Schweinhax'n og brez'n
Fra : Hauge

Dato : 11-11-02 12:58

Hej

Jeg har været på kursus i Augsburg i 3 uger, og var selvfølgelig også til
ølfest nogle gange, og der fik vi schweinhax'n og de der underlige
saltkringler brez'n (brezen).
Jeg kunne godt tænke mig selv at lave sådan en menu til en fest engang, da
det jo smager ufatteligt godt..

Jeg har prøvet at søge på google efter opskrifter, men det eneste jeg finder
er menukort fra forskellige restauranter, og det hjælper jo ligsom ikke så
meget..
Skulle der være nogen der her i gruppen skulle lige inde med opskrifterne,
så jeg kunne prøve det en gang, vil jeg blive meget glad.

Mvh Hauge

Fra : Ole Damgaard

Dato : 11-11-02 15:15

> Skulle der være nogen der her i gruppen skulle lige inde med opskrifterne,
> så jeg kunne prøve det en gang, vil jeg blive meget glad.
>
> Mvh Hauge

Prøv:
http://www.lib.ndsu.nodak.edu/grhc/history_culture/recipe/pretzels.html

http://www.bluephod.net/recipe/recipeDetail.php4?id=1274

mvh ole

Fra : Hauge

Dato : 11-11-02 15:23

Hejsa

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> wrote in message
> Prøv:
> http://www.lib.ndsu.nodak.edu/grhc/history_culture/recipe/pretzels.html
>
> http://www.bluephod.net/recipe/recipeDetail.php4?id=1274

Mange tak for linkene, ser jo ret nemt ud

Mvh Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-02 22:04

"Hauge" <hauge@CUTtrutter.dk> wrote in message
> [...]
> Skulle der være nogen der her i gruppen skulle lige inde med opskrifterne,
> så jeg kunne prøve det en gang, vil jeg blive meget glad.

"Hax'n" mangler du så bare en opskrift på...
Efter min mening bliver svineskanken bedst, når den koges mør i letsaltet
vand i ½-1 time, dubbes af og drysses med salt og evt kommen, hvorefter de
steges i ovnen ved 200-220 grader til skindet er sprødt og boblet op.

Godt øl til!

Fra : Nyberg

Dato : 12-11-02 12:18

Som bosat dansker i Tyskland er man jo vant til disse 2 ting - som
supplement til den opskrift på grillhaxen - som de hedder her i Nürnberg vil
jeg lige give dig et tip til hvordan de bliver ekstra sprøde - du skal
pensle sværen med Weissbier eller alm. øl så skulle de blive dejlig sprøde!

Brezen kan man nogle gange købe frossen i ALID i DK - så skal de bare lige
bages i ovnen i 15-18 min!

Mvh.
Malou

Hauge <hauge@CUTtrutter.dk> skrev i en