Bio.....hvad?
Fra : Klaus Petersen

Dato : 12-11-02 12:26

Hej NG.

Jeg har i et Helse blad på et tidspunkt set en reklame for et produkt, der
skulle begrænse yo-yo effekten når man prøver at tabe sig.

Det hed noget med Bio- .. men jeg kan ikke huske hele navnet længere.

Kan I?

Klaus.

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-11-02 12:55

Klaus Petersen wrote:

> Hej NG.
>
> Jeg har i et Helse blad på et tidspunkt set en reklame for et produkt,

Jeg kender ikke reklamen.

Du kan besøge biblioteket og se gamle numre af Helse.
(De kan i hvert fald skaffes, hvis de ikke har det selv).

> der
> skulle begrænse yo-yo effekten når man prøver at tabe sig.

Jeg læser, at du prøver at tabe dig (eller kender en som vil tabe sig
via produktet)
Hvis det bliver ved forsøget, så kommer man ikke udenom yo-yo-effekten.

Yo-yo effekten som jeg kender den, så skyldes den, at man laver en
kortvarig indsats, hvor man opnår en elle anden form for resultat.
Når man så har opnået resultatet, så falder man tilbage i de gamle vaner
(hvad det så er for nogen er ligegyldig). Og resultatet vil forsvinde
igen.
For at opnå resultatet igen, så laver man igen en kortvarig indsats og
gentager førnævnte proces.
Yo-yo-effekten indtræffer. Vægten går op og ned.

Det eneste som hjælper er: En langvarig ændring af kost og motion.

Hvad man starter med enten den eller det andet eller en kombination er
bedre end bare lave en kortvarig indsats eller ingenting.
Ingen af delene er let.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Susan Nilsson

Dato : 12-11-02 18:36

Hej Klaus.

Jeg tror nok at det var Bio-CLA!
Du må endeligt sige til hvis du får nogle erfaringer med dette produkt.

Mvh Susan

Fra : Morten Boysen

Dato : 12-11-02 22:31

"Susan Nilsson" <tazziepigen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg tror nok at det var Bio-CLA!
> Du må endeligt sige til hvis du får nogle erfaringer med dette
produkt.

Noget tyder på, at det måske ikke virker så godt igen:

<http://www.motion-online.dk/cla.shtml>

--
Morten Boysen

Fra : Klaus Petersen

Dato : 13-11-02 14:24

> Jeg tror nok at det var Bio-CLA!
> Du må endeligt sige til hvis du får nogle erfaringer med dette produkt.

Ja det tror jeg også det var, men jeg tror ikke jeg gider at prøve det efter
mortens link. Det lyder jo som et TV Shop / Kupon nyhederne produkt - jeg
troede ikke at det var sådan et produkt, for sådan nogle produkter
reklamerer de da ikke for i Helse .. men man bliver klogere

Fra : Carsten Riis

Dato : 13-11-02 14:47

Klaus Petersen wrote:

> .... for sådan nogle produkter
> reklamerer de da ikke for i Helse .....

Jo desværre.
Som trykmedie må man nemlig ikke afvise en annonce værende for useriøs
eller fup og svindel medmindre man har klare beviser for det (fx dom
eller fogedforbud el.lign.).

(Det skrev de i hvert fald i Samvirke på et tidspunkt, hvor de desværre
var nød til at tage en annonce ind for en clairvoyant som man også
kender hos Rene Ord for Pengene)

Fra : Torben Dhalvad

Dato : 14-11-02 16:41

Hej Klaus
Det hedder Bio-CLA, men det virker kun i forbindelse med megen motion. Jeg
vil istedet anbefale dig at prøve det nye mæthedsprodukt, Easy Tab. Det
aktive stof er et peptid fra valle, der får kroppen til at producere
mæthedshormon-peptidet CCK allerede inden du spiser. Det er en hel naturlig
mekanisme som gør, at du ikke bliver fristet til at tage den ekstra portion,
som du godt ved feder, men som du bare ikke kan lade stå. Easy Tab
forhandles hos Matas, på apoteket og på www.densundelinie.dk
Mvh.
Torben

Fra : Klaus Petersen

Dato : 16-11-02 14:30

Tak for svaret, Torben. Det kunne godt være jeg vil prøve Easy Tab i stedet
for. Mit problem er netop den ekstra portion.