2 år gammel vaskemaskine slidt op....
Fra : Thomas

Dato : 11-11-02 09:53

Hejsa

vi er en helt almindelig familie som for 2 år siden købte en helt ny
Bauknecht vaskemaskine..

Vi vasker 3 gange om ugen så det er ikke det store slid, alligevel begyndte
maskinen at banke og vi ville derfor
skifte lejer..

Desværre viser det sig at lejebøsningen i støbejernet er slidt så meget at
der skal helt ny støbejernsramme i maskinen...

Kan det virkeligt være rigtigt efter kun 2 år ??

Vi købte jo netop en dyr bauknecht fordi at vi ville have noget i en
kvalitet som kunne holde i mange år.

Jeg har her til morgen fået prisen på den støbejernsramme.... 2500 kr...

Til den pris kan jeg faktisk købe en ny maskine af de billigste...

Hvad siger i ?? kan det være rigtigt at det holder så kort og hvad gjorde i
da det gik galt, er der ikke andet at gøre end at betale ved kasse 1

Thomas

Fra : Ghita

Dato : 11-11-02 09:58

I news:6aKz9.17341$oC3.1528193@news010.worldonline.dk griflede Thomas:
> Hejsa
>
> vi er en helt almindelig familie som for 2 år siden købte en helt ny
> Bauknecht vaskemaskine..

Velkommen i klubben. Min Baukneckt holdt 2½ år.
Jeg var glødende af raseri for de hører jo ikke ligefrem til de
billigste.

--
Ghita
- Må vi få masser af sol i dag
om guderne vil og bukserne holder........

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 11-11-02 11:04

hejsa.

Prøvet akurat det samme, men jeg brokkede mig så meget at de lavede den
gratis. Jeg købte også Bauknecht for at få en kvalitets vaskemaskine, men
for mig er dette mærke yt nu.
V H Gitte

Fra : Thomas

Dato : 11-11-02 10:52

Ny udvikling

Bauknecht har netop meddelt at vi får reservedelene GRATIS )

Det må siges at være godt, rigtig godt..

thomas

Fra : Claus Thorup

Dato : 11-11-02 19:44

"Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> Ny udvikling
>
> Bauknecht har netop meddelt at vi får reservedelene GRATIS )
>
> Det må siges at være godt, rigtig godt..
>

> thomas

Det er jo bla. også den service, man betaler lidt extra for. Omend du lige
skulle slås lidt med dem. Der findes jo 2 typer kunder. Dem der finder sig i
(næsten) hvad som helst og bare betaler. Og så dem der giver lyd fra sig med
det samme og som regel får noget ud af anstrengelserne.

Hilsen
Claus

Fra : Jens Petersen

Dato : 11-11-02 21:34

On Mon, 11 Nov 2002 19:43:39 +0100, "Claus Thorup"
<maskot@stofanet.dk> wrote:

>Det er jo bla. også den service, man betaler lidt extra for.

Jeg ville da hellere betale ekstra for noget der IKKE krævede
reservedele efter kort tid.

--
Jens

Be satisfied with what you have, but never with who you are.

Fra : mcloud

Dato : 11-11-02 11:21

"Thomas" skrev d. 11-11-02 09:53 dette indlæg :
> [...]
gjorde i
> da det gik galt, er der ikke andet at gøre end at betale ved kasse 1

I dit tilfælde vil jeg skrive et brev eller ringe til hovedimportøren af
Bauknecht i Danmark og forklare sammenhængen.
Idag mener jeg at der iflg.købeloven er 2år garanti på alt hvad du
køber.
Jeg har selv haft problemet med AEG. men de reparerede uden ballade
efter 2 år.
mvh mcloud

http://www.kandu.dk/

Fra : Ole Jensen

Dato : 12-11-02 08:44

> Idag mener jeg at der iflg.købeloven er 2år garanti på alt hvad du
> køber.

Hej

Det er forkert. Der er 1/2 års garanti og 2 års reklamationsret.

Ole-J

Fra : Erik Olsen

Dato : 12-11-02 09:01

Ole Jensen wrote:

> Det er forkert. Der er 1/2 års garanti og 2 års reklamationsret.

Det er forkert. For forbrugerkøb er der iflg. købeloven 2 års
reklamationsret fra købsdagen. Fejl opstået inden 1/2 år fra købsdagen
formodes at have været til stede ved købet. Dette letter køberens
bevisbyrde.

Garanti kan, men skal ikke, ydes af fabrikant eller forhandler, og
ligger udover købelovens bestemmelser.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Ole Jensen

Dato : 12-11-02 14:07

> [...]
> bevisbyrde.
>
> Garanti kan, men skal ikke, ydes af fabrikant eller forhandler, og

Du har ret.

Fra : Lene Sørensen

Dato : 11-11-02 19:55

"Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse

> Desværre viser det sig at lejebøsningen i støbejernet er slidt så meget at
> der skal helt ny støbejernsramme i maskinen...

Hej
Ja den har vi også været igennem.
Vores maskine holdt dog i 5 år men med samme resultat : ny støbejernsramme.

Vi henvendte os til deres servicelager hvor vi købte et nyt "kryds" incl
lejer og låsering.
Vi fandt ud af at det var en meget dårlig ide, for da vi fik skilt maskinen
ad fandt vi ud af at vi også skulle skifte akslen, lejet kørte på. Det hele
var simpelt hen væk !!!

Tilbage til servicelageret indenfor 1 time efter udleveringen. "krydset lå
stadig i originalemballage, vi havde faktisk ikke engang haft det ude af
bilen. Og tænk så fik vi af vide at vi skulle betale 10% af værdien for at
levere varen retur !!!
Nå, vi havde betalt med en check så vi orienterede dem om at vi ville spærre
denne go så kunne de ellers rende og hoppe.

Vel hjemme igen ringede deres servicechef og beklagede meget for deres
opførsel og erkendte samtidig at der faktisk var en produktionsfejl ved en
del af deres maskiner. Men man ville jo ikke gøre noget da maskinen var over
1 år som jo var reklamationsretten den gang ( det var en gang sidste år ).

Så hele historien endte med en ny maskine. Denne gang en Brandt Blomberg.

Lene

Fra : Bent E.

Dato : 12-11-02 17:08

> [...]
meget at
> der skal helt ny støbejernsramme i maskinen...
>
> Kan det virkeligt være rigtigt efter kun 2 år ??

Nej det kan det ikke!!!
Vi købte en AEG/Princess i 1967, og den kører fint endnu.
3 gange om ugen.
Der er kun sat ny frontpakning i et par gange, det er al de service der
har
været brug for.

Mvh
Bent E.

Fra : ....

Dato : 14-11-02 14:23

Tidliger havde vi også en lidt dyrere "kvalitetsmaskine", men det er
HEEEEELT slut med at spilde penge på det.
Den gik i stykker et par gange, hvorfor den som helhed blev MEGET dyr.
Da den var ca. 4 år gammel opgav vi den, og smed den ud.
Herefter købte vi så en billig maskine, som "kun" holdt i 3½ år. Men den
blev der ikke ofret en krone på, og den blev simpelthen smidt ud da den gik
i stykker, for en måneds tid siden. Det var motoren der var stået af, og jeg
gad ikke engang se om det kunne betale sig at reppe på det.

Nu har vi igen købt en ny billig maskine, og den kører helt perfekt.
Vi vasker mindst 2 maskiner hver dag, så her bliver maskinen brugt.

Og det er jo bare fedt:
At den nye maskine er billigere end den gamle i strømforbrug.
At den slynger tøjet MEGET bedre en den gamle. Det sparer på tørretid og
plads, for ikke at snakke om energien det koster at tørre tøjet.
Den nye maskine, ER ny at se på. Ingen rust ved sæbeskuffen, eller andre
skønhedsfejl.

Den næste maskine, er sikkert også endnu bedre en den vi lige har købt, så
når vi kommer til den tid, så bliver jo næsten en fornøjelse at skifte
vaskemaskine.

Prisen på 2995.--kr. er til at overkomme.
Hvis den holder i 3½ år, som den gamle, så er det godt 70.--kr om måneden,
hvad der er langt under det halve af lejeprisen for en tilsvarende maskine.
( Lejepris sat til 199.--kr / md. )
Eller, den kan altså skiftes ud hver gang der er gået ca. 15 mdr., set i
forhold til lejeprisen. Og da der er 12 mdr. garanti på, så er risikoen til
at overse.

Vil man absolut have en "kvalitetsmaskine", så skal man nok være klar til at
betale ved "kasse 1", men jeg har lidt svært ved at se hvad man får for sine
penge.

Mvh

nyhedsmeddelelse:6aKz9.17341$oC3.1528193@news010.worldonline.dk...