tryk på knap -> åben browser ??
Fra : PPO

Dato : 01-03-01 15:25

Hej

Jeg sidder og roder lidt med Delphi, jeg vil gerne have at min browser skal
åbne når jeg trykker på en kanp på min form, Browseren skal starte på en
vilkårlig URL.

Nogen der kan hjælpe???

Fra : Thomas Munk

Dato : 02-03-01 13:16

uses
ShellApi;

var
MyURL: string;
begin
MyURL:='http://www.jubii.dk';
if ShellExecute(Handle,'open',PChar(MyURL),nil,nil,SW_SHOWNORMAL) <= 32
then {Fejl};
end;

Fra : Thomas P

Dato : 02-03-01 16:13

> uses
> ShellApi;
>
> procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
> var
> MyURL: string;
> begin
> MyURL:='http://www.jubii.dk';
> if ShellExecute(Handle,'open',PChar(MyURL),nil,nil,SW_SHOWNORMAL) <= 32
> then {Fejl};
> end;

Er det ikke lidt molbo at definere MyURL som string og så senere typecaste ?
Hvorfor ikke bare sige...

uses
ShellApi;

begin
shellexecute(handle, nil, 'http://www.Yahoo.Com',nil, nil, sw_shownormal);
end;

Manden er jo tydeligvis ikke ude på at lære noget om if-sætninger, variabler
og typecastings her

--
- Thomas [blomme@post.com] [http://www.FlowCode.f2s.com]

Fra : PPO

Dato : 02-03-01 16:26

Mange tak til jer begge

Fra : Thomas Munk

Dato : 08-03-01 10:47

Så, så... rolig nu...
Jeg er heller ikke ude på at lære nogen noget om if-sætninger, variable
eller typecastings. Pointen var at vise brugen af ShellExecute til nævnte
formål. Det er kode jeg har klippet fra et klik-event hvor strengen kommer
fra TLabel.Caption der jo som bekendt er en string - derfor typecast. Jeg
ville vel egentlig bare samtidig vise at det ikke er noget problem at
web-adressen kommer i en normal Pascal-streng... Men du har da helt klart
ret: hvis det bare handler om at have en hardcoded streng, skal man bruge
dit eksempel.