Database opkoblings problemer
Fra : Martin Tarp

Dato : 11-11-02 14:33

Hej

Jeg er ved at lave et java program med en database. Jeg har dog problemer
med at connecte til databasen.

Jeg skriver:

Class.forName("com.mysql.jdbc.MySql");

Denne linie har jeg inde i en try catch blok. Så der opstår en fejl.

Jeg har prøvet mig frem med Connector/J, men kan ikke få det til at virke.

Hvad er den nemmeste måde at komme i kontakt til en database på???? og
hvordan?

På forhånd tak

Martin Tarp

Fra : Jonathan Stein

Dato : 11-11-02 15:41

Martin Tarp wrote:

> Class.forName("com.mysql.jdbc.MySql");

Lige for en sikkerheds skyld: Bruger du MySQL som database? Har du
installeret JDBC-driveren til MySQL?

> Denne linie har jeg inde i en try catch blok. Så der opstår en fejl.

Og den fejl er?

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Martin Tarp

Dato : 11-11-02 15:50

Jeg ved ikke hvordan jeg skal sætte driveren op...

Fra : Jonathan Stein

Dato : 12-11-02 22:02

Martin Tarp wrote:

> Jeg ved ikke hvordan jeg skal sætte driveren op...

Så skulle det da være et held, hvis det alligevel virkede... Har du læst
readme-filen? Du skal placere .jar filen med driveren i WEB-INF/lib.
Tag i øvrigt lige et kig på http://usenet.dk/netikette/quote.html - så
bliver det nemmere at følge tråden.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Rico Wind

Dato : 13-11-02 07:36

> Jeg er ved at lave et java program med en database. Jeg har dog problemer

Hent denne fil:
http://www.cs.auc.dk/~rw/filer/mm.mysql-2.0.8-you-must-unjar-me.jar
Udpak den og kopier underbiblioteket org over til det bibliotek hvor du har
din java kode der skal koble op til databasen. (eller mere elegant, placer
den udpakkede jar fil et sted hvor din CLASSPATH peger).
herefter kan du i din fil skrive
Class.forName("org.gjt.mm.mysql.Driver");
For at lave en connection skriver du så
Connection con =
DriverManager.getConnection("jdbc:mysql://din_database_server/dit_database_navn?user=dit_brugernavn&password=dit_password");

Husk "import java.sql"

/Rico

Fra : Søren Berg Glasius

Dato : 14-11-02 09:38

> [...]
DriverManager.getConnection("jdbc:mysql://din_database_server/dit_database_n
avn?user=dit_brugernavn&password=dit_password");

Hej

Din anvisning er helt korrekt, men hvorfor henvise ham til en gammel udgave
af MySql driveren, når der findes en nyere på www.mysql.com?

/Søren

Fra : Rico

Dato : 14-11-02 20:39

Søren Berg Glasius skrev i meddelelsen ...
>Din anvisning er helt korrekt, men hvorfor henvise ham til en gammel udgave
>af MySql driveren, når der findes en nyere på www.mysql.com?
sorry, har bare selv lige hentet denne driver et sted på nettet her for et
par uger siden, og regnede med at det var den nyeste. Kunne desuden ikke
lige huske hvor den var fra, og lagde den derfor op på min side så han kunne
downloade den.

/Rico