StringTokenizer delimiters
Fra : Thomas Hede Jensen

Dato : 12-11-02 18:20

Hej Ng.

Jeg er ved at udvikle en parser til en meget stor data fil. I den
forbindelse anvender jeg StringTokenizer på de indlæster linier fra filen.
Mit spørgsmål er så nu: Hvordan anvender man double blank space som
delimiter? f.eks. vil jeg skelne mellem Lab Tech og Lab Mat

Mvh

Thomas Hede Jensen

Fra : Morten

Dato : 12-11-02 20:07

Thomas Hede Jensen wrote:
> [...]
> Mit spørgsmål er så nu: Hvordan anvender man double blank space som
> delimiter? f.eks. vil jeg skelne mellem Lab Tech og Lab Mat

Dit spørgsmål er lidt utydeligt. Med en string tokenizer kan du angive
at fex. space er en delimiter, dvs. strengen "abe fisk ko" bliver til
tre tokens, ligesom "abe fisk ko" gør det. Hvis dette er et problem,
skal du skrive din egen tokenizer, eller arbejde med en lidt mere
fleksibel model. Se evt. java.io.StreamTokenizer - selv om du ikke kan
bruge den lige nu, er den rar at kende :)

Morten