Nero Burning kræver administrator rettighe~
Fra : JK

Dato : 11-11-02 09:45

er der ikke en venlig sjæl her i gruppen, som ved hvordan man kommer udenom
problemet med, at Nero Burning kræver, at man er logget ind som
administrator ! - det kan da for pokker ikke være meningen, at mine brugere
skal være logget ind som administratorer, for at ku' brænde en s* CD !!

NØJ det er irriterende !!

/JK

Fra : JK

Dato : 11-11-02 10:14

"JK" <dempsey@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
brugere
> skal være logget ind som administratorer, for at ku' brænde en s* CD !!

hmm... fandt selv løsningen :))

/JK

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-11-02 10:32

JK skrev:

>hmm... fandt selv løsningen :))

Hvad var den så?

--
Bertel

Fra : JK

Dato : 11-11-02 11:11

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad var den så?

Man downloader et lille program fra Ahead's hjemmeside - og her kan man
vælge, hvem der må brænde CDere på PC'en. 3 muligheder - kun
administratorer, alle - eller en udvalgt gruppe.

/JK

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-11-02 20:28

"JK" <dempsey@email.dk> wrote:

>det kan da for pokker ikke være meningen, at mine brugere
>skal være logget ind som administratorer, for at ku' brænde en s* CD !!

Den kan jeg overgaa. Jeg har lige[1] hentet en demo af Microsofts
nye spil Age of Mythology. Den kraever ogsaa administrator-
rettigheder for at koere.

Jeg fatter ikke, hvordan MS kan paastaa, at de er begyndt at tage
sikkerhed alvorligt, samtidig med at de frigiver spil, som min
8-aarige soen kun kan spille, hvis han faar fuld raaderet over
maskinen.

Da det er en demo, som frit kan downloades, kan de ikke engang
undskylde sig med, at administrator-rettighederne er noedvendige
for at kopisikringen fungerer.

[1]: Hvis man kan bruge ordet "lige" om 345 MB. I min barndom var
snedriverne stoerre og spildemoerne mindre.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : JK

Dato : 13-11-02 09:14

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "JK" <dempsey@email.dk> wrote:
> Den kan jeg overgaa. Jeg har lige[1] hentet en demo af Microsofts
> nye spil Age of Mythology. Den kraever ogsaa administrator-
> rettigheder for at koere.

)

administratorrettigheder for at afvikle en spil-demo - Microsoft er nok
RIGTIG gået ind for sikkerhed )
Jeg ka' også godt se de utrolig farlige perspektiver - forbundet med en demo
af deres eget spil !!!

/JK

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 13-11-02 11:16

"JK" <dempsey@email.dk> wrote in news:aqt1k7$95f$1@news.cybercity.dk:

[adminrettigheder for at spille]

> Jeg ka' også godt se de utrolig farlige perspektiver - forbundet med
> en demo af deres eget spil !!!

Samme her - hvad hvis skramlet lytter på f.eks port 31331, og en simpel
streng med [NOPS][shellcode][return address] er nok til at udføre vilkårlig
kode? Adminrettigheder istedet for guest eller whatever. Meget
sikkerhedsorienteret.

--
Knud

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 13-11-02 11:35

> [...]
vilkårlig
> kode? Adminrettigheder istedet for guest eller whatever. Meget

Ville en software firewall ikke hjælpe gevaldigt på lige netop det problem?
Man nægter blot programmet adgang til nettet (eller serverrettigheder)
når firewall'en spørger. Vupti.

Hvad man så gør, hvis man vil spille spillet online er så en anden snak.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Kasper Dupont

Dato : 13-11-02 12:45

Jeppe Seidelin Dam wrote:

> vilkårlig
>
> Ville en software firewall ikke hjælpe gevaldigt på lige netop det problem?

Kun hvis du stoler på, at programmet ikke misbruger de
administratorrettigheder, som du har givet det.

Don't do this at home kids: touch -- -rf