Angelo Badalamenti!
Fra : Heureka

Dato : 10-11-02 23:51

Go' aften derude!

Er der nogen som kender til en kunstner der leverer musik i stil med Angelo
Badalamenti (som bl.a. har skrevet musik/score til de fleste film af David
Lynch)?. Det nye er soundtrack til Mulholland Drive kan for øvrigt varmt
anbefales!

Har lyttet meget til Aphex Twin som også formår at ramme genren, men mangler
nogle flere "alternativer"!

Thomas Stoltz

Fra : zcully

Dato : 11-11-02 00:08

"Heureka" <stoltzo@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> anbefales!
>
> Har lyttet meget til Aphex Twin som også formår at ramme genren, men

Halløjsa

Barry Adamson, som og har lavet musik til et par Lynch film er derhenad. Det
har også lidt præg af jazz.

/Zcully

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 12-11-02 19:16

Heureka wrote:

> [...]
> Lynch)?. Det nye er soundtrack til Mulholland Drive kan for øvrigt varmt

Godspeed You Black Emperor! har noget af det samme - mørke og
storladenhed. Exhaust efter sigende også på deres nye album Enregistreur,
men den lader vente på sig fra amazon..

> Har lyttet meget til Aphex Twin som også formår at ramme genren, men mangler
> nogle flere "alternativer"!

Nu hvor du nævner Aphex er det meget svært ikke at anbefale Autechre på
det allervarmeste. Deres nyeste (fulde album) "Confield" viser sig efter
adskillige
gennemlytninger at være en glitrende perle, men også Chiastic Slide og Tri
Repetea
sparker sindsygt røv.

Ulrik Magnusson

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 12-11-02 19:23

Ulrik Magnusson wrote:

> Godspeed You Black Emperor! har noget af det samme - mørke og
> storladenhed. Exhaust efter sigende også på deres nye album Enregistreur,
> men den lader vente på sig fra amazon..

Hvis det i øvrigt skal være rigtig mørkt og eksperimenterende er der vist ikke
nogen vej uden om engelske Coil - bl.a. med Peter Christopherson fra
forlængst hedengangne Throbbing Gristle.

Ulrik Magnusson

Fra : Heureka

Dato : 13-11-02 00:35

Hej Ulrik

Tak for de mange "bud"! Jo, jeg kender så udemærket Autechre og sku'
sæfølig også ha' nævnt dem i min post - det er flot musik! :)

Jeg fandt igår en plade jeg købte i sin tid med nummeret Deep In Velvet
Locust remix (remixes) med Phillip Boa som bare rammer lige på
sømmet(genren).

Prøv at tjekke det ud http://www.phillipboa.de/index2.html (kan downloades)
Ku godt tænke mig at høre andres mening!

# Thomas

Fra : Peter G

Dato : 15-11-02 12:50

> [...]

>efter adskillige
>gennemlytninger at være en glitrende perle, men også Chiastic Slide og

Jeg vil nok anbefale at man starter med "Tri Repetae". Min mening er at
den både er deres højdepunkt og samtidig let tilgængelig. Ellers er der
også deres "LP5" som et alternativ.
--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål), ja den har så: