Gud åbenbarer sig for de ydmyge
Fra : Ole Madsen

Dato : 01-03-01 11:49

Gud åbenbarer sig for de ydmyge

Jeg har ret, nej, jeg har, nej, jeg har

Gud har lovet at de som ydmyger sig for ham, for dem vil han åbenbare sig,
altså ikke, jeg har ret, men. hvordan skal det forståes?

Jesus er ydmyg af hjertet

Psalms 113:6 Who humbleth [himself] to behold [the things that are] in
heaven, and in the earth!

Salmerne 9:18 (9:19) Thi den fattige glemmes ikke for evigt, ej skuffes
evindelig ydmyges Håb.

Salmerne 10:17 (10:17) du har hørt de ydmyges Ønske, HERRE, du styrker
deres Hjerte, vender Øret til

Salmerne 25:9 Han vejleder ydmyge i det, som er ret, og lærer de ydmyge sin
Vej.

Salmerne 147:6 HERREN holder de ydmyge oppe, til Jorden bøjer han gudløse.

Ordsprogenes 11:2 ¶ Kommer Hovmod, kommer og Skændsel, men med ydmyge følger
der Visdom.

Esaja 61:1 ¶ Den Herre Herrens Ånd er over mig, fordi han salvede mig; han
sendte mig med Glædesbud til ydmyge, med Lægedom for sønderbrudte Hjerter,
for at udråbe Frihed for Fanger og Udgang for dem, som er bundet,

Matthæus 11:29 Tager mit Åg på eder, og lærer af mig; thi jeg er sagtmodig
og ydmyg af Hjertet; så skulle I finde Hvile for eders Sjæle.

Efeserne 4:2 ¶ med al Ydmyghed og Sagtmodighed, med Langmodighed, så I bære
over med hverandre i Kærlighed