Postomdeling / Adresse
Fra : John H. Kristiansen

Dato : 11-11-02 17:22

HEj

Jeg fik at vide da jeg flyttede ind i min nuværende lejlighed at hvis
ikke mit navn stod på postkassen så kunne jeg ikke få min post (Det var
mens jeg satte skidtet istand) - Efterfølgende vælter det nærmest ind med
post til ikke bare den sidste der har boet på adressen men også den
forrige.

Inden jeg nu går ned og sviner postvæsenet til så vil jeg jo gerne vide
om det er lovbestemt at navnet skal stå på postkassen - Jeg har forsøgt
at pløje lov om postvirksomhed igennem men kan ikke umiddelbart finde
noget om det.

-John

Fra : felix

Dato : 11-11-02 19:42

"John H. Kristiansen" <spiff@softhome.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> om det er lovbestemt at navnet skal stå på postkassen - Jeg har forsøgt
> at pløje lov om postvirksomhed igennem men kan ikke umiddelbart finde

Det er alene ADRESSEN og HUSNR og ETAGEangivelse postbudet går efter om uanset hvad der
måtte stå
af navne påklistret postkassen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-11-02 21:26

"felix" <felix6@of[XXX]ir.dk> wrote in

> Det er alene ADRESSEN og HUSNR og ETAGEangivelse postbudet går
> efter om uanset hvad der måtte stå
> af navne påklistret postkassen

Hvis du spørger postvæsnet er det altså også navnet (grænsende til
kun - hvis ellers adressen passer) de går efter.

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."

Fra : Erik Olsen

Dato : 11-11-02 21:31

Henrik Stidsen wrote:

> Hvis du spørger postvæsnet er det altså også navnet (grænsende til
> kun - hvis ellers adressen passer) de går efter.

Det er *ikke* postvæsenets praksis, kan jeg bekræfte.

Vi har også i op til et år efter tilflytning modtaget post til tidligere
beboere hvis navne forlængst var fjernet fra postkassen.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 12-11-02 00:59

Erik Olsen skrev:

> Det er *ikke* postvæsenets praksis, kan jeg bekræfte.

Vrøvl. Selvfølgelig er det det. Det sker mange gange dagligt, at folk
kludrer i vejnavne og husnumre. Posten når alligevel frem takket været
modtagernavnet. Der bliver sat en ære i at få alle breve frem samme dag.

> Vi har også i op til et år efter tilflytning modtaget post til
> tidligere beboere hvis navne forlængst var fjernet fra postkassen.

Hvis postkassen tydeligt bærer et andet navn, er der sket en beklagelig
fejl, og hvis den gentager sig, bør det lokale omdelingscenter
kontaktes.

--
Mvh. Peter
"Don't try to be like Jackie. There is only one Jackie ... Study

Fra : Arne Feldborg

Dato : 12-11-02 01:16

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> skrev Tue, 12 Nov 2002 00:58:32
+0100

>Vrøvl. Selvfølgelig er det det. Det sker mange gange dagligt, at folk
>kludrer i vejnavne og husnumre. Posten når alligevel frem takket været
>modtagernavnet. Der bliver sat en ære i at få alle breve frem samme dag.

Det er vist både rigtig og forkert.

Jeg modtager jævnligt breve (og altid fra samme afsender) addreseret til
min nabo, men med mit husnummer anført.

Postbuddet, som udmærket kender både naboen og mig og derfor også ved at
de pågældende breve altid er fejladresseret, siger at hun *skal*
aflevere efter husnummeret, hvis der er uoverenstemmelse.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-11-02 10:17

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> skrev:

> Postbuddet, som udmærket kender både naboen og mig og derfor også
> ved at de pågældende breve altid er fejladresseret, siger at hun
> *skal* aflevere efter husnummeret, hvis der er uoverenstemmelse.

Så har det pågældende postbud misforstået noget - kontakt det lokale
posthus for at få rettet op på problemet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 12-11-02 20:48

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev 12 Nov 2002 09:16:59
GMT

>Så har det pågældende postbud misforstået noget

Det er da muligt - jeg vil prøve at spørge hende igen ved lejlighed.

>kontakt det lokale
>posthus for at få rettet op på problemet.

Hvorfor i alverden skulle posthuset dog blandes ind i det. ?

Hvis jeg følte mig generet af det, så ville jeg da bare returnere
brevene med et "adressaten ubekendt" - og hvis jeg var rigtig flink, så
ville jeg tilføje den korrekte adresse.

Hvis naboen føler sig generet af det, så må det vel være op til ham at
få adressen rettet hos afsenderen.

Jeg har aldrig rejst det som et problem. Jeg nævnte det bare som et
eksempel på at posten i det tilfælde bliver afleveret efter adresse
fremfor efter navn.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 13-11-02 11:16

Arne Feldborg skrev:

> Det er da muligt - jeg vil prøve at spørge hende igen ved lejlighed.

Det siger næsten sig selv, at hun er helt galt på den. Naturligvis skal
hun aflevere brevet, hvor hun ved, at du bor - uanset om der er fejl i
adressen på brevet.

> Hvorfor i alverden skulle posthuset dog blandes ind i det. ?

Fordi problemet så kan blive løst.

> Hvis jeg følte mig generet af det, så ville jeg da bare returnere
> brevene med et "adressaten ubekendt" - og hvis jeg var rigtig flink,
> så ville jeg tilføje den korrekte adresse.

Det er muligt, at denne procedure ikke genererer dig (hvilket jeg ikke
forstår), men hvorfor ikke få problemet løst én gang for alle? Det *er*
en gene for postvæsenet, at det samme brev skal bringes ud adskillige
gange.

> Hvis naboen føler sig generet af det, så må det vel være op til ham at
> få adressen rettet hos afsenderen.

Det er rigtigt - han burde gøre noget, og jeg forstår ikke, at han vil
finde sig i, at hans breve er flere dage forsinkede.

> Jeg har aldrig rejst det som et problem. Jeg nævnte det bare som et
> eksempel på at posten i det tilfælde bliver afleveret efter adresse
> fremfor efter navn.

Og den praksis er som før nævnt (og bekræftet af Morten) helt hen i
vejret.

Jeg kontaktede i øvrigt i går Post Danmarks servicecenter for at få
bekræftet min historie. Jeg har nemlig én gang før taget fejl her i
gruppen, hvor jeg ellers var sikker i min sag.

Heldigvis bakkede Post Danmark 100 % op om mit syn på sagen. De skrev
bl.a.:

--
Mvh. Peter
"Nothing I do is my fault."

Fra : Arne Feldborg

Dato : 13-11-02 17:10

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> skrev Wed, 13 Nov 2002 11:15:50
+0100

>Det siger næsten sig selv, at hun er helt galt på den. Naturligvis skal
>hun aflevere brevet, hvor hun ved, at du bor - uanset om der er fejl i
>adressen på brevet.

Det gør hun jo faktisk også. Og for 117 gang, det er ikke mine breve der
er problemer med, det er naboens.

>Fordi problemet så kan blive løst.

Det kan posthuset da ikke gøre noget ved, det er da en sag der skal
ordnes mellem modtageren og afsenderen.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Erik Olsen

Dato : 13-11-02 17:45

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Heldigvis bakkede Post Danmark 100 % op om mit syn på sagen. De skrev
> bl.a.:

Så mangler vi blot at Post Danmark magter at gennemføre dette i praksis.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 14-11-02 01:20

Erik Olsen skrev:

> Så mangler vi blot at Post Danmark magter at gennemføre dette i
> praksis.

Nej, det er forlængst indført som praksis. Jeg var bl.a. ansat til at
ordne døde breve, hvilket betød, at jeg fik en stak breve fra hvert
eneste bud hver eneste dag, og disse skulle sendes retur til afsenderen.

--
Mvh. Peter
"Son, when you participate in sporting events, it's not whether you win

Fra : Erik Olsen

Dato : 14-11-02 08:40

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Nej, det er forlængst indført som praksis.

Overhovedet ikke, som jeg efterhånden har forsøgt at forklare dig mange
gange med eksempler fra det virkelige liv.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 14-11-02 09:44

Erik Olsen skrev:

> Overhovedet ikke, som jeg efterhånden har forsøgt at forklare dig
mange
> gange med eksempler fra det virkelige liv.

Du slutter fra enkelte eksempler til det generelle.

Når Peter siger det er indført i praksis, betyder det at det i langt de
fleste tilfælde foregår på den måde.

Som alle er enige om, er det ikke ALLE postbude der leverer efter
reglerne HELE tiden.

TT

Fra : SoftMan Brian

Dato : 12-11-02 16:16

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> wrote in message
> Postbuddet, som udmærket kender både naboen og mig og derfor også ved at
> de pågældende breve altid er fejladresseret, siger at hun *skal*
> aflevere efter husnummeret, hvis der er uoverenstemmelse.

Hvorfor er de altid fejladresseret?

Hvis i ikke kan finde ud af at få lavet addresseændring så den er korrekt,
kan jeg da godt forstå at postbuddet bliver træt af at specialsortere jeres
post. Post sorteres efter addresse, ikke efter navn.

Fra : KH

Dato : 12-11-02 16:31

"SoftMan Brian" <Brian_Hoey@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
jeres
> post. Post sorteres efter addresse, ikke efter navn.

Delvist korrekt.
Hvis der er adresseændringer liggende, tages der højde for disse.
Men det er også ens egen pligt at skrive alle husstandens navne står på
postkassen.
Jeg er selv gammelt postbud, og hvis navnet ikke stod på postkassen, smed
jeg ikke bare brevet i.
Det blev taget med hjem igen, hvis ikke der var nogen hjemme til at be-
eller afkræfte personens adr.
Det kunne jo tænkes, at adr. er skrevet forkert.
Tag bare forskellen på postnumre. Hvis postnummeret er skrevet forkert, så
er det måske den forkerte by.
8260 Viby J og 4130 Viby Sj. kan nemt forveksles, når man ikke kender
forskel på de 2 byers beliggenhed.
Byerne Hasselager og Hesselager kan også gå forkert.
Så det er meget vigtigt, at man sørger for, at alle husstandens navne kommer
på postkassen.

Mvh. KH.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 12-11-02 17:37

SoftMan Brian skrev:

> Hvis i ikke kan finde ud af at få lavet addresseændring så den er
> korrekt, kan jeg da godt forstå at postbuddet bliver træt af at
> specialsortere jeres post.

Egentlig en god pointe. Problemet ville ikke eksistere, hvis folk gad
ulejlige sig med at fortælle andre deres nye adresse ved flytning.

> Post sorteres efter addresse, ikke efter navn.

Det er korrekt, at maskinsortering og første grovsortering udelukkende
går på adressen.

--
Mvh. Peter
"So now welcome our keynote speaker, Professor Melvin Fenwick - the man

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-11-02 22:06

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> wrote in

> Problemet ville ikke eksistere, hvis folk gad
> ulejlige sig med at fortælle andre deres nye adresse ved flytning.

Specielt når der nu er ganske gratis!

Fra : Arne Feldborg

Dato : 12-11-02 20:48

"SoftMan Brian" <Brian_Hoey@hotmail.com> skrev Tue, 12 Nov 2002 16:15:57
+0100

>Hvorfor er de altid fejladresseret?

Fordi den større offentlige institution brevene kommer fra nu en gang
har fået adressen galt i halsen (naboen har iøvrigt boet på den
pågældende adresse i mere end 25 år)..

>Hvis i ikke kan finde ud af at få lavet addresseændring så den er korrekt,
>kan jeg da godt forstå at postbuddet bliver træt af at specialsortere jeres
>post.

Det var dog noget af et udfald, hvad mener du med "i" og "jeres".?

Jeg har hverken lod eller del i at de pågældende breve havner hos mig,
jeg nævnte det bare som et konkret eksempel.
Og det generer mig iøvrigt heller ikke synderligt. Jeg skriver bare den
korrekte adresse på og lægger dem ud til posten næste dag.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Erik Olsen

Dato : 12-11-02 08:56

Peter Bjerre Rosa wrote:

> [...]
> kludrer i vejnavne og husnumre. Posten når alligevel frem takket været
> modtagernavnet. Der bliver sat en ære i at få alle breve frem samme

Sig mig, mener du at jeg lyver? Hvordan kan du vide bedre en jeg
hvorledes omdelingen i vores kvarter foregår? Det forekommer endog at
breve til os afleveres hos naboen, og omvendt, og det i perioder i et
omfang som ikke burde kunne skyldes tilfældige fejl, men derimod sjusk
eller ligegyldighed.

> Hvis postkassen tydeligt bærer et andet navn, er der sket en
> beklagelig fejl, og hvis den gentager sig, bør det lokale
> omdelingscenter kontaktes.

Kontakt til den lokale postekspedition er foretaget ganske mange gange,
der kom aldrig respons, og den beklagelige praksis fortsatte blot
uændret. Vi har forlængst opgivet, og lægger nu blot evt. breve i
postkassen påført "ubekendt på adressen".

Hvis du er ansat i Post Danmark, hvad så med at bevæge dig ud i det
virkelige liv en gang imellem.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Carl

Dato : 12-11-02 10:10

"Erik Olsen" <bjerg.olsen@ishoejby.dk> wrote in news:aqqc6g$1tu$1
@sunsite.dk:

> Det forekommer endog at
> breve til os afleveres hos naboen, og omvendt, og det i perioder i et
> omfang som ikke burde kunne skyldes tilfældige fejl, men derimod sjusk
> eller ligegyldighed.

Sådan har postgangen fungeret i over 15år i Kbh hvor jeg bor. Klager har
ikke hjulpet. Der lyves og snakkes udenom, og det juridiske svar er at
postdanmark ikke er ansvarlig for almindelige breve. Der ses heller ikke at
være muligheder for stævning mod postdanmark og deres analfabetiske "tumpe
i arbejde" postbude. Jeg har oplevet alle typer af grove krænkelser hos
postdanmark. Breves forsvinden, fejlaflevering, returnering osv. Ca 90-100
fejl om året har gjort det til et helvede i et samfund uden retssikkerhed
hvor dommerne er rådne og fjendtligt indstillet mod borgerne hvis modparten
er en myndighed.

> [...]
> uændret. Vi har forlængst opgivet, og lægger nu blot evt. breve i
> postkassen påført "ubekendt på adressen".

Samme her.

> Hvis du er ansat i Post Danmark, hvad så med at bevæge dig ud i det
> virkelige liv en gang imellem.

Nogle postbude er uden tvivl dygtige og ansvarlige. Vi mangler
retsbeskyttelse mod de følgevirkninger som elendige og uduelige postbude
forårsager. Selvtægt måske ?

MVH

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-11-02 10:23

Carl <carl.kim-hansen@tele2.dk> skrev:

> [...]
> Klager har ikke hjulpet. Der lyves og snakkes udenom, og det
> juridiske svar er at postdanmark ikke er ansvarlig for almindelige

For at få diskussionen lidt tilbage til juraen er det så overhovedet
muligt at opstille en sådan generel ansvarsfraskrivning?

> Der ses heller ikke at være muligheder for stævning mod
> postdanmark og deres analfabetiske "tumpe i arbejde" postbude.

Hvis du vil tages bare lidt seriøst så undlad alt for mange negativt
ladede ord.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-11-02 10:18

"Erik Olsen" <bjerg.olsen@ishoejby.dk> skrev:

> [...]
> blot evt. breve i postkassen påført "ubekendt på adressen".
>
> Hvis du er ansat i Post Danmark, hvad så med at bevæge dig ud i

Jeg har også været ansat i PostDK og jeg kan bekræfte, at Peters udsagn
er 100% korrekt - at der nogle steder bliver sjusket med posten er et
beklageligt faktum og hvis det ikke hjælper at tage kontakt til den
lokale ledelse må man gå højere op i systemet - ligesom alle andre
steder.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 12-11-02 11:18

Erik Olsen skrev:

> Sig mig, mener du at jeg lyver? Hvordan kan du vide bedre en jeg
> hvorledes omdelingen i vores kvarter foregår?

Filmen knækker for dig, når du tror, at din induktive slutning fra dit
kvarter til hele Post Danmarks praksis er gyldig.

> Det forekommer endog at breve til os afleveres hos naboen, og omvendt,
> og det i perioder i et omfang som ikke burde kunne skyldes tilfældige
fejl,
> men derimod sjusk eller ligegyldighed.

Ja, selvfølgelig er der enkelte inden for etaten, der sjusker.

> Kontakt til den lokale postekspedition er foretaget ganske mange
> gange, der kom aldrig respons, og den beklagelige praksis fortsatte
> blot uændret.

Så må I gå højere op ad rangstigen. Det *er* helt uhørt og uacceptabelt,
at det gentagne gange finder sted. Det er *ikke* noget, man skal finde
sig i.

> Hvis du er ansat i Post Danmark, hvad så med at bevæge dig ud i det
> virkelige liv en gang imellem.

Jeg har ganske rigtigt været ansat i Post Danmark som lørdagsafløser for
nogle år siden og har derfor oplevet, hvor pligtopfyldende grænsende til
det perfektionistiske, langt de fleste postbude er. Ud af en
arbejdsstyrke på 20 var der vel 2-3 sjufter, der af og til fik klager
fra ruten. Det er desværre disse par stykker, der bliver fokuseret på i
omtalen af Post Danmark, og de blev da også forholdsvis hurtigt sorteret
ud af styrken, enten fordi det gik op for dem selv, at de ikke var i
stand til at passe arbejdet tilfredsstillende, eller fordi de simpelt
hen blev fyret på gråt papir.

--
Mvh. Peter
"Vampires are make believe, just like elves and gremlins and eskimos!"

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-11-02 22:05

> Det er *ikke* postvæsenets praksis, kan jeg bekræfte.

Officielt jo, at der så er ansat nogle mindre begavede dovne postbude
nogen steder er så en helt anden sag!

> Vi har også i op til et år efter tilflytning modtaget post til
> tidligere beboere hvis navne forlængst var fjernet fra
> postkassen.

Vi fik i 2-2½ år breve til den tidligere beboer selvom vi flere gange
meddelte posthuset at han var flyttet og fik brevene returneret med
"adrassat ubekendt" påskrevet.

Fra : aladin

Dato : 11-11-02 22:04

"felix" <felix6@of[XXX]ir.dk> skrev i en meddelelse

> "John H. Kristiansen" <spiff@softhome.net> skrev i en meddelelse
> >
> Det er alene ADRESSEN og HUSNR og ETAGEangivelse postbudet går efter om
> [...]

Sikke noget sludder...

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 12-11-02 00:56

felix skrev:

> Det er alene ADRESSEN og HUSNR og ETAGEangivelse postbudet går efter
> om uanset hvad der måtte stå af navne påklistret postkassen

Det er noget forfærdeligt sludder. Navnet er faktisk det vigtigste.
Stemmer navnet på brevet ikke overens med det, der står på postkassen,
vil postbuddet ringe på og sikre sig, at brevet hører til der. Evt. kan
han forhøre sig ved naboer.

Er der ingen hjemme, bliver brevet taget med tilbage, hvor andre bude
bliver konsulteret sammen med vejviseren. Giver det heller ikke pote,
bliver brevet returneret til afsenderen med oplysningen om, at personen
ikke findes på adressen.

--
Mvh. Peter
"Don't let Krusty's death get you down, boy. People die all the time.

Fra : Nette

Dato : 12-11-02 02:09

"Peter Bjerre Rosa" wrote
> [...]
> bliver konsulteret sammen med vejviseren. Giver det heller ikke pote,
> bliver brevet returneret til afsenderen med oplysningen om, at personen

Jeg ville ønske jeg kunne give dig ret. Men det kan jeg ikke...
Hvordan vil du så forklare at jeg både her hvor jeg bor nu samt der hvor jeg
boede før, begge steder har modtaget post til den tidligere beboer, selv om
vedkommendes navn for længst var fjernet fra døren?

Men ok, her i huset er postbudet og ret underlig. Jeg får Nettos reklamer
hver 2. uge, det er som om han ikke kan bestemme sig om mit "nej tak til
Alfos reklamer" får han til at spille lidt roulette

Nette

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-11-02 10:20

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> skrev:

> [...]
> der hvor jeg boede før, begge steder har modtaget post til den
> tidligere beboer, selv om vedkommendes navn for længst var fjernet

Der er en stor udskiftning af ansatte PostDK, især afløsere, og
desværre er det ikke alle, der tager deres job lige alvorligt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Carl

Dato : 12-11-02 09:40

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> wrote in news:aqpg34$h65$1
@sunsite.dk:

> [...]
> bliver konsulteret sammen med vejviseren. Giver det heller ikke pote,
> bliver brevet returneret til afsenderen med oplysningen om, at personen

Desværre ikke i Kbh! Her vil det latterlige analfabetiske postbud hælde
brevene ind i en tilfældig sprække i opgangen. På denne måde modtager jeg
årligt ca.30 breve der ikke er til mig og jeg har mistet ca.60 breve. Mange
med fatale følger fordi en stupid dommer har dømt mig til at have modtaget
bestemte breve - SOM JEG ALDRIG HAR MODTAGET. Dette dommersvin og
postdanmark har i fællesskab påført mig en udgift på 80.000 og jeg ønsker
død og lemlestelse over de røvhuller. Fuck de møjsvin

Fra : Inger Pedersen

Dato : 12-11-02 10:22

"Carl" <carl.kim-hansen@tele2.dk> skrev i en meddelelse
klip

Dette dommersvin og
> postdanmark har i fællesskab påført mig en udgift på 80.000 og jeg ønsker
> død og lemlestelse over de røvhuller. Fuck de møjsvin

*plonk*

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-11-02 22:15

Carl <carl.kim-hansen@tele2.dk> wrote in

> Dette dommersvin og
> postdanmark har i fællesskab påført mig en udgift på 80.000 og
> jeg ønsker død og lemlestelse over de røvhuller. Fuck de møjsvin

Er det ikke dødstrusler ? - er den slags ikke strafbare ?

Fra : KH

Dato : 12-11-02 22:20

"Henrik Stidsen" <spamtrap@spammer.dk> skrev i en meddelelse
> Carl <carl.kim-hansen@tele2.dk> wrote in

> Er det ikke dødstrusler ? - er den slags ikke strafbare ?

Umiddelbart vil jeg ikke tro, at gutten kan retsforfølges.
Han staver og skriver dårligere end min nevø på 12.

KH.

Fra : Henning Makholm

Dato : 12-11-02 23:23

Scripsit Henrik Stidsen <spamtrap@spammer.dk>
> Carl <carl.kim-hansen@tele2.dk> wrote in

> Er det ikke dødstrusler ? - er den slags ikke strafbare ?

(strfl §266). Kun hvis de er egnet til at fremkalde frygt for liv,
helbred eller velfærd hos nogen. Det er det her vist for ubehjælpsomt
til at kunne.

Desuden er det tvivlsomt om han truer med at *foretage* en strafbar
handling selv. Man kan jo godt ønske sig noget uden derfor at gøre
noget konkret til at få ønsket til at gå i opfyldelse. Jeg har i flere
år ønsket mig at vinde 2 mio i Lotto, men endnu har jeg ikke taget mig
sammen til faktisk at spille en række.

--
Henning Makholm "Jeg køber intet af Sulla, og selv om uordenen griber
planmæssigt om sig, så er vi endnu ikke nået dertil hvor

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-11-02 10:16

"felix" <felix6@of[XXX]ir.dk> skrev:

> Det er alene ADRESSEN og HUSNR og ETAGEangivelse postbudet går
> efter om uanset hvad der måtte stå
> af navne påklistret postkassen

Det foregår nogle steder desværre sådan i praksis, men som postbud skal
man også sammenholde navneskiltet på døren med adressaten på
forsendelsen.

--
Morten http://miljokemi.dk
Tidligere ansat som afløser i PostDK.

Fra : felix

Dato : 12-11-02 17:10

> Det foregår nogle steder desværre sådan i praksis, men som postbud skal
> man også sammenholde navneskiltet på døren med adressaten på
> forsendelsen.

Standardbreve max 23x17 cm og Storbreve max 33x23 cm bliver maskinsorteret og aflæst
(Maxibreve større end 33x23 cm kan ikke maskinsorteres) De 2 førstnævnte påtrykkes i sort
farve i nederste højre hjørne et postbuddistriktnr. og et husstandsnr., det kan se sådan
ud: 23/287 = postbuddistrikt/husstandsnr.
hvilket betyder at posten automatisk sorteres i nummerrækkefølge til hvert
postbuddistrikt.
Postbudets pligt er at alle breve påtrykt 23/287 der svarer til X-vej nr. YY nedlægges
i samme postkasse, uden
hensyntagen til hvad der står af navne på kuverten, undtagen er kuverter påtrykt af
afsenderen, Skal retur til afsender ..........

For dem der ikke ved noget om Standard - Stor - Maxibreve vil der blive postomdelt Ny
prisstruktur pr. 2. januar 2003, hvor post fremover SKAL sorteres i de nye TRE
brevformater, og portoforhøjelse til følge, det bliver en mere omfattende ændring end
normalt. Ovennævnte udsendt til STOR-kunder juli 2002.

hvilket herved meddeles.

Fra : Anders Larsson

Dato : 12-11-02 16:29

>..snip..snap...
> Det er alene ADRESSEN og HUSNR og ETAGEangivelse postbudet går efter om
uanset hvad der
> måtte stå
> af navne påklistret postkassen

Vil du således også påstå at postbudet ikke må tage med i vurderingen, at
addresseringen er åbenlys forket ?

Eksempel:
Et gadenavn som forefindes flere steder i samme postnr. Forskellen er alene
at der de 2 steder skal angives stednavn.
På en addresse findes et firma.
På 2 andre er dette privat adresser.

Postbudet fordeler posten korrekt, trods manglende angivelse lokalnavn -
alene ud fra kendskab til adressernes efternavne.

(ja .. det er p**** irriterende at nogle firmaer ikke kan finde ud af at
angive lokalt by/stednavn, når man har en adresse der findes flere steder
indenfor samme postnr - desværre er det ikke let at få nyt postnr.)

--
Med venlig hilsen / Best regards
Anders Larsson

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-11-02 10:21

John H. Kristiansen <spiff@softhome.net> skrev:

> Inden jeg nu går ned og sviner postvæsenet til så vil jeg jo gerne
> vide om det er lovbestemt at navnet skal stå på postkassen

Det er unødvendigt. At postkasser står i skel og, at der er navne på
postkasser/brevsprækker mv. er betingelserne for at gøre brug af de
postale ydelser. Du kan formentligt finde PostDK forretningsbetingelser
http://www.post.dk

--
Morten http://miljokemi.dk