Hva bør jeg se i København alene?
Fra : Janti

Dato : 11-11-02 14:55

Hei

Jeg skal ta en svipptur over til København og være i land i 8 timer. Reiser
alene. Noen forslag til aktiviteter, der jeg kanskje kan komme i kontakt med
noen andre også?

Jan
Oslo

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 12-11-02 09:23

> [...]
Reiser
> alene. Noen forslag til aktiviteter, der jeg kanskje kan komme i kontakt

Det kommer an på hvilken type aktiviteter du vil se/prøve.
--
Mvh. Kai Hoffmann

Web-hotel med mulighed for spamfilter på mailen.
www.hoffmann.cc

Fra : Janti

Dato : 12-11-02 11:04

"Kai Hoffmann" <nospam@hoffmann.cc> skrev i melding
> Reiser
> med
>
> Det kommer an på hvilken type aktiviteter du vil se/prøve.

Godt svar :)

Jeg er imidlertid åpne for det meste, selv ting jeg i utgangspunktet ikke er
åpen for.

Jan

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 13-11-02 07:58

> Godt svar :)

Regnede jeg også med

> Jeg er imidlertid åpne for det meste, selv ting jeg i utgangspunktet ikke
er
> åpen for.

Ok. Et forslag kan så være, tag ind på Rådhuspladsen. Der kan du finde
rundtursbusser. Så får du set de vigtigste ting i København. Ved ikke om
open top kører stadig. Der køber man en dagsbillet, så kan man hoppe af når
man ser noget der skal kigges mere på.

Selv ville jeg nok gå fra færgen igennem Nyhavn, over Kongens Nytorv og så
en tur på Strøget. Hvis du skal finde kort over København, så kig her:
www.krak.dk Som guiderne i byen siger, en tur på strøget kan klares på en
halv time, med mindre man har en kvinde med, så tager den 2 timer.

Gå en tur i Rundetårn. Nyd udsigten over byen. Hvis du er til kunst, så er
der Glyptoteket. Til Gamle ting, så er der Rosenborg slot med kronjuvelerne.
Så vidt jeg husker, så har alle museer fri adgang om onsdagen. Oh jo, glemte
en havnerundfart. Det er en anden måde at se byen på, og så kommer du ud og
se Den lille Havfrue.

Det var sådan lige det jeg her og nu kunne komme i tanke om. God tur.

Fra : o&u

Dato : 12-11-02 11:22

On Mon, 11 Nov 2002 13:54:45 GMT, "Janti"
<janti@_delete_this_chello.no> wrote:

> [...]
>alene. Noen forslag til aktiviteter, der jeg kanskje kan komme i kontakt med

Prøve den nye Metro (fra Nørreport), juleudstilling i Magasin du Nord,
glyptoteket, Østerbro's nye svømmehal, butikscenter Fisketorvet (nær
hovedbanen). Om aftenen Gråbrødretorv og restauranterne der, evt.
Nyhavn.

se iøvrigt www.aok.dk

(kommer af alt om københavn).

mvh

John

Fra : John Andersen

Dato : 12-11-02 11:26

[...]

Vil blot tilføje at der evt. også er et Planetarium, Christiania, kanalrundfart (hvis det ikke er for koldt).

....men jeg må også give John (den anden) ret i www.aok.dk er et godt sted at begynde.

Mvh
John Andersen

Med venlig hilsen / best regards