bremsestempel
Fra : michelangelo

Dato : 12-11-02 06:42

Hejsa, jeg fik netop fat i et nyt bremsestempel til min DR500, men kan ikke
rigtig få det til at passe ned i kaliberen. Skal det ikke umiddelbart kunne
glide helt ned (det går kun få cm ned før det stopper)?

Mvh Lasse

Fra : Carsten

Dato : 12-11-02 09:07

"michelangelo" <essalj@bigfoot.com> wrote in message
> [...]
kunne
> glide helt ned (det går kun få cm ned før det stopper)?

Det stop du støder på er sandsynligvis blot den inderste o-ring/pakning.
Det passer meget godt at den lige skal have et ekstra klem for at komme
over det punkt. Brug dog ikke vold !!

Carsten

Fra : HJK

Dato : 12-11-02 13:11

> [...]
kunne
> glide helt ned (det går kun få cm ned før det stopper)?

Jeg skal ikke kloge mig på DR500.
Men når man generelt skifter stempel i en hydraulisk bremse ved køkkenbordet
bør man forsigtig slibe kalibren med et stykke vandslibepapir nr 600 eller
800 for at få urenheder væk. Derefter sætter du nye pakninger i, efter det
hele har fået en omgang med spcialfedt der er lavet til formålet.
Når man gør det på et specialværksted bliver kalibrene honet i stedet for
vandslibepapiret.
mvh
HJ

Fra : michelangelo

Dato : 12-11-02 21:39

Tak for svarene drenge....det var de inderste o-ring som sad i vejen
Carsten....og tak for tippet om slibning HJ.

Mvh Lasse