Batteri blev meget varm under opladning?
Fra : kim014

Dato : 12-11-02 18:46

Jeg ville oplade batteriet på min Scooter (Gilera Stalker) Jeg satte
Autoopladeren på og gik ind ca. 1-1,5 time da jeg kom ud kogte batteriet, og
var meget varm, er det normalt med 5 amp oplader?? herefter starteren
fungerede ikke rigtigt ,blinklys lyste hele tiden Har nogen nogle bud på
hvad der kan være galt, kan det have sket ved at jeg måske har fået sat +
til minus og - til + ????
skal man passe på ved opladning eller burde batterioplader ikke slå fra .
Mvh. Peter

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 12-11-02 19:04

kim014 wrote:

> hvad der kan være galt, kan det have sket ved at jeg måske har fået sat +
> til minus og - til + ????

Måske? Enten eller.

> skal man passe på ved opladning eller burde batterioplader ikke slå fra .
> Mvh. Peter

Du skal altid passe på. Hvis man ikke ved hvad man laver, så må man lære
eller lade andre om det.

/Martin

Fra : chr.lunde

Dato : 12-11-02 20:51

husk nå du lader skal du afmontere + og -
ledningerne

Fra : Sven-bent

Dato : 14-11-02 07:02

"kim014" <kim014@mail.dk> wrote in message
> [...]
> til minus og - til + ????
> skal man passe på ved opladning eller burde batterioplader ikke slå fra .

Du må normalt ikke lade så kraftigt på så lille et batteri, ca. 1/10 af
kapaciteten må man lade med, og så lade i 10 timer, så du skal ikke lade
andet end ca. 1/2- 3/4 time med den lader der så er det opladet.

Man tager batteri kap. deler med lade amp, og det er = den tid det skal stå
til.

SB