Opringning fra "senior broker"
Fra : Oscar Ditlevsen

Dato : 12-11-02 18:34

Jeg får tilsendt diverse finansielle nyhedsbreve fra amerikanske analyse
og investerings selskaber.

Typisk relateret heraf bliver jeg så også ringet op af en "Senior
Broker" for et investeringsselskab som har scoret en fed aktie til
næsten ingen penge og hvor selskabet efterfølgende står for at annoncere
en eller anden fed handel de har gjort

...lignende eksempler optræder også..

Mit spørgsmål går på: Er der nogen af jer der er blevet overtalt til at
lægge penge i sådan et foretagende? Er det til at stole på? Er der
overhovedet sandsynlighed for at se bare nogle af pengene igen? Er det
ren fup og svindel eller kan der måske være bare lidt fornuft i det?

Fra : Peter Konner

Dato : 13-11-02 00:47

"Oscar Ditlevsen" <oscard@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> overhovedet sandsynlighed for at se bare nogle af pengene igen? Er det
> ren fup og svindel eller kan der måske være bare lidt fornuft i det?

Som du selv er inde på, så er der i langt de fleste tilfælde tale om "fup og
svindel" !

Jeg har også haft en særdeles veltalende broker (USA) i røret engang vedr.
et lille software-firma, der var noteret på OTC.
Da jeg endelig slap af med ham, kunne jeg ikke lade være med at sætte aktien
ind på min observationsliste, og ganske rigtigt....ca. 1 mnd efter var
selskabet lukket !

Mvh
Peter Konner
www.PointFigure.Dk
&
www.FondsGuiden.Dk

Fra : alexbo

Dato : 12-11-02 20:54

Oscar Ditlevsen <oscard@oncable.dk> skrev

Er det ren fup og svindel eller kan der måske være bare lidt fornuft i det?

Du kan jo spørge dig selv om hvorfor brokeren ringer,
for at forgylde dig eller sig selv.

Jeg husker optagelser fra danske sidegadebrokere, der lod kunderne høre
falske telefonoptagelser, angiveligt fra New York børs, for at piske en
købestemning op.

mvh
Alex Christensen

Fra : Oscar Ditlevsen

Dato : 13-11-02 19:32

Man kommer nemt til at tænke på: Hvis det virkelig var så godt et
tilbud, hvorfor giver de det så ikke til deres rigtig store
key-investorer? På den anden side så er de vel nød til at give guldkorn
ud for at få nye heste i stalden, der er jo typisk et maximum af aktier
du kan få lov til at køve af dem - oftest beløber det sig til godt 30.000kr.

Heldigvis er jeg svær at overtale når jeg ikke lige har 30K ledigt til
pjat og gejl..

Fra : morten sorensen

Dato : 13-11-02 23:07

"Oscar Ditlevsen" <oscard@oncable.dk> wrote in message

> Jeg får tilsendt diverse finansielle nyhedsbreve fra amerikanske analyse
> og investerings selskaber.

Jeg blev engang ringet op af et firma - og bad dem sende noget materiale per
email.

Så kan man slå firmanavnet op i www.google.com og oftest i løbet af et minut
eller to bedømme om det er seriøst.

morten sorensen