Andet multimedie
bentjuul 3670
Vandbilled ?!?
Fra : Hagman

Dato : 11-11-02 00:54

Hejsa NG !!!

Jeg håber i kan hjælpe mig.

Jeg vil gerne lave et slags vandbilled, altså fx en GIF-fil, hvor der står
en tekst, og den tekst spejler sig så ned i noget vand, så man ser teksten
to gange.
....get it ?

Med venlig hilsen,
Michael Petersen.

Fra : Digit

Dato : 11-11-02 10:09

"Hagman" ræsonnerede, og skrev d. 11 nov 2002:

> [...]
>
> Jeg vil gerne lave et slags vandbilled, altså fx en GIF-fil, hvor der
> står en tekst, og den tekst spejler sig så ned i noget vand, så man

1. Krævet: Programmel eks. Photoshop, GIMP, PSP etc.

2. Spejl en kopi af tekst om x-aksen. Bank opacity ned for kopien og
transform til (en mild grad) en trapez.

3. [OPTIONAL] Distort kopi laget i eks. photoshop med filteret displace
[Filter>Distort>Displace] ud fra en greychannel af et vand/sø/hav billede
(gaus blur channel en smule inden du loader ind i displace).

--
/Digit

»The enigma lies broken
Searching for those precious moments