hjælp søges
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 11-11-02 22:37

Godaften

For noget tid siden spurgte jeg her i gruppen om der var nogen der kunne
anbefale en kinesisk restaurant, og der blev anbefalet en i hvidovre, som vi
så tog til. Det var gude godt, så i mogen skal et par kollegaer og jeg derud
og spise. Jeg ville gerne ringe derud og bestille bord, men nu er mit
problem, jeg kan ikke huske hvad den hedder, eller hvor den ligger, hvilket
gør det sværre for mig at finde den.

Kan du hjælpe mig, vil jeg blive over lykkelig.

På forhånd tak

Bolette

Fra : Las Olsen

Dato : 11-11-02 23:31

"Bolette Nielsen" <Bobo@nospam.kimj.dk> wrote in message

> [...]
> og spise. Jeg ville gerne ringe derud og bestille bord, men nu er mit
> problem, jeg kan ikke huske hvad den hedder, eller hvor den ligger, hvilket

så mange kinesiske restauranter, kan der vel ikke være i Hvidovre - og
du har vel en ide, om hvor den lå henne? Prøv telefonbogen....

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 12-11-02 11:28

> så mange kinesiske restauranter, kan der vel ikke være i Hvidovre - og
> du har vel en ide, om hvor den lå henne? Prøv telefonbogen....

Du tror måske ikke jeg har prøvet at finde den før jeg spurgte her? Når nu
du ikke har et ordenligt svar, synes jeg blot du skal undlade at svare.

Fra : Las Olsen

Dato : 12-11-02 18:43

> Du tror måske ikke jeg har prøvet at finde den før jeg spurgte her?

Det har du åbenbart ikke - for der er tre kinesiske restauranter i
Hvidovre, de står alle i telefonbogen, inkl. den du ikke kunne huske.

> Når nu du ikke har et ordenligt svar, synes jeg blot du skal undlade at svare.

Indrøm det bare - du var for doven til selv at undersøge det ordenligt.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 12-11-02 22:12

Las Olsen <hanegal@hotmail.com> skrev i en
> Det har du åbenbart ikke - for der er tre kinesiske restauranter i
> Hvidovre, de står alle i telefonbogen, inkl. den du ikke kunne huske.

> Indrøm det bare - du var for doven til selv at undersøge det ordenligt

Okay, jeg tilstår, jeg har IKKE kigget i en telefonbog, for sådanne en
findes ikke her i huset, men du kan jo tro hvad du vil, men her i huset
bruger vi nettet, og jo, jeg har selv prøvet at finde den/dem

Sikke mange beskyldninger man skal modtage fordi man tillader sig at stille
et lille spørgsmål.

Fra : Tina

Dato : 11-11-02 22:26

"Bolette Nielsen" <Bobo@nospam.kimj.dk> skrev i

> [...]
> bruger vi nettet, og jo, jeg har selv prøvet at finde den/dem
>
> Sikke mange beskyldninger man skal modtage fordi man tillader sig at

Nu får jeg sikkert også alt muligt at vide, men jeg vover alligevel pelsen:

Ikke for noget, men du lyder altså enormt negativ i de fleste af de svar du
har givet, hvor folk er kommet med forslag til, hvor du selv kunne lede
efter restauranten!

Telefonbogen:

Der findes både http://www.krak.dk og http://www.degulesider.dk på nettet,
så dén med at man ikke har en papirudgave og bruger nettet, er altså lidt
tynd, efter min mening.

Og så et lille tip til en anden gang, så du ikke kommer i samme situation
igen:

Hvis du har været ude og spise et sted, og du synes det er værd at vende
tilbage engang, så snup et visitkort fra restauranten med hjem. Alle re
restauranter jeg kender, har alle en lille holder stående med visitkortne
lige omkring deres betalingssted, på disken. Spørg efter det, hvis du ikke
kan se det.

Så har du adresse og telefonnummer til en anden god gang.

Med venlig hilsen

Tina

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 12-11-02 22:42

Hej Tina

Tina <misstinadk@hotmail.com> skrev i en
> Nu får jeg sikkert også alt muligt at vide, men jeg vover alligevel
pelsen:

Nææææææææ, dit indlæg er ikke til at være negativ over

> Ikke for noget, men du lyder altså enormt negativ i de fleste af de svar
du
> har givet, hvor folk er kommet med forslag til, hvor du selv kunne lede
> efter restauranten!

Jeg mener absolut ikke jeg er særlig negativ, kun over Las Olsen's indlæg,
man føler sig bare ikke særlig velkommer til at spørge om noget med hans
udtalelse, andet er der såmen ikke i det.

> [...]
> så dén med at man ikke har en papirudgave og bruger nettet, er altså lidt

Jamen så må jeg jo ha' kigget de forkerte steder, men beskyldningerne om at
jeg ikke har undersøgt det først er noget vås at skrive, det ved han jo ikke
en dyt om, og igen, det har jeg faktisk gjort. endvidre troede jeg også
disse NG var til for at stille spørgsmål.

> [...]
> lige omkring deres betalingssted, på disken. Spørg efter det, hvis du ikke

Det var selvfølgelig en godt løsning, tak for tipset

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Las Olsen

Dato : 12-11-02 23:09

> Jamen så må jeg jo ha' kigget de forkerte steder, men beskyldningerne om at
> jeg ikke har undersøgt det først er noget vås at skrive,

Jeg foreslog telefonbogen - om det så er på papir eller på nettet, er
vel ligegyldigt. Ikke desto mindre kunne du have fundet hvad du søgte i
den - så mit stærkt indlysende (når jeg selv skal sige det) forslag var
da ikke så ringe endda.

Håber du fik noget godt at spise - uden for meget surt i den søde sovs.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 12-11-02 23:49

"Bolette Nielsen" <Bobo@nospam.kimj.dk> skrev i en meddelelse
klip

> [...]
at
> jeg ikke har undersøgt det først er noget vås at skrive, det ved han jo

klip

Kunne du måske forestille dig, at andre mennesker kunne opfatte ovenstående
citat som negativt?
De færreste bryder sig om at blive karakteriseret som vås og ikke vide en
dyt.
Vi andre kan jo ikke se, om du måske sidder med et skævt smil - vi kan kun
se bogstaverne.

Hilsen Inger

Fra : Queenie

Dato : 11-11-02 23:50

"Bolette Nielsen" skrev d. 11-11-02 22:37 dette indlæg :
> [...]
hvilket
> gør det sværre for mig at finde den.
>
> Kan du hjælpe mig, vil jeg blive over lykkelig.

Dong-Fang
Hvidovrevej 136, 2650 Hvidovre, Tlf.: 36 48 88 28
?

http://www.kandu.dk/

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 12-11-02 11:30

Queenie <Queenie.news@kandu.dk> skrev i en

> Dong-Fang
> Hvidovrevej 136, 2650 Hvidovre, Tlf.: 36 48 88 28

Tusinde tak for hjælpen, svar som din kan man i det mindste bruge til noget.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Nick Price

Dato : 12-11-02 13:09

> Queenie <Queenie.news@kandu.dk> skrev i en

> Tusinde tak for hjælpen, svar som din kan man i det mindste bruge til
> [...]

Nå nå. Bitre kommentarer kan man åbenbart også bruge?

- Nick

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 12-11-02 13:28

Hej Nick

Nick Price <nick.price@pcplayer.dk.fjernmig> skrev i en
> noget.

> Nå nå. Bitre kommentarer kan man åbenbart også bruge?

Hvis det er mit overstående svar du hentyder til, er det blot ment venligt,
men hvis det er det andet svar, jo, så er jeg lidt bidre, det kan vi være
ganske ening om. Jeg bliver blot rimelig irriteret over sådanne svar: > "så
mange kinesiske restauranter, kan der vel ikke være i Hvidovre - og
du har vel en ide, om hvor den lå henne? Prøv telefonbogen....", ville du
selv være tilfreds med sådanne et svar?

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-11-02 18:34

Som "Bolette Nielsen" <Bobo@nospam.kimj.dk> wrote in message
news:aqql4o$vb4$1@news.cybercity.dk...> så rigtigt skrev:

> Når nu
> du ikke har et ordenligt svar, synes jeg blot du skal undlade at svare.

vh

Jan
- der prøver at overvinde sin Altzheimer Light og huske hvad pokker der nu
var med de der sten og glashuse....!

Fra : Queenie

Dato : 11-11-02 23:55

> [...]
hvilket
> gør det sværre for mig at finde den.
>
> Kan du hjælpe mig, vil jeg blive over lykkelig.

Sørme så her er dit gamle spørgsmål
http://www.kandu.dk/dk/news/164852/groupid/20202

http://www.kandu.dk/

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-11-02 14:19

> [...]
> og spise. Jeg ville gerne ringe derud og bestille bord, men nu er mit
> problem, jeg kan ikke huske hvad den hedder, eller hvor den ligger,

Hej Bolette,

lige til en anden god gang, så vil jeg lige gøre dig opmærksom på at google
faktisk indekserer nyhedgrupper, og en søgning på dit navn + kinesisk ville
hurtigt have giver dig svaret:

<http://groups.google.com/groups?q=Bolette+Nielsen+kinesisk>

--
Jakob Andersen

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 12-11-02 14:34

Hej Jakob

Jakob Andersen <jakob@effectus.dk> skrev i en

> [...]
google
> faktisk indekserer nyhedgrupper, og en søgning på dit navn + kinesisk

Jeg vidste godt nok ikke jeg kunne finde mit gamle spørgsmål + svar på
google, men jeg søgte ellers på google for at finde restauranten, uden held,
men tak for tipset, så ved jeg det til en anden god gang

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Queenie

Dato : 12-11-02 19:48

Jeg forstår ikke, at folk i det hele taget gider bruge tid på at svare,
hvis de ikke har noget fornuftigt at sige. Det er ikke os allesammen
(ikke ment som kritik Bolette ..), der er lige gode til at bruge
internettet, og nogen bruger dette forum + newsgroups som det det er ..
en hjælp. Hvorfor dog i det hele taget bruge tid og energi, istedet for
bare at surfe videre til næste spørgsmål, hvis I ikke gider hjælpe?
Smålige folk har vi sgu nok af! Gør dog som Jakob og hjælp den stakkels
kone i stedet for .. Så er I også selv fri for at "skulle læse åndsvage
spørgsmål igen" (igen ikke ment som kritik af dig Bolette)

Jeg håber, du får/havde en dejlig middag!

http://www.kandu.dk/

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 12-11-02 22:29

> [...]
> kone i stedet for .. Så er I også selv fri for at "skulle læse åndsvage
> spørgsmål igen" (igen ikke ment som kritik af dig Bolette)

Dit indlæg er til UG, tak for din opbakning, og din hjælp.

> Jeg håber, du får/havde en dejlig middag!

Skøn middag, sidder nu og har helt dårlig samvitighed over alt det jeg har
spist *G*. Men for pokker det smagte godt.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Las Olsen

Dato : 12-11-02 23:16

"Queenie" <Queenie.news@kandu.dk> wrote in message

> Jeg forstår ikke, at folk i det hele taget gider bruge tid på at svare,
> hvis de ikke har noget fornuftigt at sige.

Hvis man tilsyneladende ikke selv kan finde ud af at slå op i
telefonbogen, hvad er der så i vejen med at råde til det? Om man slår op
i en
"gammeldags" telefonbog eller i en moderne som Google er vel
ligegyldigt. Faktum er jo, at svaret er begge steder. Så "kom ikke her",
som de siger Syd for Køge

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 13-11-02 19:55

Bolette Nielsen <Bobo@nospam.kimj.dk> skrev i en

Godaften.

For at gøre en ende på dette indlæg, vil jeg takke ALLE ( incl. Las Olsen
) for deres svar, gode som dårlige , selvom jeg til tider har svaret
lidt spidst, mener jeg det dog ikke så slemt, husk blot på det, jeg er i
grunden en ganske flink person hvis jeg selv skal sige det *GG*.

Mange VENLIGE hilsner fra

Bolette