Operaen i Hanibal!
Fra : Night Hawk

Dato : 01-03-01 15:15

nogen der ved om det er kendt eller en der er lavet specielt til filmen.
generelt er jeg vild med næsten al musikken i filmen, og kunne derfor godt
tænke mig at få fat i det..

--
ICQ:97265123

Fra : Tina

Dato : 01-03-01 15:09

Night Hawk <Lean@12move.dk> skrev i en

> nogen der ved om det er kendt eller en der er lavet specielt til filmen.
> generelt er jeg vild med næsten al musikken i filmen, og kunne derfor godt
> tænke mig at få fat i det..

Det er Hans Zimmer, der har lavet musik til filmen.
http://www.filmtracks.com/titles/hannibal.html

Spørg efter den i din lokale pladbiks. De kan skaffe den hjem til dig.

Tina

Fra : N/A

Dato : 03-03-01 18:13

Fra : Henrik Frederiksen

Dato : 03-03-01 18:13

HENRIK FREDERIKSEN <henrikfrederiksen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:xh9o6.133$CA2.4223@news.get2net.dk...

> [...]
ikke,
> som tilfældet oftest er med operamusik i film, uddrag af nogle af
klassiske
> operaer. Klaverstykkerne i filmen er i øvrigt fra Bachs
> Goldberg-variationer, spillet af Glenn Gould. Herudover er musikken
skrevet
> af Hans Zimmer, som har skrevet en hulens masse filmmusik. Check selv på:
> www.imdb.com. Soundtracket er udgivet på Decca Records.
>
> Håber det hjalp dig.
>
> Henrik Frederiksen
>

> a dramatic, new mini-opera sung by Danielle de Niese and Bruno Lazzaretti

Operamusikken er selvfølgelig sunget - og ikke skrevet - af d'herrer
Danielle de Niese og Bruno Lazzaretti.

Beklager.

Henrik Frederiksen