den mest slidstærke motor?
Fra : Per

Dato : 12-11-02 10:54

Hej NG!

Ikke for at starte en religionskrig men alligevel

Er det rigtigt, at nogle af de stærkeste/mest holdbare moderne motorer, der
nogensinde er lavet er cbr600/cbr900. Specielt skulle 600cbr være ekstrem
holdbar i forhold til ydeevnen. Kører langt over 100.000 km uden at skulle
åbnes?

Jeg mener i forhold til deres ydeevne. Jeg er godt klar over, at der kører
Nimbus og Harleyer rundt, der er over 50 år gamle.

Er ovennævnte til dels rigtigt eller har mine "venner" taget pis på mig??

Mvh. Per!

Fra : Jan Vagle

Dato : 12-11-02 12:03

Per wrote:
> [...]
> holdbar i forhold til ydeevnen. Kører langt over 100.000 km uden at skulle

Tja.. gamle Kawasaki Z-650 gik glat de 100.000 km...

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Mads Lund

Dato : 12-11-02 12:06

> [...]
> holdbar i forhold til ydeevnen. Kører langt over 100.000 km uden at skulle

Tjo, Honda's R4 motorer er ganske pænt med hvad det angår. Men der er
temmelig svært at sammenligne sildstyrken på den type cykler. Først og
fremmest kører den type cykler sjældent rigtig mange km, og så er køremåden
enormt betydende for holdbarheden. Men skal jeg lige give mit begrænsede og
meget politisk farvede besyv med:

Suzuki R4 600-1100 ccm olie og vandkølet over ét, så er knasterne noget
junk. Stempel og cylindre holder middelgodt (80-100 tkm), gearkasserne er på
middel niveau (man hører af og til om problemer) enkelt emodeller har
krumptap problemer med de fleste er ok.

Honda R4 600-1000 ccm. Ganske gode brugsmaskiner med mange km i. pånær
enkelte fireblade entusiaster bliver de oftest ikke købt af hardcore RR
wannabees men af mere afbalancerede købere, hvorffor de nok også generelt
bliver kørt pænere. Nu er jeg ikke meget Honda mand, men har da hørt om et
par CBR 1000 motorer der er stået af.

Yamaha R4 600-1000 ccm, den er straks værre. Jeg var selv tæt på at købe en
YZF1000, men Yamaha motorerne har desværre meget ofte problemer med et
enormt olie forbrug. Desuden er der delte meninger om 5 ventil systemet, men
det lader til at fungere rimeligt problemfrit. Krumptap og gearkasse mæssigt
er der middelgodt.

Kawasaki R4 600-1100 ccm, enkelte velkendte problemstillinger. Men ellers
meget slidstærke i bund og cylindre. Ventiler og ventilsæder er derimod
noget junk. De kan køre mange km, men ventilerne er reelt slidt op efter
60-100 tkm. Når smørre problemet i ZX10/zzr110 motorerne er blevet fikset
holder de til 400 hk og de motorer vi har haft åbnet har generelt været i
rigtig fin stand.

Just my 5 cent

Mads Lund
2 kawaer
2 suzukier
3 yamahaer
1 aprilia
og én honda der er solgt

Fra : Michael K. S.

Dato : 12-11-02 13:10

On Tue, 12 Nov 2002 12:05:31 +0100, "Mads Lund"
<Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote:

> [...]
>enkelte fireblade entusiaster bliver de oftest ikke købt af hardcore RR
>wannabees men af mere afbalancerede købere, hvorffor de nok også generelt

Passer nok mest til din virkelighed Mads,det er måske rigtigt i
dag,men dengang Firebladen kom frem var _den_ kongen som blev trashet
af alle,og det holdt den fint til med undtagelse af gearkassen,det
samme med CBR600 også trashet 100 % af mange på baner og det holder
den også ret godt til.Kan desuden tunes og stadig beholde større
holdbarhed end mange af de andre...

>Kawasaki R4 600-1100 ccm, enkelte velkendte problemstillinger. Men ellers
>meget slidstærke i bund og cylindre.

Ja da motorer kan de nok lave,bare synd resten er noget crap,sådan
generelt set ).

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Mads Lund

Dato : 12-11-02 14:48

Fedt nu er der religionskrig

> [...]
> samme med CBR600 også trashet 100 % af mange på baner og det holder
> den også ret godt til.Kan desuden tunes og stadig beholde større

tjo, men tag det på gadeplan. I mc-brian kredse (dem jeg kommer i anyway) er
det GSXR, ZX og YZF-R som tales mest om. CBR er noget for piger

> Ja da motorer kan de nok lave,bare synd resten er noget crap,sådan
> generelt set ).

Hmm, der har vi vist været før. Areodynamik, motorer og stive højfarts
stabile chasis'er. Vi kan godt diskutere succesen med ZX9RC og ZX6RG
modellerne, som jeg heller ikke er 100% fan af. Men set i lyset af en ønske
om at have en højfarts ræser, så er ZX9RB - ZZR1100 og ZX12 ganske habile
bud. Med 9C og 6G førsøgte de at blande sig med R6/R1 GSXR600 osv. og det
med knap så stor succes. Men når de kommer med en cykel i moderniseret ZX7R
design med en 1000'er motor i så er de på sporet igen.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Hekto

Dato : 12-11-02 14:59

In article <gE7A9.3179$th5.1663@news.get2net.dk>,
Mads.L@*nospam*Martin.DK says...
> tjo, men tag det på gadeplan. I mc-brian kredse (dem jeg kommer i anyway) er
> det GSXR, ZX og YZF-R som tales mest om. CBR er noget for piger

Nu er den gal igen, igen!!!! ... Mads-Ged!
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
http://dfm.divvy.dk/hekto

Fra : albert

Dato : 12-11-02 15:11

> [...]
ønske
> om at have en højfarts ræser, så er ZX9RB - ZZR1100 og ZX12 ganske habile

Nu skal jeg lige være med

Hvilke årgange snakker vi om når vi snakker om B og C modeller ?

mvh Albert

Fra : Mads Lund

Dato : 12-11-02 15:54

> Hvilke årgange snakker vi om når vi snakker om B og C modeller

ZX9R B er 1994-1997 mens C er 98-00 og E er 01-02

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Gundersen

Dato : 12-11-02 22:03

Hejsa

> ZX9R B er 1994-1997 mens C er 98-00 og E er 01-02

Hvad så men ZX6'erne? Hvilke modeler/årgange?

Mvh Emil

--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Michael K. S.

Dato : 12-11-02 15:32

On Tue, 12 Nov 2002 14:48:22 +0100, "Mads Lund"
<Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote:

>tjo, men tag det på gadeplan. I mc-brian kredse (dem jeg kommer i anyway) er
>det GSXR, ZX og YZF-R som tales mest om.

Jow,hvis du nu ikke havde taget ZX'eren med for den er da en klumpet
ged til andet end sporttouring...Men det betyder da ikke at CBR'erne
ikke også bliver kørt hårdt (og holder til det) af både bøsser,piger
og andre )...Det er altså bare noget sludder som du siger for at få
det til at passe ind i dit verdensbillede.Prøv at se på f.eks UK,hvor
mange % af cyklerne til banedage er CBR'ere tror du ? De har bare en
lidt bredere appeal end f.eks GSXR'eren der har lidt et ry som en
wankercykel (til ære for Brian).Jeg tror de fleste mekanikerne vil
sige at CBR og VFR nok er nogle af de mest solide motorer (i
sport/sporttouring segmentet) der endnu er lavet...

> CBR er noget for piger

Ja ag sorte,grønne,blå,pædofile,bøsser,sadomasochister
,små,store,tykke,tynde og alle de andre...

>Hmm, der har vi vist været før. Areodynamik, motorer og stive højfarts
>stabile chasis'er.

Fedt - Så må de være gode til Dragrace...som sportcykler betragtet -
nej tak.

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-11-02 15:38

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> writes:

> Ja ag sorte,grønne,blå,pædofile,bøsser,sadomasochister
> ,små,store,tykke,tynde og alle de andre...

Nix. Os tynde kører på MZ

Og så lyner jeg ellers min asbestdragt til og finder popcornene frem
igen.

--
Mikkel

Fra : Michael K. S.

Dato : 12-11-02 15:42

On 12 Nov 2002 15:38:16 +0100, Mikkel Christensen
<mic@mic.iux.sonofon.dk> wrote:

>Og så lyner jeg ellers min asbestdragt til og finder popcornene frem
>igen.

Nåh - du er en af dem der godt kan li' at se på ....en voyeur,med
andre ord,kører altså MZ...

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-11-02 16:13

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> writes:

> Nåh - du er en af dem der godt kan li' at se på ....en voyeur,med
> andre ord,kører altså MZ...

*LOL*
Yes. Flamewars og fodbold er nogen af de få ting der er sjovere at se på,
fremfor at være med

--
Mikkel
voyeur

Fra : Jens Didriksen

Dato : 12-11-02 16:09

MZ...? Er det ikke forkortelsen for Multi-Zpeciel...

Didrik
Der ikke tør skrive hvad han selv køre på pt...

Fra : Michael K. S.

Dato : 12-11-02 17:09

On 12 Nov 2002 16:12:33 +0100, Mikkel Christensen
<mic@mic.iux.sonofon.dk> wrote:

>Yes. Flamewars og fodbold er nogen af de få ting der er sjovere at se på,
>fremfor at være med

Kylling er du også....Borrrk-booork-boooooorrrrrrrrrrrrrrkkkkk

Det er da ski' sjovt mand....for en tid altså.

-M

Fra : Mads Lund

Dato : 12-11-02 17:37

> Kylling er du også....Borrrk-booork-boooooorrrrrrrrrrrrrrkkkkk

Grill, du er tættere på end du tror

Men til Mikkels forsvar skal da siges at han har væltet et par gange på RR
maskinen

Og vi skal ikke diskutere og det er kylling eller klogskab så længe jeg
sidder med et bustet knæ, én busted hofte og ondt i albuen efter gårsdagens
udskejelser

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 13-11-02 08:05

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> writes:

> Grill, du er tættere på end du tror

Bare fordi man synes motard på 1½ meter bred gocart bane er lidt for
farligt...

> Og vi skal ikke diskutere og det er kylling eller klogskab så længe jeg
> sidder med et bustet knæ, én busted hofte og ondt i albuen efter gårsdagens
> udskejelser

"Hvad sagde jeg?"

--
Mikkel

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-11-02 15:56

Mikkel Christensen wrote:

> Bare fordi man synes motard på 1½ meter bred gocart bane er lidt for
> farligt...

Det er da ikke farligt, jeg væltede to gange inden for tre minutter uden
der skete noget ved det!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Mads Lund

Dato : 12-11-02 16:17

> [...]
> og andre )...Det er altså bare noget sludder som du siger for at få
> det til at passe ind i dit verdensbillede.

Jep, men ikke destro mindre taler jeg sjældent med folk som synes at CBR
maskinerne er det fede "ræser"-pis. Som du selv skriver har de et bredere
apeal lidt i triumpf TT stil, og selv om vi sagtens kan blive enige om at
der er langt mere brugbar (se blot hvor hårdnakket jeg argumenterer for at
ZX9B er en bedre landevejs cykel end ZX9C, R1 og deslige), så sigter Honda
modellerne i design ikke i ren RR retning. Og mon ikke at det medfører at de
lidt mere tænkende mc'ister derfor ofte foretrækker Honda'erne (som jeg ikke
endnu har omtalt som andet end solide og kedlige) og vi dermed for en
selvforstærkende effekt, kombinationen af rimelig mekanik og fornuftig
behandling fra ejerens side.

Men jeg har da også hørt om brian typer, som har fået deres CBR1000 motor
til at springe i luften på rekordtid, ved at behandle dem på den måde
sådanne folk (der normalt kører gsxr og R6....) behandler deres cykler.

Prøv at se på f.eks UK,hvor
> mange % af cyklerne til banedage er CBR'ere tror du ?

Det ved jeg da virkelig ikke, men jeg nægter pure at tro det er hovedparten.

> [...]
> sige at CBR og VFR nok er nogle af de mest solide motorer (i
> sport/sporttouring segmentet) der endnu er lavet...

Tjo det er vi jo ikke -helt- uenige om, jeg påpeger blot at jeg tror på at
Honda'er generelt har et publikum der behandler deres grej bedre end de
typiske wankermodeller, og derfor får Honda til at fremstå relativt bedre
end de andre mærker. For det er jo lidt svært at bede samme chauffør om at
køre 150.000 km på hhv en CBR600, ZX6R, R6 og gsxr600 (bare i den klasse)

> Ja ag sorte,grønne,blå,pædofile,bøsser,sadomasochister
> ,små,store,tykke,tynde og alle de andre...

Næ ikke motortosser, der er vist et par enkelte XR,XL og CR/M men ingen
CBR'ere

> Fedt - Så må de være gode til Dragrace...som sportcykler betragtet -
> nej tak.

Ja og sving på ganske almindelige bumpede veje. For selv om de gamle tunge
kawa'er får hug for at være for stive og dermed give dårlig føling, så
virker det altså ret godt når cyklen kører som en sporvogn ude på
virkelighedens veje.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : albert

Dato : 12-11-02 16:34

snip

> Prøv at se på f.eks UK,hvor
>
> Det ved jeg da virkelig ikke, men jeg nægter pure at tro det er
hovedparten.

så blander jeg mig lige, da jeg har venner i UK, og derfor (takket være
Ryanair) færdes der en del :

CBR900 er lige så udbredt derovre som Volvo er i Sverige. Jeg tror faktisk
meget tæt på hver anden MC er en Blade.
Det skal siges om UK trafik : Der er meget af den, og vejene er meget
snoede. Dette påvirker naturligvis valget af maskine.

mvh Albert

Fra : Michael K. S.

Dato : 12-11-02 16:55

On Tue, 12 Nov 2002 16:17:11 +0100, "Mads Lund"
<Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote:

>Jep, men ikke destro mindre taler jeg sjældent med folk som synes at CBR
>maskinerne er det fede "ræser"-pis.

Jeg vil tro Fabien Foret synes at CBR600F4S er ret god...Men da
rigtigt at den henad vejen er blevet blødere i image i forhold til
YZF- og GSXR,men _ikke_ ZX6R og da slet ikke 9'eren - At du tager dem
med udvander dit argument,i retning af at du tilpasser virkeligheden
til egne præferencer...

Iøvrigt tror jeg umiddelbart at der vil være en del der vil synes at
den ny CBR600RR vil være _det_ fede pis på en racerbane...akkurat som
CBR600F var i en 8 års periode ...(88-95)

> så sigter Honda
>modellerne i design ikke i ren RR retning.

Det er vel en sandhed med modifikationer,SP-1/SP-2/RC30/RC45/NSR250
for nu at nævne nogle få og ikke mindst den nye CBR600RR....men det er
da rigtigt at de også har lavet f.eks cykler med meget bred
appeal.Skal vi ikke bare sige at de kan finde ud af et lidt større
spektrum ? )

> Og mon ikke at det medfører at de
>lidt mere tænkende mc'ister derfor ofte foretrækker Honda'erne

Det skal sikkert nok passe for man skal jo være hjernedød for at vælge
en Sutte'suki eller ZX9R

>(som jeg ikke
>endnu har omtalt som andet end solide og kedlige)

Solid ja,kedelig næh hvorfor i alverden dog det ?

>Prøv at se på f.eks UK,hvor
>Det ved jeg da virkelig ikke, men jeg nægter pure at tro det er hovedparten.

Der er rigtigt mange,og skal vel bare illustrere at CBR'ere kører
ligeså meget race som andre,bliver næppe skånet specielt meget,med
mindre du tænker på wankerrace=gade-idiot-kørsel.

> [...]
>Honda'er generelt har et publikum der behandler deres grej bedre end de
>typiske wankermodeller, og derfor får Honda til at fremstå relativt bedre

Tjah det må du da gerne tro/mene hvis det er den forklaring der passer
dig bedst

> For det er jo lidt svært at bede samme chauffør om at
>køre 150.000 km på hhv en CBR600, ZX6R, R6 og gsxr600 (bare i den klasse)

Njah,men hvis man ser på kvaliteten af det øvrige komponenter på
cyklerne og hvordan de holder så kunne det da være en rettesnor...

>Næ ikke motortosser, der er vist et par enkelte XR,XL og CR/M men ingen
>CBR'ere

Det undrer mig faktisk ikke...du siger det jo lidt selv - Tosse ik'

>Ja og sving på ganske almindelige bumpede veje. For selv om de gamle tunge
>kawa'er får hug for at være for stive og dermed give dårlig føling

Akkurat !!

>, så
>virker det altså ret godt når cyklen kører som en sporvogn ude på
>virkelighedens veje.

Tjah,men hvis man nu skal tage Kawa's egne ord for pålydende og kalde
dem sportscykler så falder de igennem i forhold til de andre,muligvis
kører de meget godt ved 250 km/t but who *fucking* cares....

De vinder også ret sjældent noget på racerbaner,skal blive intessant
og se om de kan lave en MotoGP-racer og det normale argument du bruger
med at Kawa kan ikke noget fordi de ingen penge har synes ikke at
kunne komme i anvendelse denne gang :

In recent tests at Valencia in Spain the
in-line four ZX-RR was a good 1.5 seconds off the pace, although the
factory’s president Shinichi Morita is on the record as saying: "
Money is no object. We will do whatever it takes to make sure we
challenge for the world championship. "

Summa summarum : Du siger CBR'ere holder kun bedre fordi de bliver
kørt blidere,jeg siger - sludder

-M

Fra : Mads Lund

Dato : 12-11-02 17:34

> [...]
> YZF- og GSXR,men _ikke_ ZX6R og da slet ikke 9'eren - At du tager dem
> med udvander dit argument,i retning af at du tilpasser virkeligheden

Jep, men ok lad så bare holde kawa'erne ude af diskussionen omend ZX7R
stadig er den pæneste japser RR replica.

> Iøvrigt tror jeg umiddelbart at der vil være en del der vil synes at
> den ny CBR600RR vil være _det_ fede pis på en racerbane...akkurat som
> CBR600F var i en 8 års periode ...(88-95)

Hmm, tjo men snakker vi nu baner og RR i std klasser, eller snakker vi
brugscykler på gaden (hvilket hvis var starten på tråden)

> [...]
> da rigtigt at de også har lavet f.eks cykler med meget bred
> appeal.Skal vi ikke bare sige at de kan finde ud af et lidt større

Sorry for min mangel på precision "honda modeller" dækkede stadig over R4
modellerne.

> Det skal sikkert nok passe for man skal jo være hjernedød for at vælge
> en Sutte'suki eller ZX9R

jep det er motortosser's foretrukne mærker.

> Solid ja,kedelig næh hvorfor i alverden dog det ?

Det brede apeal. For mig er CBR600 (og TT600) det absolut tætteste man
kommer på bilernes corolla twincam. det lugter sådan lidt af noget, men er
altså lidt for blødt og sikkert i valget af løsninger. ZX'erne kan vi godt
diskutere om de et stykke af vejen ryger i samme bås, men der har man i det
mindste gjort lidt for at hive noget effekt ud af kværnen og designe
areodynamikken så de kan få noget fart på. Men hiver vi GSXR og yamahaer,
for slet ikke at tale om duc'er olign. ind i diskusionen, så kommer der
langt mindre brugsværdi og langt mere ræser apeal på banen (ducati nok det
ultimative i den retning). Så for mig, kan en CBR600 altså ikke få
nakkemusklerne til at dreje hovedet.

> Der er rigtigt mange,og skal vel bare illustrere at CBR'ere kører
> ligeså meget race som andre,bliver næppe skånet specielt meget,med
> mindre du tænker på wankerrace=gade-idiot-kørsel.

Det var mere wanker race jeg havde i tankerne, pga trådens start peger lidt
mod hoben af brugte gadejern.

> Njah,men hvis man ser på kvaliteten af det øvrige komponenter på
> cyklerne og hvordan de holder så kunne det da være en rettesnor...

Hmm, den holder jo bare ikke helt for yamaværkerne, de er fremstillet i fin
kvalitet, men ligger under den std. i holdbarhed. Suzuki er jo ligetil mens
kawa og honda holder sig pænt på begge fronter.

> Tjah,men hvis man nu skal tage Kawa's egne ord for pålydende og kalde
> dem sportscykler så falder de igennem i forhold til de andre,muligvis
> kører de meget godt ved 250 km/t but who *fucking* cares....

ZX9RB blev kaldt for en Sprint tourer i kawa's egne materialer og ZZR1100 er
vist aldrig blevet betegnet som en sports cykel. Og jeg har jo kommenteret
at 9C og 6G modellerne er noget chassismæssigt junk af værste skuffe. Og så
kan jeg blot nævne at jeg cares maks hvordan min cykel føles og kører ved
200+ Kan den holde sig roligt og stabilt uden nogen former for vibrationer
og woble tendenser når man acclerere hårdt midt i en 150+ kmt kurve så er
det perfekt. Jeg har prøvet en 9C som ved den slags behandling var urolig i
undervognen og det er ikke rart.

Vi har jo vist konstanteret at vi har vidt forskelligt syn på sagen. Jeg har
jo en cykel til hver ting jeg synes er sjovt. Og derfor er min gadecykel
valgt og optimeret til hurtig og hård gade/touring kørsel som primært
foregår på veje hvor der både er striber, kantpæle og minimal
landbrugstraffik. Til banekørsel har jeg et TD jern, til cross og offroad
helt andre maskiner, og sådan synes jeg faktisk det bør være. Man kan ikke
lave en cykel der kan det hele (med mindre man hedder Per P og bygger en
GS450 om)

> [...]
> factory's president Shinichi Morita is on the record as saying: "
> Money is no object. We will do whatever it takes to make sure we

Næ det bliver nemlig god spas. Jeg proklamerede under sidste GP at den
ideélle konstellation næste år ville være McCoy på en zx10'er og det gik jo
i opfyldelse. Så må vi jo se om den mest karismatiske kørende chauffør på
den fedeste cykel ikke kan gøre sig alvorligt gældende.

> Summa summarum : Du siger CBR'ere holder kun bedre fordi de bliver
> kørt blidere,jeg siger - sludder

ja det er jo lidt der vi er nået til så mange gange før.

Honda er anyway en af de mindst foretrukne platforme til højtydende dragrace
motorer

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Michael K. S.

Dato : 12-11-02 19:17

On Tue, 12 Nov 2002 17:34:17 +0100, "Mads Lund"
<Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote:

>Jep, men ok lad så bare holde kawa'erne ude af diskussionen omend ZX7R
>stadig er den pæneste japser RR replica.

For en blind mand uden følesans måske...

>Hmm, tjo men snakker vi nu baner og RR i std klasser, eller snakker vi
>brugscykler på gaden (hvilket hvis var starten på tråden)

Begge dele,der kører mange på gaden og der har kørt usigelig mange i
RR også og de er bestemt ikke blevet skånet...

>Sorry for min mangel på precision "honda modeller" dækkede stadig over R4
>modellerne.

Det er da også lidt noget pjat at kalde en gademaskine for en racer
anyhoo,enten laver man en ordentlig racer som f.eks RS250R eller TZ250
,ellers kan det være ligemeget

>Det brede apeal. For mig er CBR600 (og TT600) det absolut tætteste man
>kommer på bilernes corolla twincam. det lugter sådan lidt af noget, men er
>altså lidt for blødt og sikkert i valget af løsninger

Sludder og vrøvl siger jeg bare,det savner ethvert sagligt grundlag og
lugter mere af at det er det eneste man ellers kan finde på som
kritikpunkt ....

> [...]
>mindste gjort lidt for at hive noget effekt ud af kværnen og designe
>areodynamikken så de kan få noget fart på.

Ja det er jo mange vil - køre lige ud i en fandens fart,det er jo
simpelthen bare _så_ morsomt,men man skal bare lade være med at
foregøgle sig selv at det har noget som helst at gøre med
motorcyklisme som sport = RR/banekørsel (fraset marginalsporten
Dragrace),personligt giver jeg ikke en fløjtende fis for wankerrace..

> [...]
>langt mindre brugsværdi og langt mere ræser apeal på banen (ducati nok det

Næh du en RS250 er nok omtrent det tætteste man kommer en
gadecykel,der er en forklædt racer med lys....til gengæld er den også
næsten ubrugelig som gadecykel.

>Så for mig, kan en CBR600 altså ikke få
>nakkemusklerne til at dreje hovedet.

Hvorfor skulle du da også det ? Personligt er det eneste jeg drejer
hovedet efter alle de tåber der har monteret en 100 dB-larmepotte.

>Vi har jo vist konstanteret

Konstateret Mads

> at vi har vidt forskelligt syn på sagen.

Det siger du ikke....

> Jeg har
>jo en cykel til hver ting jeg synes er sjovt.

Det har jeg også - derfor har jeg normalt kun 1 eller max 2,den anden
er til ren transport,når min 3.gears pedalcykel er punkteret...

> Man kan ikke
>lave en cykel der kan det hele

Næh...

> [...]
>i opfyldelse. Så må vi jo se om den mest karismatiske kørende chauffør på
>den fedeste cykel ikke kan gøre sig alvorligt gældende.

Hvad er det lige der er så godt ved den so far - at den kører
langsomt,at den kører dårligt,at den er tudegrim ?? )

> ja det er jo lidt der vi er nået til så mange gange før.

Du kan da bare lade være med at fyre så meget sludder af...)

-M

Fra : Mads Lund

Dato : 13-11-02 11:35

> [...]
> motorcyklisme som sport = RR/banekørsel (fraset marginalsporten
> Dragrace),personligt giver jeg ikke en fløjtende fis for wankerrace..

Det har jeg jo absolut heller ikke påstået !! Gadekørsel har imho absolut
ikke noget med RR/banekørsel. Og derfor er kravene til RR maskiner nogle
ganske andre end dem til gadecykler. Og på gaden er retningsstabilitet måske
at foretrække frem for et livligt og styringsvilligt chassis med god føling
ved 99% grænsekørsel. Men mine ræser erfaringer vil jeg vurdere at når jeg
presser maks på gaden, så er jeg nok omkring 60% af hvad jeg gør når jeg er
på bane. Og derfor er der altså ikke de samme krav til cyklen. Til gængæld
kan jeg sagtens finde en blød kurve på en landevej og ryge igennem med ,lad
os af politisk hensyn sige, meget høj fart. Og der betyder det meget at
cyklen er rolig og stabil. På bane (jyllandsringen) har jeg været på lige
over 200 kmt på 9'eren i et splitsekund. Og se blot SBK cyklerne. De er
hyper urolige ved høj hastighed og små bump i vejen. Og det ønsker jeg ikke
på min gadecykel. Der vil jeg godt ofre nogle af RR egenskaberne til fordel
for bedre komfort og tillid til cyklen.

> Hvorfor skulle du da også det ? Personligt er det eneste jeg drejer
> hovedet efter alle de tåber der har monteret en 100 dB-larmepotte.

Lad os så formulere det som - noget der lige tager et par sekunder at
studere nærmere. I mit tilfælde når der holder en spacialbygget Guzzi, en F4
eller måske en lidt poppet XX'er

> Hvad er det lige der er så godt ved den so far - at den kører
> langsomt,at den kører dårligt,at den er tudegrim ?? )

Hov hov den er fed, men mangler lide lidt justering før den kører
rigtigt stærkt

> Du kan da bare lade være med at fyre så meget sludder af...)

Skal vi til at diskutere hvem der sludrer

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Michael K. S.

Dato : 13-11-02 17:47

On Wed, 13 Nov 2002 11:35:03 +0100, "Mads Lund"
<Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote:

>Det har jeg jo absolut heller ikke påstået !!

Njah - det var nu også mere en generel kommentar,du kender da godt
typen ik' Mads.Der kalder sin GSXR for en racer,har monteret den mest
larmende tåbepotte vedkommende kan opdrive,kører gerne 250 km/t på
motorvejen,men får lagt sneglegearet ind ligeså snart vejen krøller
lidt og absolut ikke kunne drømme om at deltage i en banedag....Og som
så nede på cafeen betegner sin kørestil som sportslig,så er det det
bliver lidt for morsomt ).
Jeg har intet imod at folk måske finder det morsomt at køre stærkt
ligeud (selvom jeg ikke fatter det - jeg er selv ved at falde i søvn
nedad langsiden ,og undgår såvidt muligt altid motorvej ) - _men_ det
er altså ikke noget man behøver en sportscykel for så...

>Skal vi til at diskutere hvem der sludrer

Næh - Vi kan da bare nøjes med at konstatere at det gør du

Fra : Mads Lund

Dato : 13-11-02 19:20

> [...]
> lidt og absolut ikke kunne drømme om at deltage i en banedag....Og som
> så nede på cafeen betegner sin kørestil som sportslig,så er det det

Enig det er rent hyl. Morskaben bliver total når de så kommer ud og køre en
tur med Per P som guide, på hans overbelæssede Gumse med masonit kåbe,
hella2000, varme i håndtagene og 300kr's plastic dæk, og så bilver sat i
først kommende rundkørsel. Eller vores MZ race på ring djursland, hvor det
med en blårygende mz ikke var det store problem at smutte inden om typerne
med læderdragt og mc i samme stafferings bemaling i ethvert sving.
Men jeg synes desværre der er blevet for kedeligt og alt for farligt at køre
"ræs" på de små snoede sogne veje. Så gadekørsel (omend det ikke er blevet
til meget i år) er mest transport og så det kick 200 hk kan give i mellem
acclerationerne. Typisk udfoldet sammen med andre på vej til træf eller på
ferie.

> [...]
> nedad langsiden ,og undgår såvidt muligt altid motorvej ) - _men_ det
> er altså ikke noget man behøver en sportscykel for så...

Tjo, nu skal vi jo lige have fundet udaf hvad vi så forstår ved en sports
cykel. Jeg har det fint med at kalde min 9'er for en sprint tourer eller
sports tourer, fordi den er ganske anvendelig til touring (omend den ikke er
i komfortklasse med de "rigtige" touring maskiner). Men hvad er så
inbegrebet af en sportscykel ?
en ZX6/9 - ZX7R- R1/6 - GSXR - 916 - Fireblade - ZX12 - F4 - 955 - SB6R -
RS250 eller hvad ?

> Næh - Vi kan da bare nøjes med at konstatere at det gør du
Næh jeg gør ikke !!

Og forresten så keder du dig på langsiden fordi du ikke kan køre stærkt nok
ligeud, så du ikke frygter nedbremsningen

Mads Lund
Ninja9RT bedst på langsider

Fra : Michael K. S.

Dato : 13-11-02 21:53

On Wed, 13 Nov 2002 19:20:05 +0100, "Mads Lund"
<Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote:

>en ZX6/9 - ZX7R- R1/6 - GSXR - 916 - Fireblade - ZX12 - F4 - 955 - SB6R -
>RS250 eller hvad ?

RS250 - NSR250 - Bimota V-Due - RC30 - NC35 - GSXR750 - Ducati 998 -
R1 for nu at nævne et par stykker )

Fra : Poul Dam

Dato : 13-11-02 21:12

Er der 2 jeg godt kan lide og læse hvad de skriver så er Mads og Michael, de
er uenig men jeg er enig med dem begge.
Poul Dam Cbr1100 der elsker at fyrer den af på den store vej og elsker
endnu mere at kører på bane med den. Ses vi på Val de Ven (eller hvad banen
i Frankrig hedder) til april

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 12-11-02 15:57

"CBR er noget for piger"

Og "krigen" er startet

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 12-11-02 13:44

Det samme har jeg hørt

Jeg kender faktisk ikke nogen som har fået renoveret deres motor på CBR'er,
på trods af at de har gået meget langt.
Fx. da jeg skulle købe min første CBR1000 (brugt) var jeg rundt ved flere
forhandlere. Alle sagde at både motor og gearkasse kunne holde mindst 150kkm
uden probs. De fleste meget længere. Jeg kender også flere som har CBR600
F1, F2, F4 aldrig haft problemer. Dog skal F1'eren renoveres nu, men den har
vist også gået meget langt. Mener den har rundet 100kkm en gang. Til gengæld
kender jeg også en mindst en CBR1000 som har indtil nu har gået ca. 135kkm,
den bruger ikke nævneværdig olie endnu.

Fra : albert

Dato : 12-11-02 13:48

snip
Til gengæld
> kender jeg også en mindst en CBR1000 som har indtil nu har gået ca.
135kkm,
> den bruger ikke nævneværdig olie endnu.

sådan er det altid - hver gang en kan komme med noget ris om en maskine kan
en anden rose
Tror nok, at den store CBRs problemer med knastkæde kan give seriøse
motorskader hvis den ikke bliver udbedret. Bliver den det, skulle den nok
kunne holde pænt over 100kkm...

mvh Albert
CBR1K til salg :-/

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 12-11-02 15:39

"knastkæde kan give seriøse motorskader hvis den ikke bliver udbedret"

Klart klart. Men min havde gået 60kkm da jeg solgte den uden probs. Den
anden jeg talte om har netop for skiftet sin, men om det er første gang ved
jeg ikke. Men hvis en knastkæde begynder at "snakke" voldsomt, gør man vel
også noget ved det, inden det kommer så vidt at den springer. Og så er
"operationen" jo forholdsvis billig.

Men du har ret, de havde knastproblemer, som de var berygtet for.

Men jeg hentydede hovedesageligt til slid på stempel/cylinder og gearkasse.
Og der har jeg aldrig hørt nogen sige at de skal renoveres i tide og utide,
som det har været tilfældet på visse andre modeller.

Men det er jo heller ikke sådan at det jeg mener er den endegyldige sandhed,
men jeg ville kun tilføje hvad jeg har hørt / gjort af erfaringer, for at
hjælpe Per lidt tættere på et svar på sit spørgsmål

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-11-02 13:40

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:

> Det samme har jeg hørt

Hvad har du hørt? (citér!)

> Jeg kender faktisk ikke nogen som har fået renoveret deres motor på
> CBR'er, på trods af at de har gået meget langt.

Nej, men perfekte er de nu heller ikke. Både 600'erne og 1000'erne er da
kendt for bøvl med knastkædestrammerne. Men det er da en mindre detalje
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Armand

Dato : 12-11-02 23:50

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> [...]
da
> kendt for bøvl med knastkædestrammerne. Men det er da en mindre

Nårj ja - Og så er der jo lige en F4'er her i gruppen, som bøvler emd
sit 2.gear!!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-11-02 01:00

Armand wrote:

> Nårj ja - Og så er der jo lige en F4'er her i gruppen, som bøvler emd
> sit 2.gear!!

Jeg troede bare at det var fordi den fik for mange tæsk
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Armand

Dato : 13-11-02 18:58

> Jeg troede bare at det var fordi den fik for mange tæsk

Jamn.
Mads postulerer jo at Honda'ernes holdbarhed kan(!) skyldes at de køres
lidt mere kedeligt af de traditionelle Honda-købere - At pågældende F4
ikke har kunnet tåle tæsken, er da lige vand til Mads' mølle?

--
Armand.
(der bekræfter: Den får godtnok noget at leve af)

Fra : Mads Lund

Dato : 13-11-02 19:46

> [...]
> lidt mere kedeligt af de traditionelle Honda-købere - At pågældende F4
> ikke har kunnet tåle tæsken, er da lige vand til Mads' mølle?

Kawasaki der ikke køres kedeligt

Fra : Anders Thorup

Dato : 14-11-02 12:51

<SNIP>
> [...]
>
> --
> Armand.
> (der bekræfter: Den får godtnok noget at leve af)

Tjaae,, jeg vil også umiddelbart skyde på at baghjulet står for 70% at de
kørte kilometer
Men han siger jo at den er 5.gears fordi han gerne vil være den eneste der
har sådan en*SS*.

MVH
Anders Thorup (der også kan bekræfte at omtalte F4 har ramt begrænseren mere
end en gang)
Suzuki 250 GSX ´82
http://dfm.divvy.dk/Anders_Thorup
Opret din profil og se andres på http://dfm.divvy.dk

Fra : m.grewy

Dato : 14-11-02 21:00

"Anders Thorup" <Daffy@it.dk> wrote in message

> Men han siger jo at den er 5.gears fordi han gerne vil være den eneste der
> har sådan en*SS*.

Der er endelig en der har forstået hvad jeg har sagt :)
Hvorfor havde noget som alle andre, når man kan ha noget som der ikke er
andre der har :)

Michael

Fra : Henrik Eg

Dato : 15-11-02 16:05

"m.grewy" <grewy@fjern-mig.mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders Thorup" <Daffy@it.dk> wrote in message

> Der er endelig en der har forstået hvad jeg har sagt :)
> Hvorfor havde noget som alle andre, når man kan ha noget som der ikke er
> andre der har :)

det kan jeg kun være enig i...

Henrik Eg
RF900RR

Fra : Armand

Dato : 16-11-02 11:07

Henrik Eg <pilgrim1@worldonline.dk> skrev i en

> "m.grewy" <grewy@fjern-mig.mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse

> det kan jeg kun være enig i...

Ja, måske nok - Men på dén måde??? :-/

--
Armand.

Fra : m.grewy

Dato : 14-11-02 20:58

> emd

Det er godt at jeg ikke har set det :)

Michael

Fra : Jan Vagle

Dato : 12-11-02 15:26

Per wrote:

> [...]
> holdbar i forhold til ydeevnen. Kører langt over 100.000 km uden at skulle

Kom på det: BMW sine boxere må vel være det medst holdbare som finnes ?

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : albert

Dato : 12-11-02 15:53

> Kom på det: BMW sine boxere må vel være det medst holdbare som finnes ?

Gearkassen på de nye har et elendigt ry. De har også lidt
indsprøjtningsprobs.

De gamle boxere (2 ventiler/cyl) har en anden historie

BMW og driftsikker, ville jeg nok sige K modellerne.......

mvh Albert
Drømmer om en K1200GS (jep, ny model..)

Fra : p.jarnbak

Dato : 12-11-02 17:41

"albert" <no.spam@dk> wrote in message

> Gearkassen på de nye har et elendigt ry. De har også lidt
> indsprøjtningsprobs.
>
> De gamle boxere (2 ventiler/cyl) har en anden historie
>
> BMW og driftsikker, ville jeg nok sige K modellerne.......

Ja det med en K model er nok noget den hollandske kører Axel Loef kan skrive
under på.
Han kørte 19,2 km/l i snit over 512000 km og den dyreste rep var en ny
lyddæmper efter
360000 km.Men kardan er ikke godt,den skulde skiftes allerede efter 512000
km sådan noget lort!!!.
Resten var forbremseskiver ved 168k,302k,408k og 512k, bagskive efter
458k.Støddæmper efter
143k,262 og 385k.Generator kul var slidt op efter 388k.Han har tænkt sig at
sælge sin K100RT
når den har gået 600000 km så giv et bud.
Hej Palle.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 13-11-02 12:11

"p.jarnbak" <jarnbak(remove)@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
at
> sælge sin K100RT
> når den har gået 600000 km så giv et bud.

Hej der.

Jeg ved godt at disse cykler nok kan gå langt endnu, og at det nok ikke er
en fis sammenlignet med ovennævnte cykler, men tag et kig her:

<http://www.ultimatejourney.com/motorcycles.html>

Ik' så ringe endda for en bette F650'er, så'n at fise en tur rundt om
planeten...

MvH Aragorn_dk

================
http://www.bmwmc.dk

Fra : p.jarnbak

Dato : 13-11-02 20:22

> [...]
>
> <http://www.ultimatejourney.com/motorcycles.html>
>
> Ik' så ringe endda for en bette F650'er, så'n at fise en tur rundt om

Sådan en lille tur rundt om jorden gjorde formanden for guzzi kluben med en
gammel sp1000 der havde gået en 120-130k FØR
turen startede.Turen var vist nok på omkring 65k , for mere info snak med
Ulrik Harder Guzzi klub dk.
Hej Palle

Fra : Jan Vagle

Dato : 13-11-02 23:08

p.jarnbak wrote:

> Sådan en lille tur rundt om jorden gjorde formanden for guzzi kluben med en
> gammel sp1000 der havde gået en 120-130k FØR
> turen startede.Turen var vist nok på omkring 65k , for mere info snak med

Samme fanden. Rapporten i hve som var nødvendig for at holde den F650 gående
var IKKE imponerende. Sikke noget lort.

Hvad skal til for at producenter kan lave mc som noget andet en legetøj... ?

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Jan Vagle

Dato : 12-11-02 18:45

albert wrote:

> Gearkassen på de nye har et elendigt ry. De har også lidt
> indsprøjtningsprobs.
>
> De gamle boxere (2 ventiler/cyl) har en anden historie
>
> BMW og driftsikker, ville jeg nok sige K modellerne.......

Helvede.. da vil det sige at det ikke går an at købe sig en ny mc der er
ordentlig holdbar ?? (d.v.s tåler 200.000 km uden større renoveringer)

Urk..

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : albert

Dato : 12-11-02 18:48

> Helvede.. da vil det sige at det ikke går an at købe sig en ny mc der er
> ordentlig holdbar ?? (d.v.s tåler 200.000 km uden større renoveringer)

K'erne findes stadig. De gode historier er fra 750 og 1000'erne. Om
1200'erne har samme kvaliteter vides ikke endnu, men mon ikke de er ret
beslægtede...

mvh Albert

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-11-02 19:06

> Helvede.. da vil det sige at det ikke går an at købe sig en ny mc der er
> ordentlig holdbar ?? (d.v.s tåler 200.000 km uden større renoveringer)

Modellerne er næsten aldrig så længe på gaden, så man kan vurdere deres
driftssikkerhed. Der skal jo gerne køres mindst 100.000-150.000km, og det
gøres sjældent over et par år. Så kommer der en opdateret model, og den kan
så have andre problemer..

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-11-02 15:21

Jan Vagle wrote:

> Kom på det: BMW sine boxere må vel være det medst holdbare som finnes ?

Hvad plejer de at gå? Jeg er nemlig ikke så sikker
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Armand

Dato : 12-11-02 23:22

> Hvad plejer de at gå? Jeg er nemlig ikke så sikker

De større boxere havde (har?) deres hyr med tabte ventilhoveder!!

--
Armand.

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 12-11-02 18:40

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Nimbus og Harleyer rundt, der er over 50 år gamle.
>
> Er ovennævnte til dels rigtigt eller har mine "venner" taget pis på mig??

Jeg nævner lige igen den Suzuki GSX 1100-F Rolf Skovløkke kører rundt på.
Den har kørt 270.000 km med den samme motor UDEN at være åbnet eller have
fået skiftet knaster.................så det........

--
Med Venlig Hilsen

Per Milborg Pedersen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 12-11-02 20:08

> [...]
> holdbar i forhold til ydeevnen. Kører langt over 100.000 km uden at skulle

Hej Per

Mange af de moderne vandkølede R4 motorer går langt. Det er rigtigt at en
CBR motor er en af de gode af slagsen. Jeg har selv en CBR 600 F2 fra '94.
Den har gået 96400km og går stadig godt i motoren. Jeg kunne fristes til at
at sige "som ny!". Jeg har hafte den siden 59000km og jeg har endnu ikke
skulle hælde olie på en eneste gang mellem de 12000km lange olieskift
intervaller. Jeg kører som en tøs når den er kold, men bruger gerne hele
omdrejningsregistret når den er varm.

Her er hvad der er gået i stykker på (næsten) 100.000km:
Bagdæmperen døde ved 50-60.000km
Kronrørslejerne døde ved 50-60.000km
Laderegulatoren, som tog batteriet med sig. 65.000km. 900kr ved Schnabel +
300 for batteri.
Koblingspladerne skulle skiftes ved 73.500km. Pris 160kr på tilbud ved Louis
Knastkæde ved 73500. Kan skiftes uden at afmontere andet en ventildækslet
500kr
Min knastkæde har raslet lidt, men jeg opdagede at hvis man pumpede
knastkædestrammeren helt hård og så monterede den uden strammeren kørte frem
og tilbage, altså at den langsom blev klem sammen af skruerne uden at rykke
ud igen, så holder den trykket og er unødvendig at skifte.

Både CBR 600 og 900 har ry for at køre og køre uden problemer. Skal man købe
såden en, så gå efter stand og ikke kilometer på klokken. Jeg kunne godt
finde på at købe en CBR 900 fra 96-99 næste gang.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Armand

Dato : 12-11-02 23:21

Jens Jacob Bager Jensen <bager1(--fjern--)@get2net.dk> skrev i en

> Mange af de moderne vandkølede R4 motorer går langt.

- - - - - Selvfølgelig vil der være talrige eksempler der beviser at så
firkantet er det alligevel ikke, og dog må konklusionen velsagtens være:
Moderne vandkølede motorer er ganske slidstærke (glem dog alt om Honda
VF)!

--
Armand.

Fra : Michael K. S.

Dato : 13-11-02 00:10

On Tue, 12 Nov 2002 23:21:08 +0100, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>Moderne vandkølede motorer er ganske slidstærke (glem dog alt om Honda
>VF)!

Den er vel heller ikke akkurat moderne mere ....1983 !!

Fra : Armand

Dato : 13-11-02 18:55

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

Honda

> Den er vel heller ikke akkurat moderne mere ....1983 !!

Tjaeh :-/

Hvad har senere modeller fået af tekniske lækkerbidskener som VF'erne
ikke har?

--
Armand.
(der ikke fatter at han sidder hér og forsvarer en Honda, og af alle

Fra : Mads Lund

Dato : 13-11-02 19:48

> Hvad har senere modeller fået af tekniske lækkerbidskener som VF'erne
> ikke har?

holdbare materiale valg ?

> Armand.
> (der ikke fatter at han sidder hér og forsvarer en Honda, og af alle
> lige netop en VF)

Det kan jo gå ned ad bakke for enhver

Mads Lund, der lige har været ude og lave et hul i ventildækslet på kawaen,
og monteret en knastsensor deri.
Ninja9RT på operationsbordet

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 14-11-02 23:08

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse

<snip>

> Mads Lund, der lige har været ude og lave et hul i ventildækslet på
kawaen,
> og monteret en knastsensor deri.
> Ninja9RT på operationsbordet

Hvad pokker er en knastsensor ?!?

Er du bange for at knastakslen skal løbe væk eller hva ?

Bent Erik Thomsen
Nær Ålborg
1980 Suzuki GS850GT
Golf III 1.9 TD(i)

Fra : Mads Lund

Dato : 15-11-02 10:07

> Hvad pokker er en knastsensor ?!?

Det ligger lidt i ordet

> Er du bange for at knastakslen skal løbe væk eller hva ?

Jep, jeg vil lave en lille lysdiode som kan forsikre mig om at knastakslerne
stadigt er inde i motoren.

Spøg til side, det er til brug for motorstyringen. Da både indsprøjtning og
tænding kører sekvensielt, skal jeg bruge en føler som kører med 1/2
omdrejningstal. Og der er knastakslen jo rimelig precis. Derved kan
indsprøjtningen styres, så der primært sprøjtes bensin ind mens
indsugningsventilen står åben, samt at der kun tændes når cylindren er i
kompressions slaget, og ikke hver gang stemplet er i top som man "normalt"
gør.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Jack Jensen

Dato : 14-11-02 13:37

> Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> Hvad har senere modeller fået af tekniske lækkerbidskener som VF'erne
> ikke har?

Honda VFR'en har for læææænge siden fået tandhjulsdrevne overliggende
knastaksler.
- Det har de desværre ofret til fordel for V-Tec.
Jeg vil hellere ha' tandhjul

Mvh
Jack
VFR750F
(Vel nok den stærkeste og pålideligste sportstourer, der nogensinde er
lavet)

Fra : Asger Steffensen

Dato : 12-11-02 21:47

> [...]
> Nimbus og Harleyer rundt, der er over 50 år gamle.
>
> Er ovennævnte til dels rigtigt eller har mine "venner" taget pis på mig??

Det er sikkert rigtig nok. I hvert fald 600 har jeg også hørt om skulle
kunne køre temmelig langt. Men det er jo ikke et nyt fænomen. Yamahas gamle
XJ900 og XJ650 kunne også snildt gå 150.000 km uden vøvl, og det samme
gælder vist også FJ1200.
Der er masser af cykler som ved vedlighold efter forskrifterne kan køre
masser af kilometer, og runde 100.000 uden renovering. BMW er som regel også
ret stabile. Jeg læste engang om en hollænder der havde rundet 550.000 km på
en K100RS uden renovering.

Asger
ZX-10

Fra : Per

Dato : 13-11-02 09:13

TIl ALLE!
Jeg siger tak for den enorme response mit indlæg har givet.

Det har været interessant at følge tråden.

TAk for hjælpen.

Per!