Det var den mandag aften...
Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-11-02 23:43

Hæ!

I bedste motortossestil vil jeg da lige fortælle om hvordan min mandag
aften forløb
Det startede med at Pein nævnte at jeg da lige kunne kigge forbi
go-kart banen i Aalborg for at se at offroadere da også virkede på asfalt.
Nåmen jeg kom hjem ved 18-19-tiden, tog en time på sofoaen og ringede til
Rittig, for at tjekke om jeg nu huskede rigtigt. Jojo, som Pein sagde, så
startede de ved 20-tiden med lidt kart-ræs først. Rittig sprang dog lige
over denne gang. Han missede ellers nogle sjove stunts, deriblandt en god
sammenkørsel
Det var jo fint, så med lidt hjælp fra krak fandt jeg frem til go-kart
centret. Desværre var de lige blevet færdige med at køre, da jeg ankom ved
2045 tiden, men flink som indehaveren var, lod han dem lige køre lidt
endnu. Det var meget fint, for Søren Lindholt lod mig da lige prøve nogle
runder på WR'en. Det var sjovt, meget sjovt Jeg lærte også hurtigt at
det ikke bare er for sjov man lader dækkene varme op :o/ Endda to gange i
løbet af 5 minutter... Jeg har allerede lært stilen
WR'en tog heldigvis ingen skade og det var jeg da egentlig ret glad for,
det ville være lidt dumt at smadre hans cykel :-| Sådan en er jo heldigvis
også bygget til vandret kørsel
Pudsigt nok prøvede jeg endda at køre rimelig pænt. Problemet (ét af dem :)
var bare at hvor jeg på fazeren er vant store kurver med god
hastighed+tænketid og at ting skraber imod når man kører hurtigt nok, så
ormer man sig rundt på sådan en go-kart bane og har travlt med at lure
næste sving af allerede inden man er ude af det man er i. Det kræver øvelse
Følingen med underlaget er også ret ikke-eksisterende ifht. en
gadecykel, det hele gynger rundt og dækkene glider lystigt
Et tredje problem er at det er så helvedes sjovt Pissesjovt
faktisk
Aftenen blev afsluttet med en rigtig god weissbier på The Wharf suppleret
med lokum-alrum historier fra Japan og maskingeværhistorier fra Canada -
gæt selv hvem der fortalte
Fazeren måtte da også sande at det var lidt glat inde på Vesterbro, for
bagenden kørte lidt slalom da jeg startede ud, men den fandt heldigvis sin
plads i en fart igen
At min sambo havde lavet noget der mindede om mad da jeg kom hjem, var jo
bare prikken over i'et
Jep, jeg skal absolut have mig en offroader hurtigst muligt og Jan mente
absolut at han nemt kunne finde en dt125r for 11-12k, så hvis han har ret i
det, så er det sådan en jeg skal have.
--
mvh Jes Vestervang - motortossestyle
FZS600 - skaterstyle

Fra : Pein

Dato : 12-11-02 02:18

"Jes Vestervang" skrev ...
> Jep, jeg skal absolut have mig en offroader hurtigst muligt og
> Jan mente absolut at han nemt kunne finde en dt125r for
> 11-12k, så hvis han har ret i det, så er det sådan en jeg skal
> have.

Det skal nok passe. Jeg gav 20.000 for min, og den var i fin original
stand med der ganze molevitten, flot at se på, og havde kun kørt 7.500
km.

Jeg burde nok have købt een der lignede et lig, for der gik jo ikke ret
lang tid.....
Og efter Sønderjysk Terræncross for et par uger siden, er det nu
komplet, at alle 7 kåbe-/skærmdele er blevet mere eller mindre smadret.
Jeg manglede kun styrkåben, men den fik lige turen

Mvh. Pein
Honda TransAlp (ganske pæn på afstand)
Yamaha DT125R (med masser af gaffatape)

Fra : Mads Lund

Dato : 12-11-02 11:36

Ja det var som altid god spas.

Efter det totalt uretfærdige Gocart ræs slæbte vi cyklerne ind på banen. Og
tændt som altid hoppede jeg ombord på WR'en gav den lidt gas og smed den så
i absolut første sving. Tumpen havde lige glemt at kombinationen at frost
kolde crossdæk og glat betongulv har friktion som et æg på porcelæn. Nå men
op igen og igang med at varme dækkene op. Og det kom da til at gå meget fint
efterhånden.

For dem som aldrig har prøvet sporten kan det nævnes at der er så lidt bid,
at forhjulet konsekvent glider i svingene og bare den mindste accleration
før man har tyngdepunktet ret over dækkenes kontakt punkt giver vilde
broadslides. Men det er hammer sjovet og man slår sig oftest ikke ret meget
når man vælter (men det kommer vi tilbage til). Jan havde på mystisk vis
fået overtalt Søren til at låne XT350'eren. Og Jan er et kapittel for sig
når der køres ræs. Så det kom ikke bag på nogen at han på 2. omgang kørte
dødsdrom rundt på banden i en sving, selv om han højtideligt havde
proklameret at "... jeg skal nok køre pænt forsigtigt..." Og i selve ræset
skubber og maser han så man bliver helt nervøs. Jeg fik f.eks først en hofte
tackling og dernæst hans støvle ind i forhjulet, hvorved relativt normalt
tænkende individer trækker sig og lader ham komme foran.

Selve klubmesterskabet endte hvist med at Poul vandt som han plejer med Jan
og Søren på 2. og 3. pladsen og så var vi vist 3 mand på en delt 4. plads.
Efter KM skulle vi køre røver heat. Og der er en sport hvor den dårligst
placerede udgår, og resten køre et nyt heat. Jeg blev igen uretfærdigt
lukket af af Jan og bremsede WR'en istå. Så jeg var ude. Næste heat kørte
Jan ind i siden af Mikkel (de var vist ca lige gode om det) med det resultat
at Jan styrtede, og så stod finalen mellem Mikkel og Søren. Mikkel trak det
længste strå og var umulig resten af aftenen.

Efter det hele var overstået kom Jes, og så måtte vi på den igen. Da der jo
var lagt op til free style ræs skulle der jo leges lidt med udskridninger og
wheelie kørsel (og banen er altså meget lille og glat) og efter jeg havde
forceret et sving i ren speedway stil, blev udskridningen lige i overkanten.
Og istedet for at holde gas på og lave en lowsider slap jeg gassen og lavede
en mellem ting mellem en highsider og en perfekt redning. Resultatet var
ikke destomindere at jeg idag har et blåt mærke på størrelse med en hånd på
den ene hofte, og temmelig ondt i den ene albue.

Da vi var færdige med ræset skulle Mikkel og jeg finde hjem i mørke. Og lur
mig om vi ikke farede så meget vild, at det tog 2 timer at køre de 18 km
hjem. Til gengæld var begge cykler meget mudrede, støvlerne var blevet våde,
Mikkel havde været i alvorlig infight med nogle genstridige træstammer (som
vandt) og jeg var nær faldet på hovedet i en sø (de er meget svære at se om
natten).

Så idag er jeg meget træt, har ondt flere steder på kroppen, og synes
egentlig det var så sjovt igår at vi hellere må finde på noget lignende i
weekenden.

Mads Lund
WR200

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 12-11-02 18:35

> Så idag er jeg meget træt, har ondt flere steder på kroppen, og synes
> egentlig det var så sjovt igår at vi hellere må finde på noget lignende i
> [...]

Den er jeg med på

--
Med Venlig Hilsen

Per Milborg Pedersen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-11-02 22:35

Per Milborg Pedersen wrote:

> Den er jeg med på

Også mig! Jeg mangler bare en ræser :-/ Og nej Per, Fazeren skal ikke
gennem samme oplevelser som din Gumse!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Lars Henrik

Dato : 12-11-02 20:55

Jes Vestervang wrote:

> [...]
> absolut at han nemt kunne finde en dt125r for 11-12k, så hvis han har ret i

tar' man bare ud til go'kart banen med sin racer og får lov til at køre, sådan
bare lige ???

hilsen Lars Henrik team-sneglefart.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-11-02 22:21

"Lars Henrik" <lars-h@team-sneglefart.dk> skrev i en meddelelse

> tar' man bare ud til go'kart banen med sin racer og får lov til at køre,
sådan
> bare lige ???

Nej!
Men hvis man nu helt tilfældigt er medlem af Aalborg Off-Road MC Klub, så
kan alt jo lade sig gøre.

Rittig

Fra : Lars Henrik

Dato : 13-11-02 17:29

Claus Rittig wrote:

> [...]
>
> Nej!
> Men hvis man nu helt tilfældigt er medlem af Aalborg Off-Road MC Klub, så

aaaaha, hvor dum kan man være, selvfølgelig igennem AaORMCK............

hilsen Lars Henrik team-sneglefart.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-11-02 22:12

> aaaaha, hvor dum kan man være, selvfølgelig igennem AaORMCK............

Jaja. Det viser sig at nogle go-cart bane bestyrere også er mennesker. Så vi
fik en aftale istand med at køre et grand prix i go-carts til helt normal
pris (så de har lidt indtægter på os), efterfulgt af et grand prix på
cyklerne.
2 X god underholdning på een aften, slet ikke dårligt.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 13-11-02 19:33

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> [...]
Vesterbro,
> for bagenden kørte lidt slalom da jeg startede ud, men den fandt

Og de to ytringer lader vi lige stå et øjeblik!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-11-02 22:55

Armand wrote:

> Og de to ytringer lader vi lige stå et øjeblik!

Hæ! Jeg tror nu ikke at varme dæk ville have hjulpet meget alligevel,
for der var altså rim på vejen og så meget gas fik den altså heller ikke.
Det var da egentlig også meget sjovt at prøve, for normalt slingrer
bagenden ikke hvis bagdækket slipper ...men jeg er nu glad for at den
ikke tiltede for mig
--
mvh Jes Vestervang
FZS600