Placering af nrplade
Fra : Rob

Dato : 11-11-02 14:32

Hej

Jeg ville lige høre, om der nogen her der ved, om det er tillad at placere
nrplade på venstre side af motorcyklen.
Jeg har selv en HD, hvor jeg ønsker at sætte pladen på siden.

Jeg har været inde og kigge på færselstyrelsen's hjemmeside, men kan i finde
noget om det er tilladt.

Hilsen Rob

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-11-02 19:21

Rob wrote:

> Hej
>
> Jeg ville lige høre, om der nogen her der ved, om det er tillad at placere
> nrplade på venstre side af motorcyklen.
> Jeg har selv en HD, hvor jeg ønsker at sætte pladen på siden.

Jamen, skraber den ikke i asfalten?... Nånej
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : per

Dato : 12-11-02 11:45

Jeg har en bog et sted om regler for motorkøretøjer.
Det er lovlig at sætte den i venstre side, men der er regler for at man skal
kunne se hele nummerpladen i en vis vinkel fra siderne, så der er grænser
for hvor langt frem du kan placere den på siden.
Ps. husk også nummerpladelys

Mvh Per-nille

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 14-11-02 17:58

"per" <per-nille@jubiimail.dk> lagde en arm i

> [...]
> skal kunne se hele nummerpladen i en vis vinkel fra siderne, så der er
> grænser for hvor langt frem du kan placere den på siden.

Det lyder da som en god ide! Så er man da sikker på ikke at blive
fotograferet i en fotofælde.

--
Rune D. Jørgensen