Hvilket program til java?
Fra : SonofonoS

Dato : 12-11-02 00:44

Hej NG.

Jeg har nu igennem et par måneder brugt kawa 5.0 som udviklingsværktøj,
eller hvad det nu hedder. Jeg har for nyligt prøvet et der hedder eclipse,
men kan ikke helt få det til at køre. Er der nogen der har andre forslag?
En evt. grundig gennemgang af opsætningen og kørsel af eclipse ville også
kunne bruges.

Og så lige et bonusspørgsmål: Hvilke "layout" bruger I til GUI i java? Jeg
er selv begyndt at bruge noget der hedder XyLayout, hvor man simpelthen
indtaster x og y koordinater som startpunkt og så en højde og længde. Er der
andre mere simple, hvis det er muligt, layouts? Har XyLayout nogle svagheder
i forhold til andre?

På forhånd tak

SonofonoS

Fra : Brian Matzon

Dato : 12-11-02 07:04

SonofonoS wrote:
> [...]
> andre mere simple, hvis det er muligt, layouts? Har XyLayout nogle svagheder

Lær GridBagLayout - den er "kompleks" (gu er den ej!) men når man kender
den, kan den *alt* - well næsten :)

/Brian Matzon

Fra : Sorenpa

Dato : 12-11-02 08:34

> [...]
> En evt. grundig gennemgang af opsætningen og kørsel af eclipse ville også

Jeg bruger selv JCreator ( den kan hentes gratis)som jeg er rimlig glad for,
jeg har også arbejdet med Forte, men den er noget tung at arbejde med,men
indeholder en million muligheder, om det så er en fordel .......

MVH søren pa

Fra : Lars Dam

Dato : 12-11-02 09:33

idea kan anbefales; www.intellij.net (for den 'gratis' udgave).

> [...]
>andre mere simple, hvis det er muligt, layouts? Har XyLayout nogle svagheder

Ja. XyLayout har de ulemper at dine positioner er fixed, så hvis du
kører dit program på en anden platform ser dine fonts anderledes ud,
og vil højst sandslynligt gøre at dine komponenter ser underlige ud,
fordi de er layoutet til et bestemt font. Du kan heller ikke dynamisk
skifte fonte eller tekster i dit program uden at ødelægge dit layout.

Gør som der er blevet anbefalet, Lær GridBagLayout. Brug evt. til at
starte med en kombination af de andre layoutmanagere
(border,grid,card) for at få styr på LM.

>På forhånd tak
>
>SonofonoS

vh. ld

---
"Time is the fire in which we burn"

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-11-02 12:16

Lars Dam skrev:

>idea kan anbefales; www.intellij.net (for den 'gratis' udgave).

Jeg har kun lige prøvet den lidt, men den ser ud til at være til
at have med at gøre. Den blev anbefalet kraftigt af en der havde
været med til at udvikle en *stor* spplikation i ren Java.

Hvis man ikke er til de store kanoner, er JCreator suveræn som et
enkelt IDE som er fint til 'overskuelige' programmer.

--
Bertel

Fra : Thomas Saxtoft

Dato : 13-11-02 08:52

"SonofonoS" <sonofonos@hotmail.com> wrote:

>Jeg har for nyligt prøvet et der hedder eclipse, .... Er der nogen der har andre forslag?
Er blevet diskuteret livligt for nylig. Har din server dem ikke så kig
på Google:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&th=9d316e984b21b9c5&seekm=3d90a3a6%240%2438977%24edfadb0f%40dspool01.news.tele.dk&frame=off

>Og så lige et bonusspørgsmål: Hvilke "layout" bruger I til GUI i java?
En anden layout manager jeg selv har glæde af:
http://www.javaworld.com/javaworld/javatips/jw-javatip129.html
Og generelt gælder det vist at man har brug for mange paneler for at
få det til at se godt ud.

Thomas