10.2.2 værsgo
Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 11-11-02 23:31

Via Softwareopdatering. Den fylder 24,4 MB og der står flg.:

"
10.2.2-opdateringen forbedrer funktionaliteten og stabiliteten i følgende
programmer og teknologier: Adressebog, iChat, IP Firewall, Mail,
Printercentral, Rendezvous, Sherlock og Windows file service discovery.
Derudover indeholder den de opdateringer, der tidligere blev leveret med
Security Update 2002-09-20.

Der er flere oplysninger om denne opdatering på adressen
http://www.info.apple.com/kbnum/n107140
"

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-11-02 01:18

Henning Vestergaard Poulsen <henningpoulsen@mac.com> wrote:

> [...]
> Security Update 2002-09-20.
>
> Der er flere oplysninger om denne opdatering på adressen
Ja, og Mail kan nu læse æ ø å. Ah...

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-11-02 10:07

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Ja, og Mail kan nu læse æ ø å. Ah...

Desværre passer det ikke Jeg havde åbnet en mail fra berlingske,
som jeg allerede havde sat til iso-8859-1

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 12-11-02 10:23

> Desværre passer det ikke Jeg havde åbnet en mail fra berlingske,
> som jeg allerede havde sat til iso-8859-1

Handler det ikke bare om at afsender ikke angiver tegnsæt. Prøv at kigge
i headerne i din Berlinske mail. Det er ikke hos Mail.app at problemet
ligger.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-11-02 12:23

> Handler det ikke bare om at afsender ikke angiver tegnsæt. Prøv at kigge
> i headerne i din Berlinske mail. Det er ikke hos Mail.app at problemet
> ligger.

jow, jeg har skrevet det til dem masser af gange. Første gang fik jeg
default-svaret, at Mac udgjorde en så lille procentdel, at... [de ikke
gad at tage sig af det], og de andre gange har de simpelthen ikke
svaret! Alt andet svarer de på, men ikke det. Det tåbelige er, at dem
der laver deres nyhedsbrev (tror jeg nok) AOK (eller i hvert fald har
noget med teknikken at gøre), ikke har de ringeste problemer med at
tilføje deres nyhedsmail et charset.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-11-02 13:55

> [...]

> default-svaret, at Mac udgjorde en så lille procentdel, at... [de ikke
> gad at tage sig af det], og de andre gange har de simpelthen ikke

Jeg har altså aldrig oplevet æ, ø og å problemer i hverken Entourage
eller Outlook Express.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-11-02 21:38

In article <B9F5EE28.AEB2%henningpoulsen@mac.com>, Henning Vestergaard Poulsen wrote:
> [...]
> Security Update 2002-09-20.
>
> Der er flere oplysninger om denne opdatering på adressen

En af de store ting er journaling file system. Sikrer at
maskinen ikke skal lave diskcheck hvis styresystemet crasher,
ligesom sandsynligheden for at miste data ved OS crashes er
minimeret.

Man skal ud i prompten og bruge diskutils for at slå det til.
Det koster dog en smule i performance.

--
---