Andet multimedie
bentjuul 3670
Tegne i Photoshop
Fra : enrico

Dato : 12-11-02 12:54

Photoshop bruges tit til billedbehandling af fotos - og det er det
helt perfekt til.

Har I nogen links til tegnetutorials, da jeg er begyndt at tegne i
programmet.

Mit spørgsmål går på teknikker til skyggelægning og evt. det at tegne
med en Wacom pen. Hvordan man bygger op i lag osv.

Man skal vide mange ting: Hvordan man laver en lige linie - hvordan
man tegner en rund cirkel osv.

Links kan være meget inspirerende, der for søges nogle tegnelinks,
tak.

-enrico

Fra : Digit

Dato : 12-11-02 14:33

"enrico" ræsonnerede, og skrev d. 12 nov 2002:

> Photoshop bruges tit til billedbehandling af fotos - og det er det
> helt perfekt til.

Yeap.

> Har I nogen links til tegnetutorials, da jeg er begyndt at tegne i
> programmet.

Google er som altid din ven. Prøv blot at søge på 'drawing with
photoshop' eller noget lignende.

...men siden jeg er så hjælpsom vil jeg -HINT HINT- pege i denne retning:
<http://www.portrait-artist.org/>

> Mit spørgsmål går på teknikker til skyggelægning og evt. det at tegne
> med en Wacom pen. Hvordan man bygger op i lag osv.

Se, hvis jeg var dig ville jeg starte inde på Wacoms hp.

> Man skal vide mange ting: Hvordan man laver en lige linie - hvordan
> man tegner en rund cirkel osv.

Hvis jeg var så n00b at jeg ikke engang kendte til programmets simpleste
funktioner... ja, så ville jeg nok finde noget andet at bruge de surt-
opsparede lommepenge til <g>

--
/Digit

»The enigma lies broken
Searching for those precious moments
Reaching for a higher of existence
Like a newborn migrant in the void«
Dimmu Borgir

Fra : enrico

Dato : 12-11-02 15:06

On 12 Nov 2002 13:33:20 GMT, Digit <Digit@Gnaveren.invalid> wrote:

Tak for linket. Jeg mener bare, der må være nogen, der har nogle gode
gemme links, de selv har haft gavn af, så man ikke skal sidde i
timevis på tilfældige sider.

Vil du have links til sider med hvordan du skal lave et glidetackle
når du fisker, har jeg f.eks. mange kvalificerede links.

>"
>Hvis jeg var så n00b at jeg ikke engang kendte til programmets simpleste
>funktioner... ja, så ville jeg nok finde noget andet at bruge de surt-
>opsparede lommepenge til <g>

Der vil altid være nogle genveje og metoder i et program som
Photoshop, du ikke kender. Jeg er ligeglad, om du synes, jeg er noob.

Ved du f.eks. hvordan man laver farve til sh via channelmixer? Ellers
har jeg et link - du bedrevidende ignorant.

-enrico

Fra : Digit

Dato : 12-11-02 16:52

> Der vil altid være nogle genveje og metoder i et program som
> Photoshop, du ikke kender.

Ja, men det har jo ikke meget at gøre med en så banal handling som at:

[..]Man skal vide mange ting: Hvordan man laver en lige linie - hvordan
man tegner en rund cirkel osv.[..]

Jeg er ligeglad, om du synes, jeg er noob.

Jeg siger ikke du er n00b.. jeg udtrykte blot lidt ironi over din
formulering (som du øjensynligt ikke fangede).

> Ved du f.eks. hvordan man laver farve til sh via channelmixer? Ellers
> har jeg et link - du bedrevidende ignorant.

Jeg svarer dig pænt, og straks (det er jo ikke første gang) er man både
pendant eller bedrevidende ignorant. Er du typen hvis verden ramler
sammen blot det mindste fedteri^-1 nævnes? ..Måske ikke, men du har det
med at fare umotiveret ud af "kridthuset".

Du fik et link til en af de bedste tegne-mennesker sources på nettet (du
kunne
selv have brugt 2 secs på Google.. men nu spurgte du jo). Og jeg *ved*
at det er en af de bedste. Draw tutorials hænger ikke på træerne på
nettet som eks. 'how_to_make_bevel_in_PS.html'. Der er et par gode om
hvordan man tegner manga, men det er stort set også det (dem du kan
bruge til noget i hvertfald).

Fra : enrico

Dato : 12-11-02 17:10

On Tue, 12 Nov 2002 15:51:56 +0000 (UTC), Digit
<Digit@Gnaveren.invalid> wrote:

Jeg takker igen igen for linket.

Jeg nævnte blot et par mulige tegnehints for at visualisere.

Med hensyn til min person, er det jo ikke så vigtigt i dette forum.

Her kommer fiske og Photoshop linket :D

http://www.pikezander.co.uk/methods.htm

http://www.btinternet.com/~ian.lyons/tutorials/tutorial_2_1.htm

-enrico

Fra : Digit

Dato : 12-11-02 17:22

"enrico" ræsonnerede, og skrev d. 12 nov 2002:

> Med hensyn til min person, er det jo ikke så vigtigt i dette forum.

Næeh, og at du mener jeg er en "bedrevidende ignorant" tilkommer jo sådan
set heller ikke andre end dig selv (slet ikke når det jo er helt ubegrundet
og barnligt).

> http://www.pikezander.co.uk/methods.htm

[hvordan man nikker en fisk en flyveskalle]

takker.

Fra : enrico

Dato : 12-11-02 18:05

On Tue, 12 Nov 2002 16:22:01 +0000 (UTC), Digit
> [...]

>set heller ikke andre end dig selv (slet ikke når det jo er helt ubegrundet

Hvorfor behøver du at kalde en person, der ikke kan trække en lige
linie i Photoshop (eller sågar lave en rund cirkel) for en Noob?

Det er da fordi du er osv. osv.

Kendte du channelmixeren :D Det gjorde du med garanti, for du er jo
ufejlbarligheden selv.

Det må være dejligt, at være så god.

-enrico

Fra : Digit

Dato : 12-11-02 18:34

> Hvorfor behøver du at kalde en person, der ikke kan trække en lige
> linie i Photoshop (eller sågar lave en rund cirkel) for en Noob?

Er ordet 'nybegynder' nu også blevet "politiseret"?

> Kendte du channelmixeren :D

Ja. Som grafiker er channelmixer et kraftigt værktøj.

> Det gjorde du med garanti, for du er jo
> ufejlbarligheden selv.
> Det må være dejligt, at være så god.

Så fordi jeg formodentlig ved mere om photoshop end dig, er jeg
ufejlbarligheden selv?

Suk, den Jantelov. Men jo, jeg er skam glad for at efterhånden at have
oparbejdet værdifuld viden indenfor bl.a. det grafisk digitale område;
denne viden trækker jeg så nogle gange på herinde når folk har problemer
af forskellig karakter. Hvordan har du det med at stå på den anden side?

FUT alt.enrico.burde.misunde.mindre

Det er vist på tide at stoppe denne samtale. Jeg ved ikke med dig, men
jeg har andre mere givtige ting der skal laves.

Fra : Mikael

Dato : 12-11-02 20:40

ØV! Nu var i lige ved at blive sjove...)

Mikael