El problemer
Fra : Tommy Hansen

Dato : 10-11-02 20:41

Hej
Det umulige er sket, en MZ der ikke kan starte.
En hurtig test har vist at der ikke er nogen gnist, tjekket direkte på
ledningen. Der er masser af strøm, lyset virker fint, sikringerne er
tjekket.
Når man måler på tændspolen med polsøger, skal der så være strøm på den ene
ledning ?
Det er en MZ 251 Tour fra 96.

Tommy

Fra : Richard Pade

Dato : 10-11-02 21:04

Tommy Hansen wrote:
> Det umulige er sket, en MZ der ikke kan starte.

U333333333333333333333333333333333333333(Albert!)mulige... hmm, jeg
skrev tidligere i aften, hvor liodt jeg havde kørt på mc i denne sæson -
i 1976-78 var der ingen, der spurgte hvor langt jeg havde løbet i forsøg
på at få min MZ ES250/2 i gang. (Akkuen kunne ikke holde strøm).

> En hurtig test har vist at der ikke er nogen gnist, tjekket direkte på
> ledningen. Der er masser af strøm, lyset virker fint, sikringerne er
> tjekket.

Hvor holdt du ledningen? - der er grænser for, hvor langt gnisten kan
springe. Men 8-10 mm skal den da kunne klare.

> Når man måler på tændspolen med polsøger, skal der så være strøm på den ene
> ledning ?

Når du sætter polsøger mellem stel og tændspolens pluspol - på
primær-/12v-siden - og tørner motoren, skal lampen i polsøgeren tænde og
slukke (evt. svagt gløde) i takt med, at platinerne åbner eller
tændingsanlægget giver puls til tændspolen.

> Det er en MZ 251 Tour fra 96.

Ved ikke hvilken type tændingsanlæg MZ'en har, men i alle tilfælde skal
spændingen i tændspolens primærkreds svinge mellem ~0 og ~12v i løbet af
en omdrejning på etcylindret totakter som din. Og svingningen er et
sikkert signal at kontrollere i stedet for blot at sætte tændingen til
og polsøgren på spolen, når du ikke aner, hvor motoren befinder sig i
sit tændingsforløb.

Richard

Fra : Denise

Dato : 10-11-02 21:22

"Richard Pade" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse

> U333333333333333333333333333333333333333(Albert!)

Hihi, pas på han ikke ser hvordan du gør, så ender det med han selv begynder
at skrive indlæg
Husk iøvrigt dk.fritid.dyr.kat hvis du har spørgsmål, vi ved simpelthen alt
hvad der er værd at vide om mjavere.

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002, http://dfm.divvy.dk/denise_reindel

Fra : Richard Pade

Dato : 10-11-02 21:32

Denise wrote:

> Hihi, pas på han ikke ser hvordan du gør, så ender det med han selv begynder
> at skrive indlæg

Hvis bare han vil hoppe op på skødet i stedet for at sæette forkløerne i
låret og trække sig op...

> Husk iøvrigt dk.fritid.dyr.kat hvis du har spørgsmål, vi ved simpelthen alt
> hvad der er værd at vide om mjavere.

Ja, jeg har "lurket" lidt, også fået et par gode tips, men blev skræmt
af en eller andens formaning om, at man da ikke selv skal lave kattemad,
det er sandelig ikke bare lige. Hmm, vi giver killingerne nogenlunde
det, de godt kan lide og med daglig variation, så jeg tænkte, at gruppen
der nok mest var for folk med fine dyr. Helt i modsætning til her, hvor
også andre end Honda-ejere deltager (For nu at redde denne
OT-kommentar).

Nej, jeg drister mig nok med et spørgsmål en dag, det brænder rigtigt
på.

Richard

Fra : Denise

Dato : 10-11-02 21:58

> [...]
> der nok mest var for folk med fine dyr. Helt i modsætning til her, hvor
> også andre end Honda-ejere deltager (For nu at redde denne

Fine dyr, hihi, hvis du mener racekatte, er der garanteret flere alm.
huskatteejere i gruppen.
Du skal ikke lade dig skræmme så let, jeg skal nok hjælpe dig derovre
Mht fodring, hvis du bare skipper det billige fra Aldi, Netto osv og køber
din kattemad hos dyrlæger, eller dyrehandlere, så er du godt hjulpet.
Kvalitetsmaden indeholder det katte har behov for og forebygger derfor mange
sygdomme. Killinger kan få killingemad indtil de er 1 år, så bliver de
rigtig sunde og flotte. Iøvrigt, du giver vel heller ikke dine børn
udelukkende det de godt kan lide, som cola, kager, slik, dem sørger du vel
også for, at de får det rigtige mad ikke ?
Katte skal have kattemad, hunde hundemad, mennesker menneskemad :))
Men husk os endelig derovre, hvis du har spørgsmål.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 10-11-02 22:09

> [...]
> Katte skal have kattemad, hunde hundemad, mennesker menneskemad :))
> Men husk os endelig derovre, hvis du har spørgsmål.

Nå okay... der kan man bare se! Ja, personligt giver jeg min motorcykel
fuldsyntetisk... også selvom den er over et år gammel.

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Hekto

Dato : 10-11-02 22:10

In article <aqmh93$si7$1@sunsite.dk>, daugbjerg@*NOSPAM*c.dk says...

> Du skal ikke lade dig skræmme så let, jeg skal nok hjælpe dig derovre
> Mht fodring, hvis du bare skipper det billige fra Aldi, Netto osv og køber
> din kattemad hos dyrlæger, eller dyrehandlere, så er du godt hjulpet.

Specielt skal man tænke på at katte der får en alt for proteinrig og
mineralholdig kost, kan danne urin-krystaller, og det forhindrer
specielt hankatte i at tisse!!
Det er hverken rart at tænke på (for mænd!), rart for katten og koster ½
Duc' hos dyrlægen! ... hvis ellers man opdager det i tide!
Specielt rejer og tunfisk indeholder ovennævnte, så det er bandlyst,
selv om katten er vild med det!
--
/Hekto/Brian
Suzuki LS650 m. 1in1 & Kawasaki KR-1 m. 2in2 + KIPS

Fra : Denise

Dato : 10-11-02 22:24

"Hekto" <bs@hekto[remove].dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er hverken rart at tænke på (for mænd!), rart for katten og koster ½
> Duc' hos dyrlægen! ... hvis ellers man opdager det i tide!

Hva' søren, her har vi jo en kattekyndig

> Specielt rejer og tunfisk indeholder ovennævnte, så det er bandlyst,
> selv om katten er vild med det!

Eller i hvert tilfælde kun i meget begrænset mængde, altså som slik.

Fra : Hekto

Dato : 10-11-02 23:08

In article <aqmipq$6fk$1@sunsite.dk>, daugbjerg@*NOSPAM*c.dk says...

> Hva' søren, her har vi jo en kattekyndig

Åååh, jo! ... og en god 'ven' af dyrlægen!
Heldigvis har jeg styr på mine katte, så jeg kan se så snart der er det
mindste i vejen.

Tro mig! Det er ingen spøg at være hankat, og have 'forældre' der
overser liiige det problem!!!!!!!!!

Fra : Jørgen Winther

Dato : 11-11-02 01:19

"Denise" <daugbjerg@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse

> "Hekto" <bs@hekto[remove].dk> skrev i en meddelelse

> Hva' søren, her har vi jo en kattekyndig

> Eller i hvert tilfælde kun i meget begrænset mængde, altså som slik.

Som den gamle to-takter godt kan lide et ekstra skvæt selvblandende olie i
benzinen (hellere end for lidt), så vil enhver kat synes om lidt ekstra
tun/torskerogn/leverpostej eller hvad man nu kan finde på, som ikke er godt
for den. Og vil man se den i krigshumør, giver man den et kyllingelår

Men ak, mangt en kat, såvel som mangt en gammel to-takter, lever et stille
liv uden naturlige udfordringer, og skal derfor udsættes for rationering af
alt, hvad den jo ganske udmærket selv ved er godt :-\

--
Jørgen

Fra : Richard Pade

Dato : 10-11-02 22:36

Richard Pade wrote:

> [...]
> slukke (evt. svagt gløde) i takt med, at platinerne åbner eller
> tændingsanlægget giver puls til tændspolen.

FTMOTR: Med polsøger går jeg ud fra, at vi taler om en 12v prøvelampe,
ikk.

Richard

Fra : KubikH

Dato : 10-11-02 22:20

Hejsa
Tjek gnisten på tændrøret, ved at lægge det på topstykket.
Der er ikke meget ved en gnist på tændkablet, hvis tændrøret er i udu !!!!!
251 tour ... det er den med elektronisk tænding ??? det er notorisk noget
L...
Jo der skal være spænding til tændspolens ene kabelsko, undtagen ved
tændingstidspunktet, her bliver den brudt.
Tjek det med en pære.
Polsøgere er ikke meget ved ved 12 volt.
Mvh
Niels

Fra : Tommy Hansen

Dato : 10-11-02 22:47

> Tjek gnisten på tændrøret, ved at lægge det på topstykket.
> Der er ikke meget ved en gnist på tændkablet, hvis tændrøret er i udu
!!!!!

Det må da være bedre at tjekke kablet, så er man sikker på det ikke bare er
tændrøret der er færdig.

Tommy

Fra : Tommy Hansen

Dato : 11-11-02 20:15

Tak for hjælpen, nu kører den igen

Tommy

Fra : Richard Pade

Dato : 11-11-02 20:57

Tommy Hansen wrote:
> Tak for hjælpen, nu kører den igen

Så let slipper du ikke: Hvad var fejlen?

Richard

Fra : Tommy Hansen

Dato : 11-11-02 23:35

> Så let slipper du ikke: Hvad var fejlen?
>
> Richard

Øv, det havde jeg håbet. Fejlen var manglende omtanke, det skal lige siges,
at jeg har kørt gammel MZ uden dødsmandknap i mange år, denne her har jeg
haft en uge.
Da jeg smed bagage på tanken, ramte det knappen. Jeg nåede at skifte
tændspole inden jeg opdagede det.

Tommy

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-11-02 09:11

"Tommy Hansen" <tommyhh@tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> år, denne her har jeg haft en uge.
> Da jeg smed bagage på tanken, ramte det knappen. Jeg nåede at skifte

*fnis* - velkommen i klubben
Jeg har engang skilt raceren halvt ad, skiftet tændrør, bandet og været
ret tæt på at græde fordi vi skulle til at afsted, hvorefter en venlig
sjæl knaldede til min dødemandsknap og startede skidtet første gang...

--
Mikkel