Fonte i Illustrator
Fra : Anker Norup

Dato : 12-11-02 15:42

Hvorfor i hulen har jeg ikke alle de fonte til rådighed i Illustrator, som
jeg har i Indesign? (Ver. 10 og 2.0)

Mvh. Anker

Fra : Steen Larsen

Dato : 12-11-02 16:25

In article <3dd11333$0$36000$edfadb0f@dread13.news.tele.dk>,
"Anker Norup" <an@rfsf.dk> wrote:

> Hvorfor i hulen har jeg ikke alle de fonte til rådighed i Illustrator, som
> jeg har i Indesign? (Ver. 10 og 2.0)
>
> Mvh. Anker

Måske fordi der ligger nogle i InDesign - prøv at tjekke mapperne.

--
Brgds
Steen Larsen

Fra : Anker

Dato : 14-11-02 00:42

Det jeg ikke forstår er, at fontene er lagt ind med ATM og jeg kan godt se
dem i Indesign, men ikke i Illustrator?
Jeg har ingen problemer på min PC, men på Mac er det en helt anden snak?

Mvh. Anker

Fra : Villy Erichsen

Dato : 14-11-02 04:44

Anker wrote:

> Det jeg ikke forstår er, at fontene er lagt ind med ATM og jeg kan godt se
> dem i Indesign, men ikke i Illustrator?
> Jeg har ingen problemer på min PC, men på Mac er det en helt anden snak?

Vil det sige at du aktiverer fontene efter at Illustrator er startet op?
Så er løsningen at genstarte Illustrator, da programmet indlæser de
tilgængelige fonte ved start - det samme gælder flere andre grafiske
programmer - f. eks TypeStyler.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Storm

Dato : 14-11-02 09:16

Anker <norup@mail.tdcadsl.dk> wrote:

> Det jeg ikke forstår er, at fontene er lagt ind med ATM og jeg kan godt se
> dem i Indesign, men ikke i Illustrator?
> Jeg har ingen problemer på min PC, men på Mac er det en helt anden snak?

Da ATM ikke kører under OS X, kan den ikke styre fontene for dig.

Du er nødt til at smide dine fonte i en af System X's font mapper:
f.eks: User - Library - font.
Eller bruge f.eks. Suitcase som findes til OS X.

--
Venlig hilsen Nina Storm