Andet multimedie
bentjuul 3670
Lav fronter i Photoshop
Fra : Anders Brandt

Dato : 11-11-02 19:37

Jeg har brug for at lave fronter til brug på vejrkort ála de der ses på
http://i.cnn.net/cnn/.element/img/1.0/weather/cnn/europe_forecast.jpg
hvordan mkan man det i Photoshop 7.0 - eller kan man overhovedet det?

Jeg ved man kan lave rør med "pen-værktøjet", men selve trekanterne og
bulerne på fronterne kan de også laves?

Mvh
Anders

Fra : Digit

Dato : 11-11-02 21:20

"Anders Brandt" ræsonnerede, og skrev d. 11 nov 2002:

> [...]
> hvordan mkan man det i Photoshop 7.0 - eller kan man overhovedet det?
>
> Jeg ved man kan lave rør med "pen-værktøjet", men selve trekanterne og

Forventer du at reproducere samme mængde cirkler og "kurver" som i link-
eksemplet?

Photoshop kan *alt* <s>, men i dette henseende vil jeg tro du skal have fat
i et såkaldt "vektor-baseret" billedbehandlingsprogram (eks. Illustrator,
Freehand, Corel Draw mv.) og udnytte disse programmers distort filter
muligheder (hvad angår paths).

Du vil sandsynligvis -uanset hvilket program- få problemer med at opnå
samme vilkårlighed/"hakkethed" i dine streger som i eksemplet.

--
/Digit

»The enigma lies broken
Searching for those precious moments
Reaching for a higher of existence
Like a newborn migrant in the void«
Dimmu Borgir

Fra : Anders Brandt

Dato : 12-11-02 19:37

> Forventer du at reproducere samme mængde cirkler og "kurver" som i link-
> eksemplet?

Ja, noget i den stil

> [...]
> Du vil sandsynligvis -uanset hvilket program- få problemer med at opnå
> samme vilkårlighed/"hakkethed" i dine streger som i eksemplet.
Findes der ikke et plugin eller lignende der kan klare den slags?

Mvh
Anders