Hvorfor kan MacSOUP ikke vise en halv og t~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 10-11-02 22:22

Jeg elsker gruppe med mad+drikke, men ofte kan jeg ikke bruge
opskrifterne, da mange bruger tegnene for en halv og kvart og så videre,
men dem kan MacSOUP ikke vise.

Hvorfor kan den ikke det ?

Den viser bare noget der ligner pi.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Thomas Hansen

Dato : 10-11-02 23:34

> Jeg elsker gruppe med mad+drikke

Hvem gør ikke det?

/Thomas
--
En venlig hilsen til socialdemokrater, perkere, kommunister,
nazister, Flemming Rubini'er, radikale, scientologer, jehovas vidner,

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 11-11-02 00:20

> Jeg elsker gruppe med mad+drikke,
i lige måde
> men ofte kan jeg ikke bruge
> opskrifterne, da mange bruger tegnene for en halv og kvart og så videre,
> men dem kan MacSOUP ikke vise.

> Hvorfor kan den ikke det ?
Mon fordi de ikke er defineret i asci coden.
De er fx. ikke med i Geneva.

prøv at læse engelske madgrupper:
fx. 3/4 oz. =:-0

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-11-02 12:17

Sebastian Loeck <thorfinn@forum.dk> wrote:

> i lige måde

> Mon fordi de ikke er defineret i asci coden.
> De er fx. ikke med i Geneva.
>
> prøv at læse engelske madgrupper:
> fx. 3/4 oz. =:-0

Kan man ikke tilpasse dette ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jesper

Dato : 11-11-02 19:54

> Jeg elsker gruppe med mad+drikke, men ofte kan jeg ikke bruge
> opskrifterne, da mange bruger tegnene for en halv og kvart og så videre,
> [...]

Problemet er at det findes i Windows tegnsættet , men ikke i MacRoman
tegnsættet og det findes heller ikke i Mac fonte, så ingen 1/4 eller 1/2
tegn på Mac. På PC har 1/2 samme ASCII værdi som pi tegnet på Mac.
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com
This is a message from God: "Rebooting the universe, please log off."

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 11-11-02 23:53

Hejsa.

Jeg synes jo nok, at jeg tit støder på macbrugere i mad+drikke ;-9

Jesper <spam@spam.spam.invalid> wrote:

> Problemet er at det findes i Windows tegnsættet , men ikke i MacRoman
> tegnsættet og det findes heller ikke i Mac fonte, så ingen 1/4 eller 1/2
> tegn på Mac. På PC har 1/2 samme ASCII værdi som pi tegnet på Mac.

Jeg har et applescript, der kan lave sære tegn (=WIN-encoding) i Emailer
(postprogram) om til mactegn vha TextEdit+, måske nogen kunne scripte
det om til MacSoup?

/Sebastian
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Per Rønne

Dato : 12-11-02 06:05

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> [...]

> Jeg har et applescript, der kan lave sære tegn (=WIN-encoding) i Emailer
> (postprogram) om til mactegn vha TextEdit+, måske nogen kunne scripte

Jeg har fået at vide af Stefan Haller at MacSOUP kun kan vise MacRoman
tegn. Med unicode kan man så bringe MacRoman tegn der ikke findes i
Windows-tegnsættet videre til Windows-brugere. Men altså ikke omvendt.

Det beklagelige resulat er at vi ikke kan læse edh og thorn. Eller 1/2
eller 1/4.

Ej heller kan vi læse de fonetiske tegn, som rent faktisk findes i
unicode. Mon Stafan på et tidspunkt vil tilføje fuld unicode-support?
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-11-02 11:19

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> [...]
>
> Ej heller kan vi læse de fonetiske tegn, som rent faktisk findes i
> unicode. Mon Stafan på et tidspunkt vil tilføje fuld unicode-support?

Nu skal I ikke være efter stakkels Stefan Haller. Da han skrev MacSOUP
var han en ung studerende med masser af tid. Nu er han gift, har fast
arbejde og måske også børn. Jeg kan godt forstå, hvis han ikke har så
meget tid til at udvikle videre på MacSOUP.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-11-02 22:02

In article <1flj81m.1gca3xz1xh75xcN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> [...]
> arbejde og måske også børn. Jeg kan godt forstå, hvis han ikke har så
> meget tid til at udvikle videre på MacSOUP.

skal vi nu til at have ondt af dem med kone, børn og fast arbejde?

Besides, if you can't get a decent kernal panic <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living? <aim://reippuert>

Fra : Michael Holm

Dato : 12-11-02 22:17

> skal vi nu til at have ondt af dem med kone, børn og fast arbejde?

ja vi har det hårdt
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-11-02 23:03

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> ja vi har det hårdt

Og vi har prøvet begge dele, så vi kan bedre udtale os om forskellen.
Men der er selvfølgelig også fordele ved at være blevet ældre.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-11-02 23:46

In article <q8qrqa.4d3.ln@g3.reippuert.dk>,

> skal vi nu til at have ondt af dem med kone, børn og fast arbejde?

Ja tak.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Johnny Louis

Dato : 13-11-02 02:22

Hej Morten.
Send min computer tilbage eller tilbyd et engangsbeløb til en gang for
alle at afvikle sagen på ordentlig vis.

Alt andet syntes jeg er uværdigt, mange har mailet til mig og spurgt om
det er rigtigt at du overhovedet ikke reagerer på mine skrivelser og jeg
må bedrøve dem med at det desværre er sandt.
Johnny Louis