Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hvordan gør man ?
Fra : Dyl

Dato : 11-11-02 21:53

Hvordan ser man hvilket grafikkort der sidder i maskinen ?

Formterede dyret uden at lægge mærke til dette inden samt hvilken driver der
blev brugt, og nu står jeg - 7 timer efter - med håret i postkassen og win
98 installeret.

Skilte pc'en ad og så, at fabrikaten er 3DFX Interactive og fandt da også
sidder herom på nettet, men det kan jo være mange forskellige kort - eller
hvad ?

Der er TV-out (S-VHS) udgang på kortet hvis det kan hjælpe.

Ved ikke om det har betydning, men skærmen er en gammel Olivetti men jeg har
set denne fungere fint med omtalte pc ??

Please hjælp da jeg er ved at blive godt irriteret - gerne til min mail da
TDC's Nyhedsservere ofte bruger flere dage om at blive opdateret - Sorry
til Jer, som måske også kunne bruge svaret

/Bjarne (dyl)

Fra : Michael Holm

Dato : 12-11-02 08:47

Du finder det precise nummer på hoved-chippen, og prøver at finde en driver
til den chip.

Jeg tror ikke at det er 3dfx kortet der er primær grafikkortet, lavede de
ikke kun 3Dadd-on kort?

Hvis du installere windows XP, identificere den sikkert kortet. Så kan du jo
altid re-installere 98 senere.

Eller køb et GF4MX200 - det koster jo ikke en million.

--Michael

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-11-02 09:46

"Michael Holm" <Michael@Holm.org> crashed Echelon writing

> Du finder det precise nummer på hoved-chippen, og prøver at finde en
> driver til den chip.
>
> Jeg tror ikke at det er 3dfx kortet der er primær grafikkortet, lavede
> de ikke kun 3Dadd-on kort?

Voodoo Banshee, Voodoo 3, 4 og 5 er alle fuldt ud grafikkort. Voodoo 1 og 2
er kun decideret 3D accelerator kort som krævede/kræver et eksisterende
grafikkort.

--
Bjarke Andersen