|
| Anger.. Fra : Søren S. Mikkelsen |
Dato : 01-03-01 16:13 |
|
Det at jeg er født ind i synd gør at jeg fra fødselen allerede er født
med skyld. Jeg har mine forfædres skyld på mine skuldre. Denne skyld har
jeg ikke bedt om men jeg har jo fået et liv frit af Gud. Hvordan angrer
man denne synd, da man jo ikke ved hvad man har gjort forkert? Hvordan
bliver det ægte anger og ikke påtaget? Biblen viser sjældent praktikken
i sådan en sag.
Søren
| |
Niels Steg (01-03-2001)
| Kommentar Fra : Niels Steg |
Dato : 01-03-01 17:03 |
|
"Søren S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse
news:3A9E6714.52D67535@io.dk...
> Det at jeg er født ind i synd gør at jeg fra fødselen allerede er født
> med skyld. Jeg har mine forfædres skyld på mine skuldre. Denne skyld
har
> jeg ikke bedt om men jeg har jo fået et liv frit af Gud. Hvordan
angrer
> man denne synd, da man jo ikke ved hvad man har gjort forkert? Hvordan
> bliver det ægte anger og ikke påtaget? Biblen viser sjældent
praktikken
> i sådan en sag.
Prøv at fiunde svaret i skriften Hint Johannes Evangeliet 16, 5 - 15
og fortæl mig så hvad du har fundet frem til
Niels
| |
Søren S. Mikkelsen (01-03-2001)
| Kommentar Fra : Søren S. Mikkelsen |
Dato : 01-03-01 22:02 |
|
Niels Steg wrote:
> "Søren S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse
> news:3A9E6714.52D67535@io.dk...
> > Det at jeg er født ind i synd gør at jeg fra fødselen allerede er født
> > med skyld. Jeg har mine forfædres skyld på mine skuldre. Denne skyld
> har
> > jeg ikke bedt om men jeg har jo fået et liv frit af Gud. Hvordan
> angrer
> > man denne synd, da man jo ikke ved hvad man har gjort forkert? Hvordan
> > bliver det ægte anger og ikke påtaget? Biblen viser sjældent
> praktikken
> > i sådan en sag.
>
> Prøv at fiunde svaret i skriften Hint Johannes Evangeliet 16, 5 - 15
>
> og fortæl mig så hvad du har fundet frem til
>
> Niels
Mener du at jeg skal få svaret af Talsmanden?
S.
| |
Niels Steg (02-03-2001)
| Kommentar Fra : Niels Steg |
Dato : 02-03-01 00:09 |
|
"Søren S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse
news:3A9EB8B3.4554C43A@io.dk...
>
> > > Det at jeg er født ind i synd gør at jeg fra fødselen allerede er
født
> > > med skyld. Jeg har mine forfædres skyld på mine skuldre. Denne
skyld
> > har
> > > jeg ikke bedt om men jeg har jo fået et liv frit af Gud. Hvordan
> > angrer
> > > man denne synd, da man jo ikke ved hvad man har gjort forkert?
Hvordan
> > > bliver det ægte anger og ikke påtaget? Biblen viser sjældent
> > praktikken
> > > i sådan en sag.
> >
> > Prøv at fiunde svaret i skriften Hint Johannes Evangeliet 16, 5 - 15
> >
> > og fortæl mig så hvad du har fundet frem til
> >
> > Niels
>
> Mener du at jeg skal få svaret af Talsmanden?
Joh 16,8
Og når han kommer, skal han overbevise verden om synd
og om retfærdighed og om dom.
Joh 16,9 Om synd: at de ikke tror på mig;
Joh 16,10 om retfærdighed: at jeg går til Faderen,
og I ser mig ikke længere;
Joh 16,11 om dom: at denne verdens fyrste er dømt.
Med andre ord, JA!
Niels
| |
Søren S. Mikkelsen (02-03-2001)
| Kommentar Fra : Søren S. Mikkelsen |
Dato : 02-03-01 01:28 |
|
Niels Steg wrote:
> "Søren S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse
> news:3A9EB8B3.4554C43A@io.dk...
> >
>
> > > > Det at jeg er født ind i synd gør at jeg fra fødselen allerede er
> født
> > > > med skyld. Jeg har mine forfædres skyld på mine skuldre. Denne
> skyld
> > > har
> > > > jeg ikke bedt om men jeg har jo fået et liv frit af Gud. Hvordan
> > > angrer
> > > > man denne synd, da man jo ikke ved hvad man har gjort forkert?
> Hvordan
> > > > bliver det ægte anger og ikke påtaget? Biblen viser sjældent
> > > praktikken
> > > > i sådan en sag.
> > >
> > > Prøv at fiunde svaret i skriften Hint Johannes Evangeliet 16, 5 - 15
> > >
> > > og fortæl mig så hvad du har fundet frem til
> > >
> > > Niels
> >
> > Mener du at jeg skal få svaret af Talsmanden?
>
> Joh 16,8
> Og når han kommer, skal han overbevise verden om synd
> og om retfærdighed og om dom.
> Joh 16,9 Om synd: at de ikke tror på mig;
> Joh 16,10 om retfærdighed: at jeg går til Faderen,
> og I ser mig ikke længere;
> Joh 16,11 om dom: at denne verdens fyrste er dømt.
>
> Med andre ord, JA!
>
> Niels
Hvornår kommer han så?
S.
| |
Niels Steg (02-03-2001)
| Kommentar Fra : Niels Steg |
Dato : 02-03-01 06:14 |
|
"Søren S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse
news:3A9EE908.525F6834@io.dk...
>
> > > Mener du at jeg skal få svaret af Talsmanden?
> >
> > Joh 16,8
> > Og når han kommer, skal han overbevise verden om synd
> > og om retfærdighed og om dom.
> > Joh 16,9 Om synd: at de ikke tror på mig;
> > Joh 16,10 om retfærdighed: at jeg går til Faderen,
> > og I ser mig ikke længere;
> > Joh 16,11 om dom: at denne verdens fyrste er dømt.
> >
> > Med andre ord, JA!
> >
> > Niels
>
> Hvornår kommer han så?
Han er her forlængst
Niels
| |
Søren S. Mikkelsen (02-03-2001)
| Kommentar Fra : Søren S. Mikkelsen |
Dato : 02-03-01 15:44 |
|
Niels Steg wrote:
> "Søren S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse
> news:3A9EE908.525F6834@io.dk...
> >
> > > > Mener du at jeg skal få svaret af Talsmanden?
> > >
> > > Joh 16,8
> > > Og når han kommer, skal han overbevise verden om synd
> > > og om retfærdighed og om dom.
> > > Joh 16,9 Om synd: at de ikke tror på mig;
> > > Joh 16,10 om retfærdighed: at jeg går til Faderen,
> > > og I ser mig ikke længere;
> > > Joh 16,11 om dom: at denne verdens fyrste er dømt.
> > >
> > > Med andre ord, JA!
> > >
> > > Niels
> >
> > Hvornår kommer han så?
>
> Han er her forlængst
>
> Niels
Hvor er han henne?
Søren
| |
Live4Him (02-03-2001)
| Kommentar Fra : Live4Him |
Dato : 02-03-01 16:19 |
|
"Søren S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse
news:3A9FB1BF.E66C52D4@io.dk...
>
> Hvor er han henne?
-------------
Han bor i den troendes hjerte og kaldes også Helligånden eller den iboende
Ånd.
jørgen.
| |
E.K. (02-03-2001)
| Kommentar Fra : E.K. |
Dato : 02-03-01 17:28 |
|
www.ekris.net
Live4Him <au_536@lite.dk> skrev i news:97odln$srs$1@news.inet.tele.dk...
>
> "Søren S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse
> news:3A9FB1BF.E66C52D4@io.dk...
> >
> > Hvor er han henne?
> -------------
> Han bor i den troendes hjerte og kaldes også Helligånden eller den iboende
> Ånd.
Men der er det vel ikke så godt for andre å finne Ham, Jørgen? *S*
Han er i ordet, og virker gjennom ordet. Les ordet om Jesus for å finne
sannheten. så skal du også få med Den Hellige Ånd å gjøre. Saken er nemlig
den, at Hans oppgave, er ikke å åpenbare _seg selv_, slik som man kan få
inntrykk av gjennom enkelte bevegelsers forkynnelse, men Jesus.
E.K.
| |
Søren S. Mikkelsen (02-03-2001)
| Kommentar Fra : Søren S. Mikkelsen |
Dato : 02-03-01 18:44 |
|
Live4Him wrote:
> "Søren S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse
> news:3A9FB1BF.E66C52D4@io.dk...
> >
> > Hvor er han henne?
> -------------
> Han bor i den troendes hjerte og kaldes også Helligånden eller den iboende
> Ånd.
>
> jørgen.
Jeg kan ikke mærke noget.
Søren
| |
Live4Him (03-03-2001)
| Kommentar Fra : Live4Him |
Dato : 03-03-01 12:21 |
|
"Søren S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse
news:3A9FDBD4.92D2B72@io.dk...
>
>
> Live4Him wrote:
> > -------------
> > Han bor i den troendes hjerte og kaldes også Helligånden eller den
iboende
> > Ånd.
> >
> > jørgen.
>
> Jeg kan ikke mærke noget.
------------------
Nej , men du skal heller ikke basere dit kristenliv på følelser, men på Guds
ord. Følelser følger dog med når man giver sit liv til Jesus og hvis du
tillige bliver døbt i Helligånden er det svært ikke at føle noget. Men det
starter med Guds ord og kursen sat på Jesus, så kan det ikke gå helt galt.
jørgen.
| |
Olav Mo Grimdalen (05-03-2001)
| Kommentar Fra : Olav Mo Grimdalen |
Dato : 05-03-01 18:36 |
|
On Thu, 1 Mar 2001 17:03:20 +0100, "Niels Steg"
<niels.steg@get2net.dk> wrote:
>"Søren S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse
>news:3A9E6714.52D67535@io.dk...
>> Det at jeg er født ind i synd gør at jeg fra fødselen allerede er født
>> med skyld. Jeg har mine forfædres skyld på mine skuldre. Denne skyld
>har
>> jeg ikke bedt om men jeg har jo fået et liv frit af Gud. Hvordan
>angrer
>> man denne synd, da man jo ikke ved hvad man har gjort forkert? Hvordan
>> bliver det ægte anger og ikke påtaget? Biblen viser sjældent
>praktikken
>> i sådan en sag.
>
>Prøv at fiunde svaret i skriften Hint Johannes Evangeliet 16, 5 - 15
>
>og fortæl mig så hvad du har fundet frem til
>
>Niels
>
Niels
Det går ikke på anger. Det alle mennesker får ved sin fødsel er
arvesynden gitt oss på grunn av Adam og Evas fall.
Nei det er noe helt annet det er snakk om. _Det er tilgivelse fra
Jesus for at vi er syndere. Altså er det snakk om en bevistgjørelse
hos det enkelte at ovenfor Gud er vi alle syndere og trenger Guds nåde
og tilgivelse igjennom Jesus Kristus.
Olav
| |
Niels Steg (05-03-2001)
| Kommentar Fra : Niels Steg |
Dato : 05-03-01 19:24 |
|
"Olav Mo Grimdalen" <olavmo@c2i.net> skrev i en meddelelse
news:k7g7at0gj1atu9vtmgmlonjdgkh8974umu@4ax.com...
> On Thu, 1 Mar 2001 17:03:20 +0100, "Niels Steg"
> <niels.steg@get2net.dk> wrote:
>
> Niels
>
> Det går ikke på anger. Det alle mennesker får ved sin fødsel er
> arvesynden gitt oss på grunn av Adam og Evas fall.
> Nei det er noe helt annet det er snakk om. _Det er tilgivelse fra
> Jesus for at vi er syndere. Altså er det snakk om en bevistgjørelse
> hos det enkelte at ovenfor Gud er vi alle syndere og trenger Guds nåde
> og tilgivelse igjennom Jesus Kristus.
Hvor tit?
Niels
| |
Live4Him (01-03-2001)
| Kommentar Fra : Live4Him |
Dato : 01-03-01 23:11 |
|
"Søren S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse
news:3A9E6714.52D67535@io.dk...
> Det at jeg er født ind i synd gør at jeg fra fødselen allerede er født
> med skyld. Jeg har mine forfædres skyld på mine skuldre. Denne skyld har
> jeg ikke bedt om men jeg har jo fået et liv frit af Gud. Hvordan angrer
> man denne synd, da man jo ikke ved hvad man har gjort forkert? Hvordan
> bliver det ægte anger og ikke påtaget?
----------------------
Jeg tror ikke man specielt skal søge efter, eller arbejde på, at opnå visse
følelser som man derefter analyserer, måler og vejer. Jeg tror derimod at
fokus skal være på Jesus, så vil følelserne komme bagefter. Det er ligesom
med lys - jo tættere du er på lyskilden (Jesus), jo tydeligere vil
kontrasterne mellem lys og mørke, mellem det gode og onde i dit liv, være.
Giv slip og lad Gud.
Vi kommer til Gud i tro, _med_ vores følelser. Vi kommer
ikke _I_ vores følelser.
jørgen.
| |
Erik Dalgas (02-03-2001)
| Kommentar Fra : Erik Dalgas |
Dato : 02-03-01 01:40 |
|
erik.dalgas@mail.dk
Søren S. Mikkelsen <ssm@io.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A9E6714.52D67535@io.dk...
> Det at jeg er født ind i synd gør at jeg fra fødselen allerede er født
> med skyld. Jeg har mine forfædres skyld på mine skuldre. Denne skyld har
> jeg ikke bedt om men jeg har jo fået et liv frit af Gud. Hvordan angrer
> man denne synd, da man jo ikke ved hvad man har gjort forkert? Hvordan
> bliver det ægte anger og ikke påtaget? Biblen viser sjældent praktikken
> i sådan en sag.
Fædre må ikke lide døden for deres sønners synd, og sønner må ikke lide
døden for deres fædres synd. Kun for sin egen synd skal man lide
døden.5Mos.24,16.
Se Ezekiels bog, kap 18. (for praktikken)
--
Erik Dalgas
| |
Erik Larsen (02-03-2001)
| Kommentar Fra : Erik Larsen |
Dato : 02-03-01 19:34 |
|
"Søren S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse
news:3A9E6714.52D67535@io.dk...
> Det at jeg er født ind i synd gør at jeg fra fødselen allerede er født
> med skyld. Jeg har mine forfædres skyld på mine skuldre. Denne skyld har
> jeg ikke bedt om men jeg har jo fået et liv frit af Gud. Hvordan angrer
> man denne synd, da man jo ikke ved hvad man har gjort forkert? Hvordan
> bliver det ægte anger og ikke påtaget? Biblen viser sjældent praktikken
> i sådan en sag.
>
> Søren
Jeg har fulgt tråden, men er uenig med de fleste.
Den synd vi er født i, er den synd der kom til verden med Adams fald. Den
ordnede Jesus på korset en gang for alle. (1 Kor 15 v 21-22)
Derfor er det meget vigtigt vi sørger for at dø med Jesus, for at vi kan
blive
levendegjordt med Jesus, for først ved død og opstandelse er du fri fra
verdens
synd. (Rom 6 v 4)
Jesus siger;- Ingen kommer ind i Guds rige, hvis han ikke bliver fødes på
ny
af vand og Ånd. (Joh 3 v 5) Derfor er det meget vigtigt at du henvender dig
til
Bibelen, Guds Ord og Helligånden og beder dem om at blive født på ny.
Personlig mener jeg der er tale om dåben i vand og Helligåndens dåb på grund
af mine oplevelser i og efter dåben og Tit 3 v 5, ved badet til genfødsel og
fornyelse
ved Helligånden. (badet er for mig = dåb)
Forløsning for forældres synd, er forældrenes problem ikke dit. Som Erik D.
påpeger i (5 Mos 24 v 16.)
"Hvordan angrer man denne synd" det tror jeg ikke der er en regelsæt for,
men
igen når/hvis Helligånden åbenbare synd for dig, vil du ikke være i tvivl.
Ægte anger kommer fra Gud ved Helligånden, men det betinger du omvender
eller
henvender dig til Jesus. Det er vanskeligt at forklare da ingen ved hvordan
et
menneske møder Gud (bortset mennesket selv), og alle udfrielser er
forskellige
da vi er forskellige. Men Genfødslen er altid den samme, vores historie om
Genfødslen ophøjer altid Jesus og sætter os fri fra verdens synd og egen
synd.
Erik
| |
E.K. (02-03-2001)
| Kommentar Fra : E.K. |
Dato : 02-03-01 23:07 |
|
www.ekris.net
Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i
news:0JRn6.144$EH1.17048@news.get2net.dk...
>
> "Søren S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse
> news:3A9E6714.52D67535@io.dk...
> > Det at jeg er født ind i synd gør at jeg fra fødselen allerede er født
> > med skyld. Jeg har mine forfædres skyld på mine skuldre. Denne skyld har
> > jeg ikke bedt om men jeg har jo fået et liv frit af Gud. Hvordan angrer
> > man denne synd, da man jo ikke ved hvad man har gjort forkert? Hvordan
> > bliver det ægte anger og ikke påtaget? Biblen viser sjældent praktikken
> > i sådan en sag.
> >
> > Søren
>
> Jeg har fulgt tråden, men er uenig med de fleste.
>
> Den synd vi er født i, er den synd der kom til verden med Adams fald. Den
> ordnede Jesus på korset en gang for alle. (1 Kor 15 v 21-22)
>
> Derfor er det meget vigtigt vi sørger for at dø med Jesus, for at vi kan
> blive
> levendegjordt med Jesus, for først ved død og opstandelse er du fri fra
> verdens
> synd. (Rom 6 v 4)
>
> Jesus siger;- Ingen kommer ind i Guds rige, hvis han ikke bliver fødes på
> ny
> af vand og Ånd. (Joh 3 v 5) Derfor er det meget vigtigt at du henvender
dig
> til
> Bibelen, Guds Ord og Helligånden og beder dem om at blive født på ny.
> Personlig mener jeg der er tale om dåben i vand og Helligåndens dåb på
grund
> af mine oplevelser i og efter dåben og Tit 3 v 5, ved badet til genfødsel
og
> fornyelse
> ved Helligånden. (badet er for mig = dåb)
Er enig i svært mye av det du skriver her, men mener du at gjenfødelse kun
skjer ved dåpen? Det kan jo synes sånn når du skriver nedenunder her, at
gjenfødelsen _er alltid den samme_.
Snip
Men Genfødslen er altid den samme, vores historie om
> Genfødslen ophøjer altid Jesus og sætter os fri fra verdens synd og egen
> synd.
Hva mener du denne frihet fra synd innebærer?
E.K.
| |
Erik Larsen (03-03-2001)
| Kommentar Fra : Erik Larsen |
Dato : 03-03-01 08:22 |
|
"E.K." <dgev@start.no> skrev i en meddelelse
news:97p5i0$ci4$1@troll.powertech.no...
>
>
>
> www.ekris.net
> Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i
> news:0JRn6.144$EH1.17048@news.get2net.dk...
> >
> > "Søren S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3A9E6714.52D67535@io.dk...
> > > Det at jeg er født ind i synd gør at jeg fra fødselen allerede er født
> > > med skyld. Jeg har mine forfædres skyld på mine skuldre. Denne skyld
har
> > > jeg ikke bedt om men jeg har jo fået et liv frit af Gud. Hvordan
angrer
> > > man denne synd, da man jo ikke ved hvad man har gjort forkert? Hvordan
> > > bliver det ægte anger og ikke påtaget? Biblen viser sjældent
praktikken
> > > i sådan en sag.
> > >
> > > Søren
> >
> > Jeg har fulgt tråden, men er uenig med de fleste.
> >
> > Den synd vi er født i, er den synd der kom til verden med Adams fald.
Den
> > ordnede Jesus på korset en gang for alle. (1 Kor 15 v 21-22)
> >
> > Derfor er det meget vigtigt vi sørger for at dø med Jesus, for at vi kan
> > blive
> > levendegjordt med Jesus, for først ved død og opstandelse er du fri fra
> > verdens
> > synd. (Rom 6 v 4)
> >
> > Jesus siger;- Ingen kommer ind i Guds rige, hvis han ikke bliver fødes
på
> > ny
> > af vand og Ånd. (Joh 3 v 5) Derfor er det meget vigtigt at du henvender
> dig
> > til
> > Bibelen, Guds Ord og Helligånden og beder dem om at blive født på ny.
> > Personlig mener jeg der er tale om dåben i vand og Helligåndens dåb på
> grund
> > af mine oplevelser i og efter dåben og Tit 3 v 5, ved badet til
genfødsel
> og
> > fornyelse
> > ved Helligånden. (badet er for mig = dåb)
>
> Er enig i svært mye av det du skriver her, men mener du at gjenfødelse kun
> skjer ved dåpen? Det kan jo synes sånn når du skriver nedenunder her, at
> gjenfødelsen _er alltid den samme_.
da vi alle oplever genfødslen forskæligt, vil jeg sige at går du ikke
gennem
dåben, dør og opstår du ikke. Havde moses stoppet før havet og blevet i
Ægypten ville Israel stadig have trællet under Faro, sådan er det også med
de kristne, går de ikke gennem dåben er de ikke døde og opstået med Jesus,
men tjæner verdens synd. (1 Kor 10)(Rom 6 v 4)
>
> Snip
>
> Men Genfødslen er altid den samme, vores historie om
> > Genfødslen ophøjer altid Jesus og sætter os fri fra verdens synd og egen
> > synd.
>
> Hva mener du denne frihet fra synd innebærer?
Du er løskøbt og gælden er betalt, du er ikke slave under synden mere. Du
er nu på den Guddommelige side af Havet, dvs Ørkenvandring hvor Gud
oplærer dig i hans tro, 1 Joh 2 v 27
Erik
>
> E.K.
>
>
| |
E.K. (03-03-2001)
| Kommentar Fra : E.K. |
Dato : 03-03-01 18:55 |
|
> >
> > Er enig i svært mye av det du skriver her, men mener du at gjenfødelse
kun
> > skjer ved dåpen? Det kan jo synes sånn når du skriver nedenunder her, at
> > gjenfødelsen _er alltid den samme_.
>
> da vi alle oplever genfødslen forskæligt, vil jeg sige at går du ikke
> gennem
> dåben, dør og opstår du ikke. Havde moses stoppet før havet og blevet i
> Ægypten ville Israel stadig have trællet under Faro, sådan er det også med
> de kristne, går de ikke gennem dåben er de ikke døde og opstået med Jesus,
> men tjæner verdens synd. (1 Kor 10)(Rom 6 v 4)
Hva da med røveren på korset f.eks.?
> >
> > Snip
> >
> > Men Genfødslen er altid den samme, vores historie om
> > > Genfødslen ophøjer altid Jesus og sætter os fri fra verdens synd og
egen
> > > synd.
> >
> > Hva mener du denne frihet fra synd innebærer?
>
> Du er løskøbt og gælden er betalt, du er ikke slave under synden mere. Du
> er nu på den Guddommelige side af Havet, dvs Ørkenvandring hvor Gud
> oplærer dig i hans tro, 1 Joh 2 v 27
>
Ja, dette kan en jo slutte seg til, etter _ordlyden_. Det jeg undret på, var
om du mente noen slags syndfrihet i oss selv.
E.K.
> >
>
>
| |
Erik Larsen (03-03-2001)
| Kommentar Fra : Erik Larsen |
Dato : 03-03-01 19:34 |
|
"E.K." <dgev@start.no> skrev i en meddelelse
news:97rb3v$co5$1@troll.powertech.no...
>
> > > Hva mener du denne frihet fra synd innebærer?
> >
> > Du er løskøbt og gælden er betalt, du er ikke slave under synden mere.
Du
> > er nu på den Guddommelige side af Havet, dvs Ørkenvandring hvor Gud
> > oplærer dig i hans tro, 1 Joh 2 v 27
> >
> Ja, dette kan en jo slutte seg til, etter _ordlyden_. Det jeg undret på,
var
> om du mente noen slags syndfrihet i oss selv.
>
> E.K.
> > >
Det er problemet idag, vi er ikke syndfri og forkynder da heller ikke et
rent
evangelium som Gud vil stadfæste med under og tegn.
Erik
| |
E.K. (03-03-2001)
| Kommentar Fra : E.K. |
Dato : 03-03-01 20:30 |
|
www.ekris.net
Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i
news:_Oao6.157$CA2.5231@news.get2net.dk...
>
> "E.K." <dgev@start.no> skrev i en meddelelse
> news:97rb3v$co5$1@troll.powertech.no...
> >
Hei Erik, du svarte ikke på mitt første spørsmål. Forglemmelse, eller...?
>
> > > > Hva mener du denne frihet fra synd innebærer?
> > >
> > > Du er løskøbt og gælden er betalt, du er ikke slave under synden mere.
> Du
> > > er nu på den Guddommelige side af Havet, dvs Ørkenvandring hvor Gud
> > > oplærer dig i hans tro, 1 Joh 2 v 27
> > >
> > Ja, dette kan en jo slutte seg til, etter _ordlyden_. Det jeg undret på,
> var
> > om du mente noen slags syndfrihet i oss selv.
> >
> > E.K.
> > > >
>
> Det er problemet idag, vi er ikke syndfri og forkynder da heller ikke et
> rent
> evangelium som Gud vil stadfæste med under og tegn.
Er problemet, at vi _ikke er_ syndfri, eller at vi faktisk _er_ syndfri,
bare at det ikke forkynnes?
E.K
| |
Erik Larsen (03-03-2001)
| Kommentar Fra : Erik Larsen |
Dato : 03-03-01 20:44 |
|
"E.K." <dgev@start.no> skrev i en meddelelse
news:97rglq$ev0$1@troll.powertech.no...
>
>
> www.ekris.net
> Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i
> news:_Oao6.157$CA2.5231@news.get2net.dk...
> >
> > "E.K." <dgev@start.no> skrev i en meddelelse
> > news:97rb3v$co5$1@troll.powertech.no...
>
> > >
> Hei Erik, du svarte ikke på mitt første spørsmål. Forglemmelse, eller...?
> >
> > > > > Hva mener du denne frihet fra synd innebærer?
> > > >
> > > > Du er løskøbt og gælden er betalt, du er ikke slave under synden
mere.
> > Du
> > > > er nu på den Guddommelige side af Havet, dvs Ørkenvandring hvor Gud
> > > > oplærer dig i hans tro, 1 Joh 2 v 27
> > > >
> > > Ja, dette kan en jo slutte seg til, etter _ordlyden_. Det jeg undret
på,
> > var
> > > om du mente noen slags syndfrihet i oss selv.
> > >
> > > E.K.
> > > > >
> >
> > Det er problemet idag, vi er ikke syndfri og forkynder da heller ikke et
> > rent
> > evangelium som Gud vil stadfæste med under og tegn.
>
>
> Er problemet, at vi _ikke er_ syndfri, eller at vi faktisk _er_ syndfri,
> bare at det ikke forkynnes?
godt spørgsmål; - siger du det ene bliver du overfaldet fra den ene side,
siger du det andet bliver du overfaldet fra den anden side.
så lad os skylde skylden på Gud, fordi han kun stadfæster det rene Ord
og den rene forkyndelse for de rene hjerter.
Erik
>
> E.K
>
>
| |
E.K. (03-03-2001)
| Kommentar Fra : E.K. |
Dato : 03-03-01 23:55 |
|
www.ekris.net
Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i
news:HQbo6.167$CA2.5332@news.get2net.dk...
>
> "E.K." <dgev@start.no> skrev i en meddelelse
> news:97rglq$ev0$1@troll.powertech.no...
> >
> >
> > www.ekris.net
> > Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i
> > news:_Oao6.157$CA2.5231@news.get2net.dk...
> > >
> > > "E.K." <dgev@start.no> skrev i en meddelelse
> > > news:97rb3v$co5$1@troll.powertech.no...
> >
> > > >
> > Hei Erik, du svarte ikke på mitt første spørsmål. Forglemmelse,
eller...?
> > >
> > > > > > Hva mener du denne frihet fra synd innebærer?
> > > > >
> > > > > Du er løskøbt og gælden er betalt, du er ikke slave under synden
> mere.
> > > Du
> > > > > er nu på den Guddommelige side af Havet, dvs Ørkenvandring hvor
Gud
> > > > > oplærer dig i hans tro, 1 Joh 2 v 27
> > > > >
> > > > Ja, dette kan en jo slutte seg til, etter _ordlyden_. Det jeg undret
> på,
> > > var
> > > > om du mente noen slags syndfrihet i oss selv.
> > > >
> > > > E.K.
> > > > > >
> > >
> > > Det er problemet idag, vi er ikke syndfri og forkynder da heller ikke
et
> > > rent
> > > evangelium som Gud vil stadfæste med under og tegn.
> >
> >
> > Er problemet, at vi _ikke er_ syndfri, eller at vi faktisk _er_ syndfri,
> > bare at det ikke forkynnes?
>
> godt spørgsmål; - siger du det ene bliver du overfaldet fra den ene side,
> siger du det andet bliver du overfaldet fra den anden side.
>
> så lad os skylde skylden på Gud, fordi han kun stadfæster det rene Ord
> og den rene forkyndelse for de rene hjerter.
Takk, det holder! *S*
> > E.K
> >
> >
>
>
| |
Olav Mo Grimdalen (05-03-2001)
| Kommentar Fra : Olav Mo Grimdalen |
Dato : 05-03-01 18:36 |
|
On Sat, 3 Mar 2001 20:29:32 +0100, "E.K." <dgev@start.no> wrote:
>
>
> www.ekris.net
>Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i
>news:_Oao6.157$CA2.5231@news.get2net.dk...
>>
>> "E.K." <dgev@start.no> skrev i en meddelelse
>> news:97rb3v$co5$1@troll.powertech.no...
>
>> >
>Hei Erik, du svarte ikke på mitt første spørsmål. Forglemmelse, eller...?
>>
>> > > > Hva mener du denne frihet fra synd innebærer?
>> > >
>> > > Du er løskøbt og gælden er betalt, du er ikke slave under synden mere.
>> Du
>> > > er nu på den Guddommelige side af Havet, dvs Ørkenvandring hvor Gud
>> > > oplærer dig i hans tro, 1 Joh 2 v 27
>> > >
>> > Ja, dette kan en jo slutte seg til, etter _ordlyden_. Det jeg undret på,
>> var
>> > om du mente noen slags syndfrihet i oss selv.
>> >
>> > E.K.
>> > > >
>>
>> Det er problemet idag, vi er ikke syndfri og forkynder da heller ikke et
>> rent
>> evangelium som Gud vil stadfæste med under og tegn.
>
>
>Er problemet, at vi _ikke er_ syndfri, eller at vi faktisk _er_ syndfri,
>bare at det ikke forkynnes?
>
>E.K
>
Syndefrihet hva er det ?. Tilgivelse fra synden er noe helt annet.
Det betinger at vi erkjenner at vi trenger Jesus hver dag .
Det er bare han som kan gi oss den kraft å stå synden i mot.
Om vi faller, så er det bare han som kan tilgi oss våre syndere når vi
ber om det av et rent og ærlig hjerte.
Bibelen kaller det daglig omvendelse.
Olav
| |
Niels Steg (05-03-2001)
| Kommentar Fra : Niels Steg |
Dato : 05-03-01 19:29 |
|
"Olav Mo Grimdalen" <olavmo@c2i.net> skrev i en meddelelse
news:2jh7atopftd4j71ktud74f8sljbs0lp0n8@4ax.com...
> On Sat, 3 Mar 2001 20:29:32 +0100, "E.K." <dgev@start.no> wrote:
> >E.K
> >
> Syndefrihet hva er det ?
Læren fra 1 Joh 5
> Tilgivelse fra synden er noe helt annet.
Yes.
> Det betinger at vi erkjenner at vi trenger Jesus hver dag .
Ja og nej, vi trænger til at være sammen med Jesus hver dag.. ikke fordi
vi er syndere (din lære) men fordi vi er en del af Kristi legeme, og da
Jesus er hovedet for legemet, er det lige så smart, at vi har kontakt
med Ham, nok mest for at vide hvad vi (Hans Legeme) skal gøre i dag.
> Det er bare han som kan gi oss den kraft å stå synden i mot.
Ikke uenig.
> Om vi faller, så er det bare han som kan tilgi oss våre syndere når vi
> ber om det av et rent og ærlig hjerte.
Helt enig
> Bibelen kaller det daglig omvendelse.
Jeps..
Niels
| |
E.K. (05-03-2001)
| Kommentar Fra : E.K. |
Dato : 05-03-01 20:11 |
|
www.ekris.net
Niels Steg <niels.steg@get2net.dk> skrev i
news:CWQo6.261$Lp6.7902@news.get2net.dk...
> "Olav Mo Grimdalen" <olavmo@c2i.net> skrev i en meddelelse
> news:2jh7atopftd4j71ktud74f8sljbs0lp0n8@4ax.com...
> > On Sat, 3 Mar 2001 20:29:32 +0100, "E.K." <dgev@start.no> wrote:
>
>
> > Det betinger at vi erkjenner at vi trenger Jesus hver dag .
>
> Ja og nej, vi trænger til at være sammen med Jesus hver dag.. ikke fordi
> vi er syndere (din lære) men fordi vi er en del af Kristi legeme, og da
> Jesus er hovedet for legemet, er det lige så smart, at vi har kontakt
> med Ham, nok mest for at vide hvad vi (Hans Legeme) skal gøre i dag.
>
> > Det er bare han som kan gi oss den kraft å stå synden i mot.
>
> Ikke uenig.
Men da trenger du Ham vel hver dag for _din synds skyld_, Niels? selv om
dette (du svare ja til her), nå sikter til å _stå synden imot_, og ikke
_syndenes forlatelse_.
Det jeg undrer meg på, er hva man gjør med den bønn som var tenkt brukt
daglig...Forlat oss vår skyld... når man ikke daglig trenger Jesus for
syndens skyld?
>
> > Om vi faller, så er det bare han som kan tilgi oss våre syndere når vi
> > ber om det av et rent og ærlig hjerte.
Når vet du at det har vært av _et rent og ærlig_ hjerte? I en sjelesørgerisk
sammenheng, kunne det være viktig at du kunne redegjøre for det.
E.K.
>
>
| |
Niels Steg (05-03-2001)
| Kommentar Fra : Niels Steg |
Dato : 05-03-01 22:08 |
|
"E.K." <dgev@start.no> skrev i en meddelelse
news:980oba$dgc$1@troll.powertech.no...
>
>
> > > Det er bare han som kan gi oss den kraft å stå synden i mot.
> >
> > Ikke uenig.
>
> Men da trenger du Ham vel hver dag for _din synds skyld_, Niels? selv
om
> dette (du svare ja til her), nå sikter til å _stå synden imot_, og
ikke
Jeg plejer at skrive min mening under det jeg svarer på )
> Det jeg undrer meg på, er hva man gjør med den bønn som var tenkt
brukt
> daglig...Forlat oss vår skyld... når man ikke daglig trenger Jesus for
> syndens skyld?
Der står at vi skal jo bede uophørligt, så jeg undrer mig om du
forestiller dig at vi skal bede "fader vor" hele tiden lettere messende,
eller vi i al vor færd, skal være klar over og opmærksom på Kristus i
vor position i Kristi Legeme?
> > > Om vi faller, så er det bare han som kan tilgi oss våre syndere
når vi
> > > ber om det av et rent og ærlig hjerte.
>
> Når vet du at det har vært av _et rent og ærlig_ hjerte? I en
sjelesørgerisk
> sammenheng, kunne det være viktig at du kunne redegjøre for det.
Det må være til Olav
Niels
>
> E.K.
> >
> >
>
>
| |
E.K. (05-03-2001)
| Kommentar Fra : E.K. |
Dato : 05-03-01 23:33 |
|
>
> > Det jeg undrer meg på, er hva man gjør med den bønn som var tenkt
> brukt
> > daglig...Forlat oss vår skyld... når man ikke daglig trenger Jesus for
> > syndens skyld?
>
> Der står at vi skal jo bede uophørligt, så jeg undrer mig om du
> forestiller dig at vi skal bede "fader vor" hele tiden lettere messende,
> eller vi i al vor færd, skal være klar over og opmærksom på Kristus i
> vor position i Kristi Legeme?
_Forlat oss vår skyld_ taler ikke om hva vi er i Kristus, men hva du er _i
deg selv_! Og Han regnet altså med at det var en daglig realitet for en
troende, og dermed et daglig behov.
E.K.
E.K.
>
> > > > Om vi faller, så er det bare han som kan tilgi oss våre syndere
> når vi
> > > > ber om det av et rent og ærlig hjerte.
> >
> > Når vet du at det har vært av _et rent og ærlig_ hjerte? I en
> sjelesørgerisk
> > sammenheng, kunne det være viktig at du kunne redegjøre for det.
>
> Det må være til Olav
>
> Niels
>
> >
> > E.K.
> > >
> > >
> >
> >
>
>
| |
|
|