Profiler kan ikke engang genkende
V3 kortet (skriver noget med "unknown card" mener jeg - det sidder ikke i
lige nu). Når jeg prøver at flashe kortet på Mac'en crasher flasheren med
det samme.

Jeg kan huske at skærmkortet første gang begyndte at opføre sig
"mistænkeligt" efter at jeg satte en PlainTalk mikrofon fra en iMac/600 til
(den burde da fungere i min G3). Mikrofonen "frøs" min Mac ca. de første 5
gange jeg genstartede efter at have monteret. Om det er en tilfældighed at
grafikkortet begyndte at opføre sig sært bagefter ved jeg ikke. Men jeg har
også gennem tiden af flere grunde flashet ROM'en på mit V3 en god del gange.
Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre ved det og det er ret uundværligt.

Nogle der har nogle forslag?

Som alle nok ved er det indbyggede RageII er ikke brugbart til særlig mange
former for grafisk arbejde... :(

Med venlig hilsen

Anders Baden Nielsen