Den nye WHQL-driver fra nVidia (40.72)
Fra : Martin K

Dato : 10-11-02 22:22

Hey Gruppe

Jeg har lige skiftet fra 30.82 til 40.72. Det hele lader til at køre bedre,
så jeg ville da lige prøve en 3DMark2001SE. Her stopper testen efter den
anden lobby sekvens. Hvad gør man ved det. Det kunne jo være meget rart lige
at vide hvor mange 3DMarks den fik...

Btw. er mit system:
Asus A7A266-E (nyeste bios - 1011)
AMD Athlon XP 1700+ @ 1466
512 MB DDR Ram PC 2100 Kingston
Chaintech GeForce 2 Ti 64 DDR TV-Out
Seagate Barracuda ATA IV 60 GB

--
Martin K

Fra : RpR

Dato : 10-11-02 23:34

> Jeg har lige skiftet fra 30.82 til 40.72.

Kan anbefale dig 41.03 driverne i stedet, de kører MEGET smooth her. Nvidia
siger op til 25% mere i ydelse, og det er nok ikke helt i skoven.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 10-11-02 23:44

RpR skrev bl.a.:

> Kan anbefale dig 41.03 driverne i stedet, de kører MEGET smooth her.
> Nvidia siger op til 25% mere i ydelse, og det er nok ikke helt i
> skoven.

....ja, men de 25% gælder vist kun for GF4 kort.

--
Lars

Fra : RpR

Dato : 11-11-02 02:39

> ...ja, men de 25% gælder vist kun for GF4 kort.

Det hjalp på mit GF2 Ultra da jeg brugte dem, og de hjælper MEGET på mit GF4
Ti4200

Fra : Nicolai

Dato : 11-11-02 01:36

> Kan anbefale dig 41.03 driverne i stedet, de kører MEGET smooth her. Nvidia
> siger op til 25% mere i ydelse, og det er nok ikke helt i skoven.

Kan DU finde nogen 41.03 der er WHQL certified? :)

Fra : RpR

Dato : 11-11-02 02:40

> Kan DU finde nogen 41.03 der er WHQL certified? :)

Nix, men behøver de være det?

Fra : Martin K

Dato : 11-11-02 14:20

> Nix, men behøver de være det?

Ikke nødvendigvis, men jeg har kun haft bøvl med nVidias betadrivere, så det
gider jeg ikke mere. Det skulle fan** en reinstall til før den kørte igen.
Så jeg kører *kun* med de officielle WHQL-drivere...

--
Martin K

Fra : CeeJay

Dato : 15-11-02 13:54

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in message

> Ikke nødvendigvis, men jeg har kun haft bøvl med nVidias betadrivere, så det
> gider jeg ikke mere. Det skulle fan** en reinstall til før den kørte igen.
> Så jeg kører *kun* med de officielle WHQL-drivere...

Man kan også have problemer med WHQL.
40.72 WHQL giver mig flimmer når jeg ser film og stabilitetsproblemer .. selv om den efter
sigende er testet af Microsoft.

41.03 kører perfekt !
Så prøv du trygt 41.03.

Mvh
CeeJay

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 16-11-02 17:23

"CeeJay" <usenet2002-2@ceejay.cjb REMOVEthisSPAMfilterTOreply .net> skrev i
en meddelelse news:3dd4ee5c$0$51950$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> 41.03 kører perfekt !
> Så prøv du trygt 41.03.

Skal også siges 41.03 kører langt mere stabilt end nogle af de andre drivere
pånær 30.82.
Det er på XP pro.

Hygge

Fra : Nicolai

Dato : 11-11-02 14:49

> Nix, men behøver de være det?

Det er min opfattelse af subject :)

Bortset fra det. jeg bruger aldrig andet. beta Sucks. Altid. Nu og i fremtiden.

Op til 25% xtra min bare... det er hardwaren der er flaskehalsen, så går jeg glip af 5% extra lever jeg også med det ;)

Fra : Martin K

Dato : 11-11-02 15:42

Nicolai wrote:
> [...]
>
> Op til 25% xtra min bare... det er hardwaren der er flaskehalsen, så
> går jeg glip af 5% extra lever jeg også med det ;)

Vi er meget enige på dette punkt...

--
Martin K

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 17-11-02 14:04

> Vi er meget enige på dette punkt...

Og mon ikke de +25% kun er i forhold til 30.xx driverne, hvilket er generelt
for Detonator 40-serien...

--
/H3nrik V!

Special thanks goes to Intel for giving me that 1G OverClock
PIV 1.6A, now @ 2.6

Fra : Martin K

Dato : 17-11-02 15:52

H3nrik V! [2670] wrote:
> Og mon ikke de +25% kun er i forhold til 30.xx driverne, hvilket er
> generelt for Detonator 40-serien...

Skal jeg ikke kunne sige, men lyder meget realistisk

--
Martin K

Fra : danni plougmann

Dato : 11-11-02 02:56

hvor kan man finde dene driver
den nyeste jeg kan finde er 40.72
giver den nye 41.03 også bedre ydelse på geforce 3 ti 200, nogen
erfaringer??

Fra : RpR

Dato : 11-11-02 08:35

> hvor kan man finde dene driver
> den nyeste jeg kan finde er 40.72
> giver den nye 41.03 også bedre ydelse på geforce 3 ti 200, nogen
> erfaringer??

Om den giver noget er vist bare at prøve =)

ftp://download.nvidia.com/Windows/41.03/41.03_win2kxp.exe

Fra : Martin K

Dato : 11-11-02 14:19

Martin K wrote:
> [...]
> efter den anden lobby sekvens. Hvad gør man ved det. Det kunne jo
> være meget rart lige at vide hvor mange 3DMarks den fik...

Nå men efter en genstart ville den godt køre testen alligevel. Ikke det
store med ydelse. Altid 4150, ligegyldigt hvilken driver jeg prøver. Men
rart at jeg fik testen færdig, samt resultatet af se

Takker til alle...

--
Martin K

Fra : Michael Holm

Dato : 12-11-02 02:07

Just for the record:

Driver 3DMark2001SE score

4072, beta 10777
4072 WHQL 10697
4103 10702

P4 2.4@2.7 - Palit FG4 1GIG ram@375Mhz P4PE mobo

--Michael

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 12-11-02 18:10

"Michael Holm" <Michael@Holm.org> skrev i en meddelelse
> Just for the record:
>
> Driver 3DMark2001SE score
>
> 4072, beta 10777
> 4072 WHQL 10697
> 4103 10702
>
> P4 2.4@2.7 - Palit FG4 1GIG ram@375Mhz P4PE mobo
>
> --Michael

Ingen forbedringer her med denne driver...

Hygge