Tryksager fra Østen, afgift, moms og told?
Fra : Thomas

Dato : 11-11-02 11:39

Hvis jeg får trykt nogle tryksager i østen, nærmere bestemt nogle ark med
klistermærker, hvad skal jeg så betale ekstra ud over den trykpris jeg
forhandler mig frem til hos trykkeriet?

Bliver der pålagt noget told, afgift og moms eller hvordan fungerer det?

På forhånd tak.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - ny version!
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside?

Fra : felix

Dato : 11-11-02 22:33

"Thomas" <flash@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forhandler mig frem til hos trykkeriet?
>
> Bliver der pålagt noget told, afgift og moms eller hvordan fungerer det?

Ved import fra ikke EU-lande (kaldes også tredie lande) SKAL der betales told, moms også
af forsendelsesudgiften, samt et gebyr til den der fortolder fra 50 - 150 kr. som en
tommelfingerregel,
regn med mindst 35-45% oveni varens pris. Du kan se nærmere på told og skat hjemmesiden
hvor
der er nævnt nogle eksempler.