Slankemedicin
Fra : Helle Nielsen

Dato : 12-11-02 12:06

Hejsa.

Jeg har prøvet Letigen i en uge men stoppede med dem fordi jeg blev hundesyg
af dem. Man hører også så meget skidt om dem. Nå men jeg tænker så på, om
der ikke findes andre slags medicin som man kan bruge hvis man er stærkt
overvægtig? jeg er 156 cm høj og vejer 83 kg. Jeg skal ca. tabe 25-30 kg.
Hvad hedder de andre typer medicin og er de ligeså slemme med bivirkninger
som Letigen er?

Mvh Helle

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-11-02 12:26

Helle Nielsen wrote:
> [...]
> kg. Jeg skal ca. tabe 25-30 kg. Hvad hedder de andre typer medicin og
> er de ligeså slemme med bivirkninger som Letigen er?

der er flere typer medicin men her er hvad jeg fandt på netdoktor

Dobesin - http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/dobesin.htm
Letigen - http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/letigen.htm
Regenon - http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/regenon.htm
Reductil - http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/reductil.htm
Xenical - http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/xenical.htm
Regenon retard - http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/regenonretard.htm
Humant anti-D immunglobulin -
http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/humantantidimmunglobulin.htm

alle mediciner har en eller anden form for bivirkninger så det kan du nok
ikke undgå.....
derudover er der jo også masser af andre muligheder....
der er Vægt Vogterne, der er De Danske Vægtkonsulenter, der er slimfast,
nupo og nu også nutrilet ( som jeg personligt synes smager smadder
godt*G*)......

det det handler om er at finde den måde der virker for dig....
vægtvogterne er den mest åbne form så vidt jeg kan bedømme ( jeg har faktisk
på et eller andet tidspunkt i mit liv undersøgt det hele) de er nemme at
overskue og man får samarbejdet med andre i samme situation.... men det
kræver viljestyrke....
DDV er for dem der gerne vil have alting totalt struktutreret... dem der
gerne vil vide præcis hvad de skal spise hver dag( eller uge som det nu
engang er)
der dukker flere og flere livsstilshold op rundt omkring hvor medlemmerne
støtter hinanden til et vægttab, jeg ved der lige er startet et hold i
vejle, prøv da at undersøge om der er noget i dit område.....
slimfast smager udemærket men er kedeligt i længden....
nupo smager ad røven til ( hvis du spørger mig altså*G*) og er lige så
kedeligt som slimfast...
nutrilet er mere varieret end de to ovenstående... der er det obligatoriske
pulver, men der er også frokost barer der smager af chokolade eller hvad man
nu eller kan lide ( og de mætter VILDT!!) og de har nogle supper og
pastaretter.....
en veninde har netop tabt 13 kilo på nutrilet uden at blive træt af
det...... hvilket jeg i sig selv synes er en bedrift*G*

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Morten Boysen

Dato : 12-11-02 12:41

"Helle Nielsen" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
25-30 kg.
> Hvad hedder de andre typer medicin og er de ligeså slemme med

Overvægt er i langt de fleste tilfælde ikke en sygdom, men et resultat
af dårlige livsvaner. Derfor kan problemet *ikke* medicineres væk. Det
er også derfor, at slankekure typisk virker så dårligt. Når man er
færdig med dem, så vender man tilbage til den gamle måde at leve på.

Man kan egentlig argumentere for, at slankemedicin er værre end ingen
medicin af to grunde. For det første fjerner det fokus fra det reelle
problem. Slankemedicin er ikke andet end symptombehandling. For det
andet viser forskning, at det ikke så meget er fedme i sig selv, der
er skyld i følgesygdommene. Det er manglen på motion, der er problemet
[1]. Fedme er med andre ord et symptom på dårlige vaner, på præcis
samme måde som forøget risiko for blodpropper og deslignende.

Mit bedste bud for dig, hvis du gerne vil blive, og vedblive med at
være, slank, er at finde en måde at ændre dine livsvaner på. Dette kan
du gøre alene, men hvis du har problemer med at motivere dig, eller
vide hvordan, så kan Vægtkonsulenterne, vægtvogterne eller lignende
være et glimrende alternativ.

Derudover vil jeg også råde dig til at dyrke motion. Jeg bruger ordet
motion i meget bred forstand, da det ikke behøver at være en løbetur
eller en tur i det lokale fitness-center. En meget god kilde til
motion, kan findes i de daglige gøremål: Tag trappen istedet for
elevatoren, tag såvidt muligt cyklen, eller gå, hvis du skal handle
ind eller skal fra A til B. Gå en tur om dagen ude i naturen. Hvis du
kan finde en regulær sportsgren, som du synes er sjov, så er det rigti
g godt.

Du skal vide, at selvom det ikke er kompliceret at tabe sig (jeg kan
forklare de grundlæggende principper på under 5 minutter), så kan det
være meget svært, da du skal prøve at ændre nogle af de mest indgroede
vaner.

Jeg håber dig ihvertfald al held og lykke.

[1]
http://www.motion-online.dk/booth.shtml
http://www.motion-online.dk/inactivity.htm

--
Morten Boysen

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-11-02 13:11

Helle Nielsen wrote:

> .... jeg er 156 cm høj og vejer 83 kg. Jeg skal ca. tabe 25-30 kg.....

Sabina har svaret på dine konkrete spørgsmål

Men jeg har nogle til dig:

Vil du bruge medicinen i kombination med ændringer af kost og motion
eller vil du bruge du medicinen alene?
Hvad så når du har opnået det du vil opnå? Ændrer du vanerne eller
fortsætter du som hidtil?

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Helle Nielsen

Dato : 12-11-02 17:04

> [...]
> eller vil du bruge du medicinen alene?
> Hvad så når du har opnået det du vil opnå? Ændrer du vanerne eller

Jeg vil selvfølgelig bruge medicinen samtidig med omlægning af kost og
dårlige slikvaner. Medicinen skal bare give mig det lille "kick" til at tabe
mig og når jeg så har tabt de første kg og er røget ind i sunde kostvaner
får jeg mere mod på det.

Mvh Helle

Fra : Nette

Dato : 12-11-02 13:21

"Helle Nielsen" wrote
> Jeg har prøvet Letigen i en uge men stoppede med dem fordi jeg blev
hundesyg
> af dem.

Jeg havde dem i fire dage, så gik det galt og jeg stoppede med dem. Aldrig
har jeg virket så meget som et nervevrag med rengørings vanvid, og der gik
nogle dage inden jeg var mig selv igen.

>Man hører også så meget skidt om dem.

Ja, jeg kender flere der har prøvet dem og alle har haft en eller anden form
for bivirkninger. Jeg fatter simpelthen ikke at de eksperter ikke hører lidt
på os, der har prøvet dem, men bare tænker på pengene og forsætter
produktionen.
Jeg er gået over til den mere naturlige måde: Sund kost, mindre af den, men
flere gange, og så nogle gode lange gåturer
Men ellers kan man vel altid gå tilbage til de gode gamle fiberpiller der
voksede nede i maven på een. Det virker da mere naturligt end medicinsk
fremstillede slankepiller som giver bivirkninger*S*

Nette

Fra : Thomas E

Dato : 12-11-02 15:06

> "Helle Nielsen" wrote
> hundesyg

Som jeg har skrevet før, uden at skulle lyde som en læge, mener jeg ikke det
er korrekt at anvise samme dosis til en en kvinde på 70kg som til en stor
mand på 130kg. Det virker helt forskelligt. Og på nogen virker det
kraftigere end andre. tænk f.x på hvor forskelligt alkohol virker på folk.
Har man en frygt mod midlet forstærkes denne jo også nar man tager det. Man
skal efter min mening kun tage det samtidig med man een gang for alle lægger
sin livsstil om og få et andet forhold til mad. Så kan det give vægtabet et
skub fremad. Det skal ikke gøre det ud for noget. Men kun hjælpe det på vej.
Motion og sunde kostvaner er det der virker 80%. Letigen og andre kan måske
give dig de sidste 10-20%

Jeg er gået over til den mere naturlige måde: Sund kost, mindre af den, men
> flere gange, og så nogle gode lange gåturer

Enig

Mvh Thomas

www.bikenet.dk

Fra : Love4u

Dato : 13-11-02 07:14

> Hejsa.
>
> Jeg har prøvet Letigen i en uge men stoppede med dem fordi jeg blev
hundesyg
> af dem. Man hører også så meget skidt om dem.

Kære Helle.
Jeg hører også til dem, der troede, der var en nem genvej til at komme af
med fedtet (det overflødige og jeg fik dengang Helsingørpiller fra min
læge. På bare 4 måneder, efterlod jeg 23 kilo, men var da stærkt afhængig af
pillerne. Min læge checkede slet ikke om jeg havde fortsat behov for
pillerne, så jeg fortsatte bare med dem.
Der skete så nogle dramatiske ting i mit liv - jeg stoppede med pillerne og
det næste år måtte jeg kæmpe - virkelig kæmpe - for at holde vægten nede.
Efter det år, blev min elskede dræbt i en trafikulykke og på bare 1½ måned,
havde jeg taget alle 23 kilo på igen + 15 de efterfølgende måneder.

Nu efter mange år, er det endelig lykkedes mig at komme ned i vægt igen, men
rædslen for at komme ind i det misbrug igen er stor, meget stor, kan jeg
love dig.

Jeg vil aldrig udsætte mig selv for den risiko igen - det er jo vores liv,
der bliver sat på spil, for at producenterne kan score kassen. Desuden er
medicinen ( heldigvis, måske? )så dyr, at det vil være langt billigere at gå
til Vægtkonsulenterne eller Vægtvogterne og få et sundt liv samtidig med en
slank krop.

Jeg ved godt, at det ikke er svar på det, du spurgte om, men jeg følte bare,
at jeg var nødt til at fortælle om mine erfaringer med slankepiller.

Held og lykke

Ninett

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 13-11-02 11:16

"Love4u" <nlp@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

bare,
> at jeg var nødt til at fortælle om mine erfaringer med slankepiller.

Hej Ninett
Jeg genkender alt for godt dine erfaringer med slankemedicin, og det er
dyrekøbte erfaringer.
Der er ikke den kur jeg ikke har været på i årenes løb, og ikke den slags
slankepiller jeg ikke har afprøvet, tror jeg da, og i virkeligheden har de
kun gjort problemet større.
Min krop reagerer meget på slankemedicin og jeg fryser ,bliver søvnløs og
får meget uro i kroppen, og taber skam også vægt. Men prisen er for høj, jeg
vil ikke betale med min sundhed for at tabe mig via medicin.
Tænk på alle de gullerødder man kan få for de penge istedet, og dem tager
man da ikke efterfølgende på af at have vænnet sig til.
Gode tanker til dig fra Kirsten

Kirsten en stor glad pige der gerne vil være mindre
.......og deltager på www.gladogslank.dk

Fra : Jørgen Hess

Dato : 13-11-02 22:48

"Kirsten Lehd" <mig@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vil ikke betale med min sundhed for at tabe mig via medicin.
>
> Kirsten en stor glad pige der gerne vil være mindre

Jamen det er vel også formålet med visse typer slankemedicin, at man bliver
konstant urolig, fryser og søvnløs (som bivirkning af amfetamin?). Det
sætter forbrændingen i vejret.
Mange naturligt slanke har det jo netop sådan, at der hele tiden skal ske
noget. De kan ikke være rolige, og klager over de fryser (men sover måske
meget godt).
Derfor er det sikkert også rigtigt at mange overvægtige egentlig ikke spiser
mere and slanke. Men maden bliver ikke brændt af.
mvh
Jørgen

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 14-11-02 05:11

"Jørgen Hess" <joergen.h@ahvamail.dk> skrev i en meddelelse
> Jamen det er vel også formålet med visse typer slankemedicin, at man
bliver
> konstant urolig, fryser og søvnløs (som bivirkning af amfetamin?). Det
> sætter forbrændingen i vejret.

Det forstår jeg godt, og jeg har flere gange brugt slankepillerne i få dage
*som opstart på en kur* men jeg kan ikke holde den tilstand ud, føler det
som mine nerver står på højkant.
Jeg har aldrig taget slankepiller i særlig lang tid og er da også klar over
at disse bivirkninger vil blive mindre efterhånden som man tager dem, men
jeg har taget min sidste af slagsen.
mvh Kirsten

Fra : Pia J

Dato : 14-11-02 12:20

Jeg skal kun tage en halv Letigen for at speedsnakke resten af dagen.
Indenunder alt det febrilske føler jeg mig meget, meget træt...

(hej foto-Kirsten :)

:Pia

Fra : Torben Dhalvad

Dato : 14-11-02 16:36

Hej Helle

Du spørger om et alternativ til Letigen. Der er flere, men de har
selvfølgelig ikke samme virkning som det receptpligtige middel. Hos Den
Sunde Linie forhandler vi en række kosttilskud til slankeformål. De er sikre
alternativer uden bivirkninger, og så er de lovlige. Easy Tab vil
umiddelbart være det mest indlysende valg. Det er en tyggetablet, der
fremmer mæthedsfølelsen. Du tygger den 15 min. inden måltidet - og derved er
du halvmæt allerede inden du sætter dig til bordet, og du har ingen trang
til at tage den ekstra portion, som altid frister selv om vi godt ved det er
for meget. Desuden er man mæt længere efter et måltid. Et supplement til
Easy Tab kunne være slankeplastret Quick Slim der sætter ekstra skub i
forbrændingen. Jeg har sëlv tabt 7-8 kilo på fem måneder med den
kombination.
mvh.
Torben
www.densundelinie.dk

Fra : Pauil

Dato : 28-11-02 14:36

spis mindre og bæveg dig mere

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 28-11-02 16:01

[Pauil | Thu, 28 Nov 2002 14:35:42 +0100]

>spis mindre og bæveg dig mere

Ikke fordi jeg til til at forsvare Letigen, men din post er både forkert
og uhøflig.

Det er altså en fejlagtig opfattelse at alle overvægtige spiser for
meget og rør' sig for lidt!

Best regards,
Rene' (Denmark)
www.rene.hjorth.com & www.lowcarb.dk