Pålidelighed af Ducati
Fra : Uffe Iversen

Dato : 11-11-02 15:08

Hej
Hvilken pålidelighed kan man forvente hvis man køber en Ducati 900 SS/SL fra
den første halvdel af 90'erne og hvor meget er pålideligheden ændret i den
sidste halvdel?
Mvh Uffe

Fra : Søren Johansen

Dato : 11-11-02 15:29

"Uffe Iversen" skrev:
> [...]
SS/SL fra
> den første halvdel af 90'erne og hvor meget er pålideligheden ændret

900 SS fra 1998 og frem er en helt anden MC som er meget forskellig
fra 1992-1997 modellen. Den nye model har jeg kun hørt om meget få
problemer med, men der er jo ikke solgt så mange af dem herhjemme.

Med den gamle model er der kun små forskelle mellem årgangene og det
der betyder mest er hvor godt og hvor meget den er vedligeholdt!
Mekaniske problemer er få!
Det elektriske kan kræve en kærlig hånd:
Det originale laderelæ er noget skidt men er sikkert allerede skiftet
(et nyt og bedre koster 1400-1500 kr.)
Alle stik-samlinger på ledninger skal renses og have f.eks.
silikone-fedt måske hvert andet år.

Holder man det elektriske i orden, sørger for at skifte knastremmene
for hver 20.000 km og checke ventiler for hver 10.000 km så har man
som regel ingen problemer.

Mvh
Søren
888