Vurdering af Sony/Ericsson T300
Fra : Kim Simonsen

Dato : 12-11-02 00:38

Hejsa!

Jeg skal til at købe en S/E T300, har i forvejen en T66, og vil derfor lige
høre om der er nogen der vil anbefale mig at beholde T´66´eren?!?
Og om der er nogen der har gode/dårlige erfaringer med T300?!?
Er det et godt display, osv osv..?

Mvh. Kim

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 12-11-02 19:33

"Kim Simonsen" <kes@post.cybercity.UDSKIFTDETTEMEDDK> skrev i melding
> [...]
> høre om der er nogen der vil anbefale mig at beholde T´66´eren?!?
> Og om der er nogen der har gode/dårlige erfaringer med T300?!?

Der ser ut som T300 er en meget god telefon. Den selger godt, og har mange
finesser. For min del, er det dumt den ikke har kalender (kun oppgaver).

I motsetning til Nokia 7210, kan du med SE T300 og T68 ha en del gøy (sjov)
med displayet. Nevner "temaer" og "bakgrunner" som et godt eksempel. Selv om
SE-telefonene kun har 256 farger, er de egentlig gode nok.

Det som er omtalt som negativt er bl.a. at displayet sitter utsatt til for
riper, men det finnes ripefjerningspasta/tannkrem, eller man kan kjøpe et
nytt deksel. Kun "over-dekselet" kan skiftes. Nevner også at batteriet
ligger litt løst, men dette kan fikses med en liten pappbit. Videre er
kanskje telefonens utseende ikke etter alles smak. Jeg ville definitivt
valgt det mørkegrønne dekselet.

Henviser til en ganske grundig test, se link:

http://www.mobile-review.com/review/sonyericsson-t300e.shtml
I testen står det først at telefonen har kalender. Det er det da også, men
det var på en test-modell. Senere i testen brukes en nyere utgave, og der er
kalenderen tatt bort. IDIOTISK av SE, som har hatt så gode kalendere!!!!!
Det er jo omtrent kun T300 som ikke har kalender. Til og med den nye
minimalist-telefonen T100, som kammer etter nyttår, har kalender. Hadde T300
hatt kalender, hadde jeg kjøpt en, så snart den kommer til Norge!

En annen test (tysk) finner du her:

http://www.xonio.com/features/feature_8863121.html?tid1=7177&tid2=6875

Sjekk ellers interaktiv demo på Sonyericssons hjemmeside, samt last ned
manual fra samme sted. Søk også på ulike søkemotorer. Lykke til!

Mvh

Thorolv Valentinsen